mee roken... :-(

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Gerieke, 4 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Administratief Medewerkster
    Genemuiden
    Haajj...
    Toen ik wist dat ik zwanger was ben ik gelijk gestopt met roken!
    Het probleem is, dat ik het heeel erg moeilijk vind, maar m'n vriend en andere vrienden en vriendinnen roken gewoon als ik naast ze zit/bij ze zitten. Heb er al heel vaak wat van gezegt, maar word gewoon geen rekening mee gehouden... Ook heb ik met mijn vriend afgesproken, als het weer is dat je buiten kan staan, zou hij buiten roken! Maar hij doet het gewoon niet! Ik baal hier echt gigantisch van..!
    Als het nou af en toe is maakt me niet uit, we gaan zelf ook nog weleens na een kroegje ofzo, en daar word ook gerookt, maar ik zit er ELKE dag in! Weet echt niet wat ik moet doen!
    Zelf zeg ik ook tegen m'n vriend: (hij zou het erg vinden als ik nu zou gaan roken) Ik kan net zo goed gaan roken, zit toch dag en nacht mee te roken! Ik ben gewoon niets voor niets gestopt....
    En dan gaat hij 1x weer buiten roken, omdat hij me dan gelijk geeft, maar het blijft maar bij die 1x!En ommdat ik er nu al zovaak wat van gezegt heb, en ik wil geen zeikerd zijn, heb ik nu zoiets: bekijk het maar!, er wordt helemaal nergens geen rekening mee gehouden!
    Ik vind dit nu gewoon heel moeilijk, weet niet wat ik moet doen! Baal er gigantisch van! Vind het vies, word er soms misselijk van! Vooral 's ochtends...!
    Pfff.. kutzooi!

2. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Nou.. moet zeggen dat dat niet echt sociaal is van je vriend! Gelukkig rookt mijn vriend niet. Maar er zijn wel vriendinnen van me die roken.. en vraag ze dan wel of ze misschien kunnen roken waar ik er geen last van heb. Ze houden hier dan wel rekening mee.

Het lijkt wel alsof je vriend zijn sigaret belangrijker vind dan de gezondheid van zijn kindje en jou gezondheid natuurlijk!

Wel echt super dat je zelf meteen gestopt bent (ik namelijk ook!) Vind het nu ook vreselijk smerig ruiken :(

Maar ja, als hij niet wil luisteren zou ik hem gewoon de volgende keer mee nemen naar de verloskundige en daar hetzelfde verhaal vertellen dat je vriend niet wil luisteren. Ik denk dat de vk wel het advies geeft om toch buiten te gaan roken.. Misschien neemt je vriend het dan wel seriues?

Liefs kiss

3. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    Goeie tip van Kissflower. Neem hem mee naar de VK en misschien wil zij hem een goede preek geven.

Mijn man rookt nog steeds en ikzelf ben een aantal jaar terug al gestopt ermee.
    Hier in huis werd maar zelden beneden gerookt en hij rookte normaal helemaal boven in het pc hok.
    Zijn pc staat nu beneden maar hij rookt nu gewoon buiten.
    Van de zaak kreeg hij een nieuwe auto en hij zei meteen al uit zichzelf dat hij niet erin gaat roken omdat ik zwanger ben.

Ik vind het erg raar dat jouw vriend zo klakkeloos ermee omgaat en je vrienden ook.
    Als mensen het bij mij zouden doen dan zou ik behoorlijk boos worden.
    Als het hun geen r**t interesseert dan kunnen ze op z'n minst het respect voor jouw hebben om niet te gaan roken waar jij bij bent.

Succes meid!

4. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Ja.. ik ben ook al paar keer zo boos geworden, maar dan zegt hij ook af en toe: dan gaan we ook niet meer naar de kroeg!
    Ik word er soms ook helemaal gek van hoor!
    Ik ben niets voor niets gestopt met roken!

Hij is altijd nog mee geweest naar verloskundige! en we hebben het erover gehad, en ze heeft tegen hem gezegd dat het echt slecht is enzo, vooral als baby straks geboren is...!

Maar het is niet dat het hem niet interreseerd, er zijn heel veel vrouwen in onze omgevening die altijd gewoon doorgerookt hebben (heb er zelf ook niets op tegen hoor), maar daardoor, denk ik, ziet hij het gevaar er niet van... Ik denk dat hij het allemaal te ligt opvat dat roken schadelijk kan zijn! En heb hem al vanalles laten lezen, dat de kans groter is als je rookt of meerookt op een miskraam of doodgeboren kindje.... Daar schrikt hij dan ook wel van, dan gaat het ook wel 1 of 2 sigaretten goed, ik helemaal happy natuurlijk, maar dan staat hij naast me met sigaret en rook hij... BAAL ER ZO VAN! heb al vanalles gedaan, laat ook niet zomaar over me heen lopen, maar hij en vrienden en familie, vinden nu dat ik begin met zeuren hierover...! En dat wil ik niet, en ik ben nu gewoon op zo'n punt... Bekijk het maar, ik heb m'n best gedaan!
    Ik heb ook gezegt: als het regent dan hoeven jullie echt niet naar buiten, dan gewoon in de keuken de afzuiger aan, maar met dit weer zoals nu dan kan hij zat buiten staan! En in het begin zei hij dat zelf ook totdat we echt de sleutel kregen!
    Zal wel stickers ophangen ofzo met: hier word niet gerookt! En kijken wat hij daarop zegt....
    Liefs

5. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    uhhh... mag je misschien? Ookal vinden anderen dat ik zou zueren daarover.. Tis toch niet voor niets! en wat nou als jullie kindje is geboren? gaatie dan ook echt met het kindje in zijn armen een sigaret op steken? Dat vind ik persoonlijk ECHT te ver gaan! Maar hij doet het eigenlijk nu al! Echt zielig voor je kindje meid! Ik zou ECHT maatregelen nemen, strax blijft ie als je kindje er is ook gewoon roken!

Het lijkt wel alsof hij te lui is om naar buiten te gaan lopen.. snap echt niet wat daar nou zo erg aan is, maar goed..

Denk nou niet, ach laat ook maar.. je moet vol blijven houden tot hij helemaal gek van je gezeur word tot ie buiten gaat staan of nog beter: gaat stoppen met roken!

Succes meid!

Heel veel liefs kiss

6. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Ja misschien moet ik wel gewoon doorzeuren, doe het natuurlijk ook niet voor mezelf!
    Maar hij hoeft echt niet straks met kind op de arm een sigaret te gaan roken hoor! Ik trap em echt naar buiten toe!

Ik begin nu weer meer in opstand te komen, en laat het hier niet bij zitten! Dit had ik gewoon weer even nodig...
    Je hoort allemaal om je heen dat je zeurt en dan geloof je dat zelf ook, maar nu weet ik ook wel dat ik dat moet doen... dat het niet voor mezelf is!
    ik ga echt weer maatregelen nemen!
    Liefs

7. Saona

Saona Fanatiek lid

24 jun 2006
    4.529
    640
    113
    Ik snap daar helemaal niks van... Hij begrijpt toch wel dat het zo niet zo heel erg veel zin heeft dat je zelf gestopt bent met roken? Als je gewoon in zijn rook zit? Ik weet niet hoe je hem naar buiten moet krijgen hoor... als je dit zelf allemaal al aangekaart hebt :( Wil hij ook gewoon binnen door roken als jullie kindje er is?

8. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Nee, dat wil hij niet!
    Absoluut niet!

Vanavond protesteer ik weer flink... En ga me ook totaal niet meer inhouden! Nu ben ik het spuugzat, heb weer moed gekregen, EN ZE GAAN BUITEN ROKEN!

Maar @Kissflower: heb jij nooit weer gerookt in je zwangerschap? En vind je het ook niet moeilijk?
    Ik heb er niet 1 weer aangeraakt, maar begin het nu wel heel moeilijk te krijgen hoor, tenzij ik er misselijk van word, maar vooral na het eten, ja.. dat mis ik echt!
    Hoop ook echt en ga ook echt proberen niet weer te roken! Heb het nu al zo'n tijd volgehouden, dus ga er straks helemaal voor! Maar denk dat ik het altijd blijf houden! Maar als de trek weer weg is (bijv. als ik op bed lig) dan ben ik ook weer super trots op mezelf dat ik er weer afgebleven ben!

Liefs

9. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Misschien moet je juist ophouden erover te zeuren? Bij mijn man werkt het juist averechts, om te zeggen dat hij móet stoppen, danwel buiten roken.

10. Kissflower

Kissflower Fanatiek lid

19 mrt 2007
    2.575
    0
    0
    Enschede
    Nou meid.. In het begin helemaal geen moeite gehad om te stoppen.. maar op een gegeven moment miste ik wel het vast hebben van de sigaret op bepaalde momenten.. Bijv. bij een kopje koffie (die ik dus nu ook niet meer drink, haha) of na het avond eten. Nog heeeeeeeeeel af en toe mis het het. Nee wacht dat zeg ik verkeerd. Ik mis het niet, ik denk er gewoon wel eens aan. Maar doordat ik het nu zooooooo erg vind stinken wil ik echt helemaal niet meer zo een smerig ding in me mond! Snap zowiezo niet waarom ik het ooit gedaan heb. En bovendien hou ik geld over! Koop ik nu babykleertjes van, hihi :D En mijn vriend is er heeel blij mee dat ik meteen ben gestopt met roken! Hij rookt alleen met uitgaan of teras af en toe een sigaret, maar hij koopt nooit zelf een pakje ofzo.

Meid, geod van je dat je door blijft zetten! Alleen wel grappig, hij wil wel buiten roken als het kind geboren is.. maar niet terwijl je kindje juist nu zo 'breekbaar' nog is, zo gevoelig voor zulke dingen!

misschien een tip om hem dit topic te laten lezen? En anders als het echt nie wil dat je eist dat ie onder de afzuigkap gaat staan! Of juist als hij nie naar buiten wil dat jij dan zelf naar buiten gaat. Misschien vind ie dat wel sneu voor jou en zegt ie dat hij wel naar buiten gaat...

