Okee, zere billen. Maar was er mis met mijn prei?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by janna76, Mar 19, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo meiden,

Mijn zoon hier heeft een (vermoed ik) schimmel op de billen, als ik er aan denk gaat het mij al jeuken.
    En nu wou hij dus net niet zijn warm eten eten. Kan aan de billen ligen :cry: want hij wil wel vaker geen warm eten de laatste tijd.
    Maar eigenlijk is hij niet echt gek op prei. :(

*Maar ondertussen vraag ik me af wat lusten jullie kinderen eigenlijk niet?

Net als wat ik hier boven dus zei heeft mijn zoon zere billen :cry: . Maar nu vraag ik me af.

*Wat is het verschil tussen luieruitslag en schimmel.

Want ik ben met een schimmel zalfje aan het smeren. En ik zit dus te twijfelen of ik morgen even met hem naar de huisarts ga of even wacht tot maandag om de zalf tijd te geven om te werken.

Bedankt meiden.
    ;)
    Liefs Janna

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

What the fuck, het gaat van billen naar prei, naar billen, naar pei, etc. Wat wil je nou? ;)

3. Jo79

Jo79 VIP lid

May 6, 2007
    25,068
    3,862
    113
    Haha, ik snap het verhaal ook niet helemaal, maar werd wel nieuwsgierig door de titel!
    Had je die zalf al eens eerder gebruikt, die tegen schimmel? Als het schimmel is, moet je het wat langer gebruiken, ook nog een paar dagen nadat het weg is, want je kunt het niet altijd zien, maar dan is het toch nog aanwezig.
    Misschien heeft hij wel uitslag door dingen als prei, ik hoef mijn dochtertje geen zuurkool te geven, want dan heeft ze de volgende dag uitslag.

4. Alita

Alita Niet meer actief

pff ik snap het ook niet meer

5. janna76

janna76 Fanatiek lid

Nov 8, 2008
    1,412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Oeps, sorry :oops:

1* Wat lusten jullie kinderen niet?

2* Kun je het verschil zien tussen luieruitslag en een schimmel.

Dat waren eigenlijk de 2 vragen. :oops:

6. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

Sep 23, 2007
    3,211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    hihihi, een beetje last van lentekriebels? :D
    maar goed.
    Vraag 1. Zuurkool vindt Jesse helemaal niks.
    vraag 2. Geen idee, nog nooit een schimmel gezien op billen.

En over je prei: misschien kun je het lekker maken met gesmolten kaas of een sausje?

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Schimmel op de billen kenmerkt zich door vaak een vuurrode rand rondom de uitslagplek. Ik zou zonder de huisarts hebben geconsulteerd niet zomaar met schimmelcreme smeren.

Daarnaast kan een kindje dat last heeft van schimmel, ook last hebben in de mond (letterlijk van 'mond tot kont' zit de candidaschimmel dan). Warm eten doet dan pijn in de mond, net als fles of borstvoeding.

Maar het kan ook zijn dat er tandjes/kiesjes aankomen. Dat kan ook zorgen voor (tijdelijk) slecht eten. En vanwege de zuurdere luiers die daarmee gepaard gaan, zijn dan ook vaker de billetjes stuk. Chamodent van VSM helpt wel goed tegen de pijn en alle bijklachten van doorkomende tanden.

En ja prei.... misschien is dat niet zijn favoriet. De mijne is het in ieder geval ook niet. :)

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

Feb 9, 2007
    1,198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    krijgt je kleine geen tandjes of kiezen?
    dat kan ook verklaren dat hij rode billen heeft en niet wil eten (van de pijn in mond) :idea:
    grtz Ramona

9. susan28

susan28 Bekend lid

Jan 17, 2008
    933
    0
    0
    ziekenverzorgende
    mijn dochterje had ook schimmel, ben niet naar de huisarts gegaan maar ook zelf van die zalf gekocht. er was al vrij snel verbetering te zien. schimmel is volgens mij vuriger en pukkeliger.

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

Sep 28, 2006
    2,574
    4
    38
    Midden van NL
    mijn zoontje had ook schimmel, heb toen ook daktarin gesmeerd en daardoor werd het wel minder. Vaak is het wel goed om iets met zinkzalf erbij te smeren. Ik heb die van eigen merk van de Etos.

Dan kan je 's ochtends en eventueel 's avonds Daktarin smeren en bij de overige verschoningen zinkzalf (ik smeerde het soms ook over elkaar heen). Ik heb het pas later aan de huisarts gevraagd en die zei dat ik precies goed bezig was met smeren.

Miconazol of daktarin kan trouwens ook eigenlijk geen kwaad mocht het geen schimmel zijn.

Qua groente eten we zelf niet zoveel dus Rick eet eigenlijk alles wel wat wij eten, alleen ui is ie niet zo dol op.

Share This Page