Wanneer beste geslachtsbepaling

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door vera91, 5 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vera91

vera91 Actief lid

4 aug 2010
    344
    55
    28
    Vrouw
    Hallo allemaal,
    Ik ben 12 weken en 2 dagen zwanger nu.
    We zijn zo benieuwd naar wat het wordt.
    Vandaag gebeld en eind september de 20 weken echo!
    Kan de geslachtsbepaling al eerder gezien worden??
    En wat raden julie aan?
    Toch een echo tussendoor doen, of toch maar even wachten tot de 20 weken??:(

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben een pretecho gepland staan met 16 weken.
    Dat is vrij normaal hoor... en deze vrouw heeft het nooit fout. Maar als het kindje er goed voor ligt kan je het met 16 weken echt wel goed zien. (bij mijn dochter had ze het goed)

3. Danjay

Danjay Fanatiek lid

3 dec 2009
    1.407
    1
    0
    smurfenland
    wij hebben het gisteren laten doen met 18 weken, het was echt al heel duidelijk te zien.

4. vera91

vera91 Actief lid

4 aug 2010
    344
    55
    28
    Vrouw
    Oke ben heel benieuwd!!
    Denk toch tussen door dan nog maar een echo laten maken met 16 weken, deze moet je toch gewoon zelf betalen??
    Bedankt!

5. s1986

s1986 Niet meer actief

Idd ik laat ook een geslachtsecho maken met 16 weken;)
    Misschien heb je al een echo foto? Dan kan je m plaatsten in t nub topic;)

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ja je moet hem zelf betalen maar heel duur is het niet. Bij die van ons 35 euro.
    Kijk maar eens op www.pret-echo.nl en kijk bij de pretechoburos bij jou in de buurt. Meestal staat er ook wel een prijs op de site.

7. glimworm

glimworm Niet meer actief

ik heb bij het echo buro bij ons in de buurt gekeken en daar staat
    bij dat je de pretecho bij sommige zorgverzekeraars vergoed kan krijgen (waarschijnlijk als zij dit in je pakket aanbieden) dus daar ga ik even naar informeren ;)

8. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    Wij hebben een pretecho incl 3-d laten maken met bijna 18 weken...en zn piemie was heeeeeeeeeeel duidelijk te zien!
    Ik had nog nooit een echo gezien maar ik zag het gelijk! Hahahaha!

9. guusje27

guusje27 Fanatiek lid

16 apr 2010
    4.417
    0
    0
    Bij ons was het met 16 weken nog niet te zien... wij hebben met 18 weken nog een echo laten maken en toen was het overduidelijk!

10. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Ik ben met 14 w 6 d naar Jan Koning in Ochten geweest en die wist mij al met 98% te vertellen dat het een meisje werd!
    Zelf kon ik het ook wel zien maar voor alle zekerheid aanstaande vrijdag toch nog maar een afspraak bij Jan Koning, en ook omdat ik de DVD vergeten was dus nu krijg ik een film van me kleine wondertje!

11. Amigo1985

Amigo1985 Fanatiek lid

9 sep 2009
    3.300
    0
    0
    Gastvrouw
    Limburg
    Wij hebben met 17 weken een geslachtecho laten maken.. Hebben het bij Babyvieuw laten maken, waren (geloof ik) 70 euro kwijt, en het was absoluut de moeite waard.. Het voordeel aan eerder een geslachtsecho laten maken vind ik dat je dan met 20 weken en als je eventueel daarna nog een pretecho laat maken, je telkens een bevesting krijgt over het geslacht.. Bij ons is er nu al 4x echo gemaakt en 4x hetzelfde geslacht..

12. mama van 1

mama van 1 Niet meer actief

Wij hebben bij onze dochter een geslachtsbepaling laten doen met 15+5 weken en nu met 17+1 weken. We wilde wel weer met 16 weken maar kwam qua dagen toen niet voor ons uit.
    Maar vanaf 16 weken kan het al hoor :D. Vaak kan je ook alleen voor een geslachtsbepaling kiezen en dan krijg je je kindje niet in 3/4D te zien maar kost wel veel minder.........

Veel pretecho bureaus hebben ook acties zoals 2x voor 1 prijs..... gewoon even goed informeren...

13. vera91

vera91 Actief lid

4 aug 2010
    344
    55
    28
    Vrouw
    Vandaag bij de verloskundige geweest, die zij dat ik toch gewoon beter kan wachten tot 20 weken, dat het dan pas echt duidelijk is, dus zit nu te twijfelen, wel een echo nog voor DE 20 weken die ik op 28 september heb of niet? :(

14. kappiegirl

kappiegirl Bekend lid

5 jan 2010
    523
    0
    0
    Ik zou gewoon doen wat je zelf het fijnst vind.
    Als het met een pretecho niet tezien is op dat moment mag je kosteloos terug komen net zo lang tot het wel te zien is. Dus als ze het met 16weken dan niet zien maken ze een afspraak met je voor een week later meestal of 2weken later. En dan zullen ze het waarschijnlijk wel zien en dan heb je toch weer een extra keertje naar je kindje kunnen kijken.
    Je moet wel even kijken vanaf wanneer ze dat doen het kan zijn dat die zekerheid er pas is vanaf 18 of 20weken maar dat is dan ook weer per pretecho buro verschillend.
    Dus ik zou gewoon eens bellen met de pretecho buro waar je graag heen wilt.

Dat een pretecho vergoed word door een zorgverzekering daar zou ik niet van uit gaan want het is namelijk verre van medische een pretecho zegt het al het is een echo voor jezelf om zelf even een kijkje te nemen in je buik. Ze zullen dan ook niet naar erfelijke aandoeningen of wat voor beperking kijken, als ze iets zien dat ze zorgen wekt dan zeggen ze dat tegen je en zullen ze een brief schrijven voor verloskundige of gyn en dan moet je met hun verder gaan met het punt wat zij gezien hebben maar ze hebben verder geen medische rechten volgens mij.
    Nou ja succes in ieder geval.

Deel Deze Pagina