Tsja ik weet het eigenlijk ook nie.. in ieder geval heel veel succes! Hopelijk doet ie er iets mee!

Liefs kiss

11. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Ja, denk precies hetzelfde als jullie hoor, maar denk dat hij niet begrijpt dat meeroken zooo slecht is..! Hij kan dat niet geloven! Hij denkt dat ik het kindje wel bescherm in m'n buik...
    Maar ik ga gewoon weer goed voor ons wondertje opkomen! En zal nu zover gaan dat hij wel buiten gaat roken!
    Dan ga ik gewoon buiten bij hem staan (uit de rook of course! haha), maar dan staat hij er niet alleen...!
    En dat is ook een idee ja, dat ik dan buiten ga staan!
    Dat kan ik wel eens een keertje proberen! Goede tip!

Liefs

12. Chelsea

Chelsea Bekend lid

6 aug 2006
    526
    0
    0
    Keukenassistente
    Rotterdam
    In het begin van mijn zwangerschap moest ik heel veel hoesten, zo erg dat ik er van ging kokhalzen.
    Ben er zelfs voor bij de huisarts geweest, maar die kon niks bijzonders vinden.
    De asbakken in huis heb ik weggegooid, en er staat er nog 1 buiten.
    In huis word niet meer gerookt.
    Mijn man en anderen gaan maar lekker buiten staan.
    Is het slecht weer, dan gaan ze maar in de schuur staan.
    Ik en mijn kindje hoeven niet mee te roken, is mijn mening.

13. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    Hou je taai en niet opgeven!
    Als hun niet eens het fatsoen hebben om niet in je buurt te roken vind ik het gewoon respectloos. (klopt die zin wel?)

Vind het echt heel prut voor je hoor :(

14. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Mijn vriend voelde er eerst ook niks voor om buiten te gaan staan. Hij voelde zich verbannen uit zijn eigen huis. Begon op een gegeven moment misselijk te worden van de geur en ben een paar keer expres gaan kokken voor zijn neus. Toen zag hij zelf in dat ik er niet tegen kon en nu rookt hij gewoon iedere keer buiten :D

15. HeMa

HeMa Actief lid

24 mei 2007
    136
    0
    0
    hihi ow gemeen van je maar het werkt blijkbaar wel :D
    En gelijk heb je hoor ;)

16. busybusy

busybusy Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.543
    0
    0
    Ja beetje gemeen is het wel, maar een stuk minder gemeen als iemand ongewild laten meeroken. Doe je zo je best om te stoppen en dan zou je toch nog met 20 sigaretten van hem op een dag meeroken. Dacht het niet! :D

17. Gerieke

Gerieke Actief lid

6 mrt 2007
    156
    0
    0
    Genemuiden
    Ik heb het er nog niet weer met hem over gehad, ben namelijk ziek geweest. Vanavond ga ik er weer heen, en jullie horen wel hoe de vordering gaat ;) :)
    Liefs

18. Marie26

Marie26 Fanatiek lid

13 nov 2006
    1.004
    0
    0
    Nou Gerieke, ik vind dat je helemaal gelijk hebt wat betreft het roken in jouw buurt.
    Je vriend mag toch wel snappen dat het niet goed is voor jou en jullie aanstaande kleine.
    Ik vind het eerlijk gezegd wel een beetje aso dat hij geen rekening met jullie houdt, zelfs niet als de verloskundige tegen hem heeft verteld dat het niet goed is als hij bij jou in de buurt rookt.
    Nou meid, stuur hem maar lekker naar buiten en maak je niet te druk he?!

Groetjes Marie

19. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    ik vind het wel raar dat hij wel zegt dat hij niet binnen rookt zo gauw de baby er is maar nu wil hij het nog niet laten

ik ben zelf gestopt voordat ik zwanger was van mijn eerste kindje. Daarvoor rookten we al allebei buiten sinds we in ons nieuwe huis woonden. Nadat ik gestopt ben is mijn vriend gewoon buiten blijven roken.

Zelfs bij anderen waar hij wel binnen mag roken heeft hij zoiets van nee hoor ik ga wel buiten roken. Mijn zoontje zit erbij en mijn zwangere vriendin.

20. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Voordat ik zwanger was rookte ik ook...mijn vriendin was destijds zwanger en als zij bij ons langskwam rookte we gewoon in de keuken of buiten. Ik ben zelf gestopt een paar maand voordat ik zwanger werd en vindt het nu echt vies...bij ons in huis wordt nu in principe niet meer gerookt. Moet ook zeggen dat (behalve 1) al onze vrienden inmiddels gestopt zijn dus dat maakt het wel mkkelijker.

vindt dat je vriend op zijn minst rekening met je kan houden. Of er in ieder geval voor kan zorgen dat je niet middenin de rook zit. Het is ook zijn kind en dus ook zijn verantwoordelijkheid.

Deel Deze Pagina