Hoi hoi, Gezien mijn onregelmatige cyclus deze ronde vanaf dag 2 al aan de ovulatie testen. Alleen ik snap er niks van. Op dag tien leek mijn test op te lopen. De dag erna was het weer niks. Moet ik nog even door testen of zal ik dag 10 mijn piek hebben gehad? Heb vanavond weer een test gedaan maar nog steeds voor mijn gevoel geen oploper. Het frustreert me een beetje. Wat zeggen jullie?
Ik snap niet zo goed wat je frustreert eigenlijk. Gemiddeld is je cyclus 30 dagen, soms zelfs meer. Het is écht een misvatting dat ovulatietesten "op moeten lopen". Ze kunnen oplopen, aflopen, oplopen, aflopen en dan ineens knallen. Uitgaande van een gemiddelde cyclus bij jou, zou je (met een LF van 14) ongeveer op cd 15 een positieve ovulatietest verwachten. Iedere dag dat je later je positieve test vindt, betekend een dag langere cyclus (je LF is vaak vrij gelijk elke maand). Je ovulatietest van de 10de is écht absoluut niet positief te noemen. Je piek moet dus nog komen, dus blijf nog even doortesten en succes!
Dank je wel voor je reactie lala. Nou ja... het frustreert me een beetje omdat ik er nog niet zoveel van snap van het testen en misschien had ik hoop dat ik snel een positieve ovulatietesten zou hebben. Ik hou mijn cyclussen ook bij in een app en die geeft een gemiddelde aan van 28 dagen. Maar ja, als ik nu weer een cyclus heb van bijv 19 dagen dan is het gemiddelde natuurlijk weer lager. Goed, ik ga dus nog even door testen. Dan weet ik iig dat die 10 de echt niet een positieve test is. Er was namelijk iemand op een ander forum die zei dat toen mijn ei was geweest. Maar ik vond het een beetje vreemd.
Blijven testen.. Want er zit geen positieve bij Het het verhaal van 'oplopen' was voor mijn positieve test ook onzin. Ik had ineens een knaller er tussen.