Op zoek naar eerlijke meningen ik vind Keet zelf erg leuk voor ons derde dochtertje, andere twee dochters hebben ook een korte naam met Nederlandse spelwijze. Kate vinden we daarom niet passend. hetgeen waar mijn twijfel zit, is de link met een bouwkeet, zuipkeet etc. Een andere meisjesnaam die we in gedachten hebben is Sam. Wat vinden jullie?
Toen ik de titel las moest ik ook gelijk aan een bouwkeet denken. Die staan hier regelmatig dus wij zeggen regelmatig de keet staat ook weer op het veld Qua schrijfwijze zou mijn voorkeur wel kate zijn
Met een Twents/Achterhoeks accent zou mijn voorkeur sowieso uitgaan naar Kate, aangezien dat dan iets subtieler wordt uitgesproken dan Keet. En inderdaad ook de keet associatie... Sam vind ik daarentegen erg leuk!
Keet vind ik echt niet leuk . Katie Kay Vind ik wel leuk. Sam vind ik voor een jongen en meisje niet leuk
Sam veel leuker! keet spreek ik sowieso heel anders uit dan Kate. En het doet me denken aan keet schoppen (de boel op stelten zetten)
Ik heb idd heel erg die associatie met een bouwkeet. Is ook een van de namen waar ik echt niet aan kan wennen. Ondanks dezelfde uitspraak vind ik het een hele andere naam dan Kate.
Als je erover nadenkt heeft het zeker een associatie, maar dat vind ik al snel met veel namen. Ik vind Keet eigenlijk super leuk!
Ik kom uit West-Friesland dus mijn associatie bij Keet is (zuipen in de bouw-)keet. Verder denk ik aan Keetje Tippel, dus aan de prostitutie Dat Keet ook nog eens rijmt op r**t en bilspl**t is wel iets waarbij ik mezelf nog eens twee keer achter m’n oren zou krabben of ik dit nou daadwerkelijk zou willen voor m’n kind. Verder niks op tegen deze naam, al zou ik hem zelf dan dus als Kate doen, maar ik snap goed dat dat in jullie geval dus echt geen optie is. Sam heb ik echt he-le-maal niks mee. Voor een jongen niet, maar voor een meid vind ik het nog veel erger. En daarnaast ken ik aardig wat honden met die naam. Als je Keet leuk vindt: wat vind je van Kaat (Kato), Leen (Leentje) of Neel (Neeltje)? Verder ook nog Nederlands en kort: Moon Soof Wies Wiep Miep Lot Suus Fem Fien Pien
Mijn eerste associaties: Keet schoppen Bouwkeet Keetje Tippel Niet echt een geschikte naam dus, m.i...
Sam suuuuper leuk! Stond hier op het lijstje als nummer 2 een meisje was. Keet vind ik ook wel echt een leuke naam!
Als ik moet kiezen ga ik voor Keet; omdat ik Sam niks vind. Ik heb niks met uniseksnamen. Maar ik vind keet wel leuker klinken, maar zou wel kate schrijven en verwachten. Keet vind ik te veel associaties oproepen met keten, bouwketen. Keetje tippel dan weer minder. De andere genoemde ouderwetse namen vind ik leuker als wies loes saar pien etc.
Ik hou helemaal niet van die korte namen, Keet zou ik alleen als schrijfwijze Kate nog wel leuk vinden. Sam vind ik echt te veel voorkomend en eigenlijk een jongensnaam.