De Belastingdienst....

Discussie in 'De lounge' gestart door Fuchsia, 25 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Fijn zeg, hier werd ik niet blij van!

In Januari in bezwaar gegaan ivm zoekraken papieren van KOT2009. Wij zouden nu dus geen recht hebben op het geld van 2009 omdat zij geen papieren hebben ontvangen (2x verzonden)
    In Februari vroeg Belastingdienst om uitstel ivm groot aantallen bezwaren. Ok, kan ik bij inkomen.

In Juli nog niets gehoord en gister een brief dat het fijne bedrag wat we terug zouden krijgen van de belastingaangifte is verrekend met KOT2009!!

Bel ik net de Belastingtelefoon, zegt dat meisje dat dit niet had mogen gebeuren. Nu hoor ik uiterlijk vrijdag iets meer...

Niet dat ik het NU moet hebben, maar je rekent er wel op en we hadden zoveel plannen met het aanpakken van onze slaapkamer dat dat nu weer op de lange baan word geschoven...

Leuker kunnen ze het echt niet maken, maar makkelijker ook niet!

2. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier ook mijn papieren kwijtgeraakt (laatste keer maar aangetekend verstuurd) en dus 2009 geen recht. Ook ik heb mijn bezwaar ingediend en ook ik kreeg het verzoek om uitstel. Fijn..niet echt, maar toe maar.

Gelukkig hebben ze het geld dat ik terugkreeg niet daarmee verrekend, had er nog bij moeten komen;)

3. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Daar baal ik toch nog het meeste van..

Ze zei aan de telefoon; Bezwaar is meteen uitstel van betaling dus die verrekening had nieteens mogen gebeuren

4. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Inmiddels nog geen steek verder....

5. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    hier ook een hele fijne laatst..

ik kreeg m'n definitiefe aanslag dus blij toch nog een extra'tje toch op vakantie na een heftige tijd :D

maar definitief is toch niet definitief schijnbaar bij de belasting.
    kreeg ik een maand later een brief dat ze een fout hebben gemaakt in de definitiefe aanslag....
    dit heb ik echt npg nooit mee gemaakt wacht je het juist af tot de definitiefe aanslag grrr

6. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Ooh dan baal je ook ja!!

7. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Hier ook gezeik met de Belasting dienst... Kreeg 'n brief met de definitieve aanslag van 2010 flinke smak geld terug gekregen, helemaal blij natuurlijk, vooral als je alleenstaand bent en 't niet breed hebt, krijg ik paar dagen geleden 'n brief dat ze 'n fout hebben gemaakt en of ik 't bedrag wil terug betalen... En dan praten we niet over paar honderd euro... Ben flink aant balen natuurlijk! En wil 'n bezwaarschrift gaan indienen, aangezien de aanslag definitief was.. wie heeft dit ook meegemaakt? En heeft 'n bezwaarschrift eigelijk wel zin? Idd Belastingdienst, krijg er wat van! :(

8. Pfff belastingdienst...
    Gister gebeld waar het geld van zorgtoeslag 2011 blijft, nou ze hebben het niet ontvangen zegt ze.. Terwijl ik het echt digitaal verstuurd hebt, en heb het niet uitgeprint toen, printer was kapot. En bestand op mn pc is verlopen : S
    Hoppa 1100 euro weg en niet op vakantie :(

9. MissyZuilen

MissyZuilen VIP lid

14 mei 2007
    9.519
    1
    36
    Vrouw
    Office Manager
    Nieuw-Engeland, Utrecht
    Stomme belastingdienst he.. Wij kregen gister brief dat we aardig bedrag terug moeten betalen van 2011. Klopte echt niks van, was meer dan we zelfs maar aan toeslag hadden gekregen dat jaar. Gebeld.. gaan ze nu weer alles uitzoeken en krijg ik pas weer over paar weken bericht. Pff..

10. clauzoe

clauzoe Actief lid

10 okt 2011
    433
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Kimi1 hier precies het zelfde verhaal :(

ik weet ook niet of er wat tegen gedaan kan worden :(

11. Echt stom.. Ik zit al de hele ochtend te googlen!!!!
    Echt naaiend, je hebt ergens recht op, en door een fout, of dat nou bij mij ligt of hun, ik heb het iig verstuurd, krijg je een bedrag waar je recht op hebt, gewoon niet meer :( ..

12. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ik moet zeggen heb eigenlijk nooit echt grote problemen met de belastingedienst, ja dat je altijd eerder moet betalen voordat je wat krijgt haha (dat is gewoon standaard bij ze) erg vervelend scheelt toch vaak een hoop geld en ellende..

13. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik heb na een jaar nog niets gehoord van de KOT 2010, terwijl ik geld terugkrijg als het goed is...

14. Heb je al gebeld Devilschase??

15. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.162
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    al 4 keer man, alleen weten ze nog steeds niets en staat het steeds inbehandeling

16. Agter

Agter Fanatiek lid

3 mei 2012
    2.266
    0
    0
    In een huis
    Hier tot nu toe ook geen problemen met KOT etc.
    Ze betalen netjes iedere maand uit wat wij als teruggaaf ingegeven hebben.

Als ik wel problemen heb, dan vraag ik een gesprek aan met de belasting inspecteur en dan wordt alles goed geregeld (is mijn ervaring).
    Doen jullie dat niet?

17. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Was het een bedrag waar je ook echt recht op zou hebben gehad? Zo niet, dan heeft een bezwaarschrift gewoon geen zin en terecht ook wel denk ik. Als ik een smak geld krijg en ik heb dat op geen enkele voorlopige aanslag of berekening staan dan zit er een dikke kans in dat ik dat moet terugbetalen.

18. Triskele

Triskele Niet meer actief

Ja ik ben meestal makkelijk en laat mijn accountant dat regelen hihihi

19. Fruitmoes

Fruitmoes Bekend lid

22 jun 2009
    847
    1
    18
    Misschien mosterd, maar hier ook iets soortgelijks: bezwaar op tijd gemaakt, dus uitstel van betaling. Word de zorgtoeslag die ik nu krijg toch gekort om dat bedrag. Nu al twee weken gebeld, want ik wil dat zeg maar 'annuleren.' Steeds zullen ze me terugbellen, maar nog steeds niets gehoord.

20. klavertje4

klavertje4 Bekend lid

15 jun 2009
    788
    5
    18
    NULL
    NULL
    IK heb na dat ik 3x met de belasting telefoon had gebelt en ik er niets mee eens was bezwaar gemaakt die mevrouw van de telefoon zei nog dood leuk ik wens je veel succes maar het bezwaar gaan ze afweisen. haha niet dus mooi een boel geld terug gekregen dus ja bezwaar aanmaken heeft zin als je echt recht had op dat geld.

Deel Deze Pagina