Afgelopen maandag zag ik tussen Just zijn billetjes een gewoon rood, wat schraal plekje. Ben dus aan het smeren gegaan... Dinsdags was het een harde schijf geworden, dus de huisarts gebeld. Woensdag ochtend kon ik terecht. De huisarts verwees ons meteen door naar de kinderarts en heeft deze gebeld om te zeggen dat we eraan kwamen. De kinderarts zei meteen na het verhaal gehoord te hebben dat we beter meteen door konden naar de chirurg! En dat Just niet meer mocht eten dat het waarschijnlijk operatief verwijderd moest worden... Dan schrik je je toch rot joh! Het begon dus woensdag... zowat de hele ochtend in het ziekenhuis geweest (van 9 uur tot 13 uur). Er zijn 5 artsen aan Just zijn bedje geweest om ernaar te kijken... (het was een abces) en het kwam niet vaak voor bij baby's dus ze moesten het allemaal zien! Met z'n 5-en overlegt wat ze moesten doen, vandaag opereren of morgen. Ze hebben dus gekozen voor de volgende dag (donderdag). Dit omdat het abces anders waarschijnlijk niet goed genoeg open gemaakt kon worden... Goed we moesten Just donderdag om 9 uur voor het laatst voeden om half 11 aanwezig zijn en om 13 uur zou hij geholpen worden! Het was 12 uur toen kwam de eerste arts... (In gódsnaam, 'waarom moet ik dan om half 11 aanwezig zijn...???') Goed,... die arts ging overleggen dus wéér wachten op de volgende arts... toen was het 12.30! Nou oké er moest toch écht geopereerd worden! We gingen naar de kinderafdeling en daar stond al een bedje klaar voor Just... Ik had nog wat vragen dus die gesteld maar kreeg behoorlijk duidelijk dat dat nu eigenlijk even niet uitkwam... dus zonder echt een antwoord weer door. De vraag of een van de ouders wilde blijven vannacht werd eigenlijk direct gestelt. "Óh moet hij vannacht blijven dan?" (want wij waren daar niet over in gelicht...) Ik zei meteen voor zo'n klein ingreepje hoeft hij toch niet te blijven. De arts zei, duurt ongeveer 5 minuutjes. Óh nee dat duurt toch zeker wel een 20 minuten... Nou oké lekker duidelijk... Goed,...We waren dus op Just zijn kamertje en aangezien ik borstevoeding geef bleef ik slapen. Het was inmiddels half 2 en Just was nog niet opgeroepen (wij hadden de hele dag nog niks gegeten en gedronken, want denk maar niet dat ze even aan je vragen of je wat lust hoor!) Je kunt natuurlijk altijd in de kantine wat gaan halen maar als ze steeds tegen je zeggen dat hij bijna mag dan blijf je bij je kindje natuurlijk. Plus Just had om 9 uur zijn laatste voeding gehad, dat houd in dat hij om 12 uur de volgende voeding zou moeten hebben. Was het niet zo dat hij nuchter moest blijven en dus niet mocht eten! Gelukkig had ik de wandel wagen bij en heb hem zo wiegend in slaap weten te houden! Er kwam zelden iemand kijken hoe het ging of om iets van informatie door te geven... Om 16 uur kwamen ze zeggen dat de O K bijna vrij was en de eerste voor Just was... Dat zou rond 16.30 zijn! Het was 16.30, het werd 16.45 het werd 17 uur het werd 17.15 en nog niks. Dat houd dus in dat op dat moment onze Just al 8 uur geen voeding had gehad... Nou is het zo dat er 's nachts 1 x 8 uur tussen de voedingen mag zitten dus dat ging nog net (Just komt overingens nog altijd om de drie uur, dus een wonder dat hij het zo goed vol hield!) Maar er zat dus al 8 uur tussen en hij moest nog geopereerd worden... Om 17.30 kwamen ze melden dat hij aan het infuus moest... hij moest vocht binnen krijgen. Já dán ontplof je toch! Het menneke had eigenlijk geen infuus nodig omdat ze hem met een roesje (kapje) in slaap zouden brengen. En nu moest het dus toch, stelletje... Al snel daarna kwam de mededeling dat Just dan eindelijk aan de beurt was! Er was ons vertelt dat 1 ouder mee de O K in mocht totdat Just sliep. Eenmaal daar mocht het dus niet... Mijn menneke was aan het huilen en om hem dan in dat bedje af te geven... pfffff (is niet menselijk) Ik heb me omgedraaid en ben snel die gang uitgelopen... De operatie zou dus zo'n 20 minuten duren... Als er dan na een half uur drie kwartier nóg geen bericht is ga je je toch af vragen of er complicaties zijn... Na 1 uur was hij klaar. Het was gelukkig goed gegaan! Ik vind het rond uit schandalig dat ze een baby van 7 weken meer dan 10 uur zonder voeding laten!!! Jongens zeg nou zelf, dát kan toch niet!? Om half 8 's avonds kon hij weer drinken! (10 en een half uur dus). Just is écht een hele grote kanjer geweest, hij heeft het zo goed gedaan! Hij had dus een abces, normaal gesproken komt dat bij oudere mensen voor, zelden bij baby's. En over het algemeen komt er dan zo'n 3 cc troep uit het abces, bij Just kwam er 7 cc uit... gewoon méér dan het dubbelen! Hij heeft nu dus een gaatje in zijn kontje (je moet je voorstellen ongeveer de groote van het topje van een vrouwen pink... de diepte van de lengte van een nagel en de doorsnee van het topje...) Best behoorlijk toch!? We mochten naar huis als wij de wond zelf konden verzorgen... Nou ik heb héél wat wonden verzorgt op het werk maar die van Just was toch écht even een heeeeel ander verhaal! Dus dat koste wel even wat tijd... Gelukkig kon Joost het wel (niet met gemak máár goed genoeg om naar huis te mogen). We moeten een steriel gaasje tot een propje maken en dat in het gaatje duwen zodat het van binnen uit dicht groeit en niet van boven af want dan krijg je een open holte van binnen.... Dus dat gaatje moet langzaam aan van binnen uit dicht groeien! Het is voor Just natuurlijk alles behalve prettig als er (bij íedere verschoning, dus om de drie uur!) een gaasje uitgetroken en weer op nieuw ingeduwd word... Maandag moeten we weer op controle, ik ben benieuwd! Héérlijk weer lekker thuis, wég uit dat ziekenhuis! Ik heb nog nooit in mijn leven een klacht ingediend ergens maar ga het nu toch echt doen, heb iets teveel dingen... -Beloven dat je de mee de o k in mag tot hij slaapt en dan mag het ineens weer niet. -De een zegt het duurt 5 minuten, de ander zegt 20 en dan blijft hij 1 uur weg. (ik snap dat ze geen preciese tijd kunnen zeggen maar als je het niet weet zeg dan niks, je gaat als ouder daar toch op kijken!) -Dat ze ons niks aangeboden hebben (boterham of wat te drinken) -Dat ik geen duidelijke antwoorden kreeg, afgescheept werd! -Niet ingelicht dat hij daar moest blijven 's nachts. -Én het áller ergste dat Just een dikke 10 uur geen voeding heeft gehad! Dan nog wat kleine puntjes maar dan ben ik morgen nóg bezig... Nou het was een heel verhaal... Maar ook een hele ervaring (nacht merrie).
Jeeeetje, dat vind ik ook echt niet meer normaal! Ik zou dan ook echt wel een klacht indienen, arme Just! Echt zielig voor je mannetje. En voor jullie ook erg onzeker en frustrerend enzo. Maar wat een flinke jongen dat hij het zo goed volhield! En gelukkig maar. Sterkte ermee en ik hoop dat de wond gauw geneest.
wat een kutziekenhuis zeg! zit me hier achter de pc ook op te naaien! zou er zeker werk van maken,dit kan echt niet! het is al niet leuk voor jullie manneke, en dan ook nog zo'n kutziekenhuis! ik wens jullie manneke heel veel beterschap! en jullie veel sterkte!
Wat een belachelijk gedoe zeg. ik zou ook echt een klacht indienen hoor. Dit is toch niet menselijk? En die armen Just ruim 10 uur zonder voeding. Echt niet normaal
jee wat een verhaal ik vind het echt schandalig welk ziekenhuis was het trouwens? mijn dochtertje is 2 dagen opgenomen geweest maar ik heb het tegenover gestelde van jouw verhaal meegemaakt .ik was erg tevreden over het ziekenhuis. ik vind het heel knap van jullie dat jullie rustig gebleven zijn ik zou echt tegen ze uitgevallen zijn. heel veel beterschap met jullie zoontje.
Ooohh, wat erg! Dat is echt schandalig.... en dat arme mannetje van jullie...gaat het met verschonen en het verzorgen van de wond. Lijkt me vreselijk om te doen.... Welk ziekenhuis was het eigenlijk?
Het was het máxima medisch cetrum in veldhoven! Tja ik wilde ook wel iedereen daar verrot schelden maar de enige die ik tegen kwam waren de verpleegsters en die kunnen er natuurlijk niks aan doen... De wond verzorgen is idd erg moeilijk! Ik werk met gehadicapten kinderen en moet dagelijks wonden verzorgen en heb daar totaal geen moeite mee... Maar nu zo van ons Justje,... is me nog niet gelukt! Gelukkig kan papa het wel maar maandag moet ik het ook kunnen want dan moet papa weer werken. Het moet om de drie uur verschoont worden dus ik zal het écht moeten gaan doen! Maar je kunt meer dan dat je denkt als het moet zeggen ze he! Just doet het erg goed nu. Hij kwam voor de operatie wel altijd stipt om de drie uur voor de voelding, dat is nu niet zo... Het is nu heel onregelmatig, de ene keer twee uur dan iets meer iets minder en vanmiddag zat er zelfs vijf en een half uur tussen... toen heb ik hem wakker gemaakt... Slapen is nu heel belangrijk voor hem maar drinken natuurlijk ook. Hij ziet nog wel bleekjes en zijn oogjes staan gewoon op niet helemaal fit. Maar ja wat wil je na 10 uur zonder voeding... Thanks voor jullie lieve reacties! -xxx-
Jeetje, wat een verhaal zeg. gelukkig gaat het nu weer goed. Kan me voorstellen dat je in eerste instantie geschrokken bent van alles en dat je boos bent. Ben benieuwd wat voor reactie je terug krijgt. Liefs Jenny
Ik zou zeker een klacht indienen! is toch niet normaal, rond uit gewoon zielig dat je jochie zolang geen voeding had gehad. Onmenselijk ziekenhuis, ik zou voor een ander ZH kiezen. Succes en beterschap met Just.
idd wat alle anderen hier zeggen. ik kreeg er kippenvel van een baby van 7 weken en dan ongeruste ouders terecht en ze dan zo behandelen. ik vind nog dat jullie het heel netjes afgehandeld hebben en gelukkig heeft jullie zoon het ook kei goed gedaan. heel veel sterkte! liefs femke
Poeh, wat een verhaal zeg! Is echt niet normaal, je kleine mannetje zo lang zonder voeding en dat er zo met jullie os omgegaan! De kleine is wel een toppertje hoor!
Wat een stelletje eikels daar zeg! En och gossie, arm manneke, ik heb zelf altijd abcessen in mijn lies, en dat is echt heel erg pijnlijk dus ik weet wat t manneke voelt, vertroetel m maar lekker en ik had ZEKER een klacht ingediend, stelletje eikels daar, bah! ps. er is een huis,tuin en keukenmiddeltje voor, maar dit werkt alleen bij kleine abcessen die zelf los kunnen springen zeg maar..mocht je kereltje het in de toekomst nog eens krijgen en de dokter zegt dat t zelf open moet gaan kan je dit proberen. Boerenkool vers van t land koken, af laten koelen, op het abces doen en afdichten met folie zodat het gaat broeien, een paar uur laten zitten, dit verlicht de pijn en hierdoor gaat t abces los, maar nogmaals altijd natuurlijk eerst naar de dokter (zekers met een kind) en alleen als t vanzelf los kan gaan, maar nog niet los is.(ik hoop dat je t NOOIT nodig hebt!) heel veel beterschap en een dikke knuffel voor de dappere kleine man!
Ik hoop idd ook dat we het nooit nodig hebben maar iig heel erg bedankt, is lief van je! Je schrijft dat je ook altijd absessen hebt, komt dat dan steeds weer terug?
Zooooooooooo! Wat erg! Ik was gaan schreeuwen! Mooi niet dat ik bij die balie vandaan was te slaan. Ik had echt stennis gemaakt. Ik vind het echt ontzettend stoer van je zoontje dat hij het volhield! Sterkte ermee.
Meid ik lees dit gewoon met tranen in m'n ogen Heb er gewoon geen woorden voor. Echt een klacht indienen hoor Sterkte en een hele dikke knuffel voor Just jessica
Bij mij komt t (helaas) terug, schijnbaar ben ik er mee aangemaakt tja, mijn moeder,tantes en oma hebben t ook, dus zal wel een familie kwaaltje zijn vrees ik, maar maak je nog maar niet te druk want t hoeft natuurlijk niet terug te komen.
jeetje mina dit kunnen ze niet maken joh, ik weet nog dat ze mij 1 keer voor 4 uur vasthielden in ziekenhuis en dat was dan nog voor mezelf ook, nou ik werd helemaal kriegel LAAT STAAN zo'n klein hummeltje diep en diep triest, groot gelijk dat je een klacht in dient!