koortslip

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door missX, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    mijn grootste angst in waar geworden...ik heb een koorstlip! Mijn vriend heeft er toen Indy 4 weekjes was ook al eens 1 gehad en die heeft toen een week niet met haar kunnen knuffelen\..hij vond het vreselijk. Nu heb ik er dus eentje! Ik kan onmogelijk haar niet aanraken/verzorgen..dat gaat gewoonweg natuurlijk niet. Ben zo bang dat ik haar ermee besmet aangezien het zo gevaardlijk kan zijn voor baby's. Iemand een idee of het voor een baby van 6 maanden al iets minder erg is? En tot welke leeftijd is het eigenlijk nu ook alweer zo gevaarlijk?
     
  2. ilonas

    ilonas Lid

    24 nov 2005
    90
    0
    0
    medewerker sociowoning
    Hallo,
    Zelf heb ik er regelmatig last van. Je moet er gewoon van afblijven en heel vaak je handen wassen. Vooral met voeding en verzorging.
    Het is voornamelijk gevaarlijk voor hele kleine baby's, gevraagd bij het CB. En als ze iets groter zijn is het niet gevaarlijk maar wel erg vervelend als zo'n ukkie het ook krijgt.
    Je moet gewoonweg met je gezicht uit de buurt van je kindje blijven. En wat ik al zei goed je handen wassen.
    Succes er mee.

    Groetjes Ilona
     
  3. missX

    missX Fanatiek lid

    2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    pff ja ik ga er heel voorzichtig mee om maar vind het toch wel erg eng moet ik zeggen...als ik lees wat ze er al wel niet van kunnen krijgen die kleintjes wordt ik al helemaal gek! wou dat het al over was.....
     
  4. Chantal87

    Chantal87 Fanatiek lid

    2 apr 2006
    3.727
    0
    0
    ik heb ook een koortslip en ik heb
    Compeed koortslip patch gekocht.
    dat doe je erover heen en kan je kindje er
    minder snel aan komen.
    je moet nog uitkijken maar vond het erg prettig.
     
  5. rachel22

    rachel22 Actief lid

    16 feb 2006
    239
    0
    0
    verzorgende c
    hoi je moet er niet zo bij stilstaan.ik had ze ook om de haverklap en ook ik was gaan opzoeken van hoe of wat.gewoon niet doen! je moet je baby niet kroelen of knuffelen en zoenen dat kan echt gewoon niet!ik was me handen elke keer als ik bij jayden kwam en ik had zo`n flesje zeepalcohol als ik hem ging verzorgen.en ik had die lip-pads gekocht bij de drogist (zijn wel duur 10 euro voor 10 stuks)voor alle zekerheid.
     
  6. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ik had het ook toen laura 3 weken oud was! Had ze een dag later een ontstoken oog! Ik helemaal in paniek! Wij naar de dokter, bleek er gelukkig niets aan de hand te zijn. Maar ik ben zo geschrokken, dat ik ook compeed patches heb gekocht (en heb ze vervolgens niet meer hoeven te gebruiken). Maar mijn dokter zei het ook! Veel je handen wassen en niet zoenen en knuffelen!
     
  7. Bibiche

    Bibiche Fanatiek lid

    21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik had het ook een paar weken terug en op internet info opgezocht. Ik kreeg zowat een hartverzakking van de gevolgen die de kleintjes kunnen krijgen. Ik was zo in paniek dat ik ook moest huilen. Maar inderdaad goed je handen schoonmaken, ik deed mijn handen wassen met zeep en ook nog eens met zo'n gel mijn handen schoonmaken. Haar zo min mogelijk dicht bij mijn gezicht houden.

    Je moet gewoon opletten dat ze geen koorts krijgen.

    Dat niet zoenen/kroelen vond ik vreselijk, 1 week lang niet kunnen zoenen met mijn prinsesje :cry:
     
  8. anja 29

    anja 29 Actief lid

    11 okt 2006
    400
    0
    0
    even een vraag ik heb ook wel eens last van een koortslip maar sinds onze dochter is geboren heb ik er nog geen gehad !
    Kan me voorstellen als je haar zoent dat je haar kan besmetten maar waarom mag je niet knuffelen gewoon lekker vasthouden dicht bij je zonder dat je gezicht bij haar in de buurt komt dan?
     
  9. leeuwen77

    leeuwen77 Bekend lid

    7 mrt 2006
    710
    0
    0
    duik instructrice
    bonaire
    Ze zijn toch bang voor besmettingsgevaar als je met haar knuffelt!
     
  10. anja 29

    anja 29 Actief lid

    11 okt 2006
    400
    0
    0
    oke bedankt als ik ooit een koortslip krijgt zal ik haar ook maar niet knuffel :cry: :cry: :cry: tot welke leeftijd iets dat gevaarlijk weet iemand dit?
     
  11. Ylana

    Ylana Actief lid

    6 jun 2007
    174
    0
    0
    Huisvrouw
    Noord-Brabant
    Om een antwoord te geven op de vraag "Tot wanneer is het gevaarlijk" kan ik alleen maar antwoorden dat het altijd "gevaarlijk" blijft.
    Ok, echt gevaarlijk is het bij een bepaalde leeftijd niet meer, maar je moet er toch niet aan denken dat je je kindje op jonge leeftijd al met zo iets pijnlijks besmet!
    Een besmetting waar ze de rest van hun leven last van hebben...
    Nee, zorg gewoon dat je op welke leeftijd die je kindje ook hebt altijd voorzichtig bent wanneer je een koortslip hebt.
    Goed je handen wassen en ontsmet houden.
    Mijn dochtertje is nu 4,5 en momenteel heb ik mijn 4e koortslip in 18 weken...
    Gelukkig weet mijn dochtertje dat wanneer mama een koortslip heeft dat mama niet kan kroelen, niet kan kussen en niet kan knuffelen...
    Heel zielig, maar voor haar op dit moment het beste.
     
  12. wendyd

    wendyd Actief lid

    5 okt 2006
    159
    0
    0
    schiedam nederland
    weet iemand trouwens of het waar is dat als je tijdens de zwangerschap een koortslip hebt gehad de baby dab antistoffen heeft? ik heb namelijk al van kinds af aan last van koortslippen misschien maar 3 per jaar. nu heb ik er ook 1.onze kleine is trouwens al bijna 9 maanden. groetjes wendy
     

Deel Deze Pagina