Er zijn overigens ook hulpouders die overal bovenop duiken op een vervelende manier en bij elk ding mailen met een idee, suggestie, aanwijzing, vraag of kritiek. Zulke hulpouders worden op een gegeven moment maar gewoon niet meer gevraagd
Ik help alleen mee als ik kan. Laatst met ze naar de bieb geweest, vossenjacht, heen weer rijden naar activiteiten, koningsspelen. Vind het leuk om te doen. Merk wel dat je de juffen dan ook anders leert kennen dan alleen maar de 'mevrouw voor de klas'. Er zijn ook genoeg moeders die niet kunnen helpen ivm werk. Heb niet het idee dat die door school anders benaderd worden. In de groepsapp is het in ieder geval gewoon gemoedelijk.
Ik help mee waar ik kan. Mijn dochter vindt het echt geweldig als ik meega. Schoolreisje ben ik voor gevraagd, maar ik heb voor de eer bedankt. Ik vind het namelijk ook erg belangrijk dat zij dingen doet waar papa of mama niet bij zijn. Verder doen we ook vaak klusjes zonder het door te geven aan de school in het weekeinde. Bv gras maaien. Dat is puur omdat we ons rot ergeren aan dat hoge gras bij het kleuterpleintje. En aangezien we het 'stiekem' doen weten de juffen niet eens dat wij dat meestal regelen. Ik merk niet echt verschil qua omgang met de juffen.
Nee ik help niet vaak mee en kan er ook niet wakker van liggen. Zo niks voor mij! Ben in groep 1 mee geweest op schoolreis en zei toen gelijk dat doe ik nooit meer. Ben pas nog mee geweest naar een excursie naar een natuur en milieu educatiecentrum omdat ze ouders te kort hadden en het was op mijn vrije dag dus toen heb ik mezelf wel aangeboden maar om nu te zeggen dat ik het leuk vind nee dat niet Ik wil niet eens mee op schoolreis dus dat andere ouders daar voor gevraagd worden die meer betrokken zijn maakt mij totaal niet uit. Als het op mijn vrije dag is wil ik best iets doen zodat iets door kan gaan maar ik ga er echt geen vrij voor nemen.
Hmm net nog mailtje van de meester... Dat hij wel hulp kon gebruiken bij een theateruitje. Eens zien wat ik kan regelen... Want ik werk eigenlijk tot half 2. Maar theater staat vlakbij mijn werk
Wat ik raar vind ia dat ik twee moeders hoorde praten waarbij de ene zo verontwaardigd waa over het feit dat juf haar had gevraagd mee te gaan bij een uitje. Dat wilde ze dus niet. Maar ik snap neit dat je daarover zo verontwaardigd bent. Het zijn wel jouw kinderen die veilig moeten zijn met genoeg toezicht. Dat je niet wil of kan helpen, geen probleem natuurlijk. Maar verontwaardigd doen ondat de juf je vraagt omdat er op de mails met de hulpvraag niet gereageerd is vind ik te ver gaan. Vooral omdat ouders wel zouden zeuren als ze bv horen dat er een activiteit buiten is gedaan waarbij niet voldoende toezichht was en hun kind dus niet helemaal veilig is geweest.
Boordevol: nee is ook een antwoord denk ik dan. misschien dat die ouder gewoon sowieso moeite heeft met nee zeggen.