Mee gaan in zijn grillen?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Stefanie83, Mar 20, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

Jul 20, 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje (13 maand) wil nu al ruim een maand geen brood meer eten en ook met fruit doet hij heel moeilijk. Crackers en rijstwafels eet hij wel graag.

Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik hiermee moet. Enerzijds vind ik dat we niet mee moeten gaan in zijn grillen omdat ik dan bang ben dat hij leert dat als hij maar net zolang zijn gewone eten weigert hij vanzelf wel krijgt waar hij wel zin in heeft en dat dan het einde zoek is. Maar anderzijds denk ik dat hij zelf van nature heel goed weet wat hij nodig heeft en dat we dat niet in de war zouden moeten schoppen. Mijn gedachten hierover zijn dus tegenstrijdig ;)

Ik ben benieuwd hoe andere ouders hiermee om gaan. Alle tips zijn welkom!

2. Mamma van Finn

Mamma van Finn Actief lid

Feb 23, 2010
    451
    0
    0
    NULL
    NULL
    Finn heeft ook zo'n periode gehad dat hij geen avondeten wilden eten, we hebben alles geprobeerd en uiteindelijk hebben we het maar gewoon gelaten voor wat het was. Bord voor z'n neus en succes ermee, toen meneer eenmaal uitgespeeld was met z'n eten begon hij het zowaar op te eten en nu is alles weer opgelost. Ik ben van mening dat wanneer je het gaat forceren ze alleen maar een naar gevoel krijgen bij elke keer dat ze moeten gaan eten en dan ben je volgens mij nog veel verder van huis. Mocht je toch denken dat hij niet genoeg vitamines etc binnenkrijgt dan zou ik een multivitamine geven of lekkere fruit/groentesapjes maken, deden wij ook voor Finn toen hij z'n groente niet wilden eten. Succes!

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Mja, als mijn zoon geen zin heeft in brood krijgt hij havermout of een geroosterde boterham of pasta ofzo. Het gaat erom dat hij bepaalde voedingsstoffen binnenkrijgt en of dat nu met brood is of met pasta, maakt mij niet zoveel uit. Ik eet zelf ook waar ik zin in heb. ;)
    Wat ik niet doe, is tijdens één maaltijd 3 of meer verschillende dingen aanbieden. Eet hij geen brood, krijgt hij een stuk fruit. Wil hij dat ook niet, oké dan niets. De volgende maaltijd bied ik dan pasta (of aardappel of rijst of...) aan zodat hij toch nog iets van koolhydraten binnenkrijgt.

4. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Hier is het zo dat ik bepaal wát hij eet, en hij bepaalt hoeveel hij daarvan eet.
    Bij het ontbijt en de lunch eten we in principe fruit en brood/cracker, bij het avondeten rijst/aardappels/pasta met groente en vis/vlees/ei.
    Hij heeft ook zeker periodes waarin hij nukkig is of gewoon geen honger heeft, kortom, niks wil eten.
    Prima, dan eet je niks. Hij krijgt dan ook niks anders aangeboden.

Wat ik nog wel eens doe, is dan variëren in de tussendoortjes. Dus i.p.v. rozijntjes op zo'n dag een bakje rauwkost of extra fruit tussendoor. Om zo wel wat meer voedingsstoffen binnen te krijgen.

Aan tafel is er dus ook geen strijd, eet je niet, dan niet.
    Meestal komt ie de dag aardig door zonder te zeuren om eten/tussendoortjes, dus zoveel honger zal ie dan niet gehad hebben! En soms bunkert ie de volgende dag de oren van mijn hoofd, soms houdt het een stuk langer aan.

5. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

Jan 23, 2010
    2,378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Hier hetzelfde ;).

Share This Page