Mijn dochter is sinds kort op in voeding na over op nenatal. Hiervoor mama melk via de fles. De laatste tijd merken we dat de voeding slecht of deels oplost en er klontjes in de voeding achter blijven. Zo langzamerhand weten we niet meer wat we verkeerd doen. Alleen stevig schudden lijkt te helpen. Maar ja dan een meter schuin. Is ook niet handig. Pf wie helpt t wiel uit te vinden
Half half heb ik nog niet geprobeerd maar rollen heeft tot op heden geen succes gehad maar goed ga t weer proberen
Hier ook nenatal na moedermelk. Tip: maak het aan in een kolfflesje...goed schudden en zwenken totdat het opgelost is...melk overschenken in de fles (zo blijft lucht achter in kolfflesje) evt nog roeren met vork idd. Ik heb al gebeld met Nutricia...hoort erbij.
kreeg die indruk namelijk ookal dat het een beetje bij de nenatal hoort. heb nl nutricia ook gebeld. Omdat ik 1 blik had wel een ramp was. Deze ook terug gestuurd. We lossen het nu op in afgekoeld gekookt water en schudden dan nog wel. Schudden nog wel met het flesje, maar dan niet idioot veel schuim. En gelukkig heeft dochter lief er geen last van.
Ik gebruik een minigarde om de poeder op te laten lossen...werkt beter dan en vork of rollen met de fles.....hier trouwens nutrilon standaard 1. Water warm ik op in de magnetron.
gebruik inmiddels een combinatie van diverse methodes die goed lijkt te werken. Water koken en afkoelen. als water koud is poeder erin en rollen/schudden om het op te lossen. Vervolgens een keer heen en weer over gieten in een ander flesje om t schuim en de lucht kwijt te raken. probleem is dus op gelost
Poeder oplossen in de helft van het water, net van de kook af. In heet water lost poeder veel beter op, zonder dat er veel schuim komt. Daarna andere helft van het water er koud bij. Dan is de fles meteen op temperatuur. Kost minder tijd en minder werk en is ook de veiligste manier van kunstvoeding aanmaken, die ook de de WHO geadviseerd wordt.