Om trouwens de krampen niet nog erger te maken dan ze zijn, is het verstandig om te gaan blokvoeden. Je biedt per voeding 1 borst aan en wil hij binnen 3 uur na die voeding weer drinken, dan biedt je dezelfde borst aan. Ook als dat 4 keer achter elkaar is, bij wijze van. Pas 3 uur nadat hij links begonnen is en zich weer meldt voor een voeding, biedt je dan dus rechts aan. Op die manier krijgt ie wel de vettere melk binnen en minder van de laxerende voormelk. Deze theorie wordt trouwens door sommigen al naar het rijk der fabelen verwezen, maar hier werkte het wel.
Over reflux en kma: simptomen van die twee lijken erg op elkaar behalve dat bij kma moet baby wel de uitslag hebben. Bij jou kan het in de vorm van ekzeen zijn. Maar ermee ben je al naar ka en ha geweest en als ze zouden denken dat het door voeding komt dan zouden ze je altijd adviseren kma vrij eten. We hadden verborgen reflux ofwel dat dachten we want zeker was het niet: alle klachten wat je zegt. Cb dacht ook aan kma uiteindelijk door moezame obtlasting bij bv was het 1 keer per 5 dagen. Zeiden ze ook normaal maar als het 1-2 keer per dag is merk je echt verbetering. En uitslag hadden we soort rode puistjes lichasm en gezicht soort warmte uitslag. Ook verstopte neus. Ik moest starten met pepti maar mijn gevoel zei dat het echt geen kma is en bleek ook zo te zijn we zijn van alle klachten vrij nu behaalve uitslag die bleef gewoon haar huid voelt wat rue maar ze heeft hier geen last van en snot in neus welke ik elke dag weghaal.. KA gekeken laatst naar uitslag en ze dat het zeker geen kma is want zo uitslag komt daar niet voor. Wat het is wiest hij niet misschien allergie op iets anders. We gebruikrn nu helemaal geen verzorgings productrn om het uit te sluiten. Ik hoop dat je snel verbetering zal zien en dingen zal kunnen uitslauiten met voeding en osteopaat! Succes! Want ik weet hoe is het om zo onrustige baby te hebben, ben blij dat alles achter de rug is nu maar ik had ook erg veel aan tips van meiden hier mbt reflux en osteopaat.
Klinkt idd als Reflux/KMA De KMA hoef je trouwens niet perse zelf te testen. Ooit gehoord van Bio-resonantie? Is iets wat te wazig voor woorden is, maar we zijn in mijn omgeving al de derde met zeer positieve ervaringen. Kunnen zeer kindvriendelijk (Een los enkelbandