het leed wat antibiotica heet.....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door RosaLynn, 13 mrt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    mijn kleine meisje zit nu aan haar 2e antibiotica kuur helaas
    en het toedienen is iedere keer een groot drama!
    de eerste dag vond ze het heerlijk, maar daarna phoe!
    zo zielig als je het toedient dat je haar buikje zo hoort "kraken" ik kan wel janken:x

en ze moet nog tot zaterdag aan de Broxil helaas

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Waarom heeft ze al haar 2e kuur?
    Ach wat zielig he als ze zoveel pijn heeft :(
    dikke knuffel voor haar

3. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    hoop trouwens dat ik hier goed sta...

eerste kuur had ze gehad vanwege oorontsteking dat ging redelijk.
    vrijdag nog als controle naar de dokter geweest aangezien ze morgen prikjes zou krijgen.

en zaterdag opeens 41 graden koorts kreeg , geen luiers en niet drinken vanaf die avond er voor en niet helemaal helder meer reageerde.

die dag naar de eerste hulp geweest , blijkt ze oor en keel ontsteking te hebben :(
    dus nu 3x per dag 4,5 ml Broxil toedienen en dat moet helaas echt gedwongen... janken , gillen , trappen , slaan en hooft steeds weg draaien

4. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

he gatver! Da's echt vervelend, keel- en oorontsteking! Hou het goed in de gaten dat ze voldoende drinkt. Ik kan me voorstellen dat ze echt enorme pijn heeft :(

lekker verwennen, dicht bij je houden. Je zou het toch zo overnemen he die pijn.. :(

5. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Hoe dien je het toe?
    Geef je het haar al in een los speentje van een fles zodat ze het op kan zuigen?? Via het spuitje in de mond is echt een gedoe, wij doen het dus op bovenstaande manier en ik moet zeggen dat het dan redelijk gaat...
    Vervelend dat ze haar tweede kuurtje al heeft hoor, sterkte ermee!

6. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    ik geloof dat ik de meeste manieren al wel geprobeerd heb helaas.
    door een speen laten zuigen moet ze niet, gewoon echt stijf lippen op elkaar en schudden met haar gezicht.
    door de limonade gegooid moet ze ook echt niet, het is dan 1 slok en dan niets meer.

door melk producten mag niet

die troep mag liever niet met eten ingenomen worden, maar aangezien ze liever eet dan drinkt hebben we door een beetje fruit al geprobeerd.

stukjes brood gesopt in de antibiotica net als een lange vinger maar dat geeft allemaal ook een grote troep dus krijgt ze ook niet alles binnen.

dus het is nu echt gewoon stevig vast houden en steeds kleine beetjes spuiten omdat ze echt gewoon stikt anders

7. ylvi

ylvi Actief lid

9 dec 2011
    298
    0
    16
    Oke, wat vervelend...
    Nog 2 dagen te gaan, nog even doorbijten!
    Hopen dat je meisje dan weer helemaal de 'oude' is!

8. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36
    Nog 4 spuitjes! gelukkig! helaas is ze er al 3x van over haar nek gegaan avonds dus de grote schoonmaak hebben we wel gehad deze week zo pfhoe!

9. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    En van een lepeltje? Zo deed ik het bij mijn dochtertje...waarschijnlijk heb je dit al geprobeerd...

10. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    Ik zette mijn dochter in de kindstoel, ging achter haar staan en zette haar hoofd vast tussen mijn arm en mijn buik. Handjes vasthouden en het spuitje in de mond en in 2x leegspuiten (1x ging niet, daar was het te veel voor)

Deel Deze Pagina