Mitchell huilt normaal bijna niet, alleen als hij honger heeft of als hij moe is. Laatst heeft hij 48 uur achter elkaar geen kik gelaten. Nu heeft hij gisteren echt liggen gillen, dat we de huisartsenpost belden en mochten komen. Inmiddels viel hij in slaap en we hebben het er dan maar bij gelaten. Vanochtend weer gillen, het was net een speenvarken, er was echt iets aan de hand. Nu zijn we langs geweest en wordt er gezegd dat er niks gevonden is dus er is niks aan de hand. We mochten door naar de kinderarts. Omdat we beiden heel slechte ervaringen hebben hier in het ziekenhuis wilden we naar het Sophia (waar Mitchell al bekend is). Nou, de huisarts onder protest gebeld, maar we mochten niet komen. Dan wilde ik toch naar het ZH hier, want ik wil dat er iemand naar hem kijkt, ik vertrouw het helemaal niet. Begint hij een 5 minuten durend relaas, dat er toch niks is bla bla bla en dat we maar beter naar huis kunnen en het af moeten wachten. Gisteren hebben we ook afgebeld en het afgewacht en nu moeten we weer wachten. Nu zit ik dus thuis en ben behoorlijk pissed. Iedere keer als ik wat zei, dan nam hij het verkeerd over. Zo zei ik dus dat hij zo weinig huilt, dat hij al eens 48 uur niet huilde. Zegt hij: Ja, dat is zwaar, dat snap ik wel. Dat wordt vaak onderschat. Pardon? Ik zeg dat Hij NIET huilt. Zo kan ik nog wel een aantal voorbeelden noemen. Ook zei hij dat hij waarschijnlijk gewoon aandacht wil en bij me wil zijn. Nou, als ik hem bij me heb gaat het gewoon door, dat is het helemaal niet. Bovendien ligt hij echt te gillen, niet normaal gewoon. Ach, t zal wel aan mij liggen, zucht...
Dat is best wel vervelend, als je kindje huilt en je kan er niks aan doen. En het is nog veel erger om niet te weten waarom hij huilt. Wat vreselijk van die dokter dat hij jullie zomaar afscheept. Waarom je kleine jongen zo huilt, weet ik echter ook niet, maar ik hoop dat jullie er vlug achter komen wat er aan de hand is met jullie kleine man.
nee Daphne! dit ligt niet aan jou en luister aub naar je gevoel! jij kent je kind beter dan wie ook en ook ik heb alleen maar slechte ervaringen met de ha-post ed. vorige keer had Deborah ook last van huilen iedere keer als ze wakker werd en ook ik mocht niet komen. de volgende dag naar mijn eigenan arts geweest en daar bleek ze dubbele oorontsteking te hebben en heb haar dus een hele nacht met pijn door laten gaan. als je het niet vertrouwt ga dan op je strepen staan, want het is niet de eerste keer dat ze bijvorbeeld zeggen dat ze het te druk hebben, jij mag ook geholpen worden.. sterkte ermee..
Hier precies zo'n voorbeeld. De enige klacht die mijn zoontje had, was net als bij jou: Krijsen! Verschrikkelijk! Ik de HA gebeld. Gelukkig mocht ik wel gelijk komen, maar voelde me wel zo'n overbezorgde muts. (ja, m'n baby huilt, mag ik langskomen?) Ik was blij dat ik naar m'n gevoel had geluisterd, want hij bleek een acute middenoorontsteking te hebben! Denk niet dat het aan jou ligt, voel je ook niet bezwaard om aan de bel te trekken. JIJ kent je kindje het allerbeste en als je denkt dat er iets mis kan zijn....dan zou jij best eens gelijk kunnen hebben.
idd, ga maar flink op je strepen staan, dreig desnoods met een klacht als er achteraf wel wat blijkt geweest te zijn en er lak aan hebben dat ze je mss lastig vinden.
Ben je al bij een osteopaat geweest? Ik ben er vorige week geweest en het krijsen is over! Esmee had een verschoven nekwervel. Hij zei dat eigenlijk alle baby's naar een osteopaat moeten omdat er een grote kans is dat bij de bevalling iets verschuifd...
Hier ook een kindje wta praktisch nooit huilt en ineens vreselijk aan het krijsen was. Bleek achteraf ook haar oortje te zijn.
Als jij denkt dat je kindje wat mankeert is dat ook zo! Dat is mijn ervaring ook. En als jij wil dat er naar gekeken wordt moeten ze dat ook. En als je mannetje opgenomen wordt omdat jij 'hysterisch' of 'overbezorgd' bent is dat ook goed als ze dan wel naar hem willen kijken. Als jij denkt dat hij wat heeft moet je doen wat je nodig vindt!
Luister idd ALTIJD naar je gevoel! Kan je desnoods niet naar een ander ziekenhuis! En hoe is het nu met hem?!
Krijgt hij geen tanden? dat kun je zien als het op plekken heel dik en rood is anders kun je het voelen.