Ik heb het vermoeden dat onze zoon (13 maanden) naar 1 slaapje overdag toe wil/kan. 's Ochtends wordt hij meestal tussen 6 a 7 uur wakker, en is dan ongeveer 3 uur wakker. Meestal dus rond 9 a 10 uur weer slapen en hij slaapt dan zo ongeveer 2 uur. Soms zelfs wel 3 uur (laatste tijd)! 's Middags gaan de slaapjes steeds moeilijker. We leggen hem meestal rond 15 uur weer in bed. De laatste tijd wil dit niet echt meer ... Dan is het feest in bed. Joelen, zingen, staan ... Dan halen we hem er maar weer uit. Hoe ging dat bij jullie? Hoe merkten jullie dat het tijd was voor 1 slaapje?
Hier was het hetzelfde. Sliep in de voormiddag lang en wilde in de namiddag noet meer of heel laat slapen. Ik heb het in de voormiddag een beetje kunnen rekken met behulp van zijn goede vriendjes de teletubbies en daarna iets doen zoals het badje, naar de supermarkt gaan en na thuiskomst iets eten en dan is het toch al snel half 12 Nu gaat hij meestal tussen 12 en 12.30slapen. Als ik hem er nu vroeger in leg heb ik kans dat hij maar 1 uur slaapt en de rest van de dag chagrijnig is. Vandaag zag ik ook dat hij snel moe was dus heb ik hem in badje gedaan rond 11uur. Daarna was hij helemaal moe maar had honger, maar te moe om te eten dus heb ik hem maar een papflesje gegeven. Die ging helemaal op en viel in mijn armen in slaap dat gebeurd hier niet vaak. Hij slaapt nu nog, heb hem uiteindelijk in bedje gelegd maar ik genoot er wel van dat hij bij mij sliep haha
Zo'n periode hier ook gehad rond 13 maanden. Toch proberen sochtends te rekken, ook al gaat dat soms heel lastig! Toen het lukte om dr rond 11.30/12.00 naar bed te krijgen ging het eigenlijk gelijk goed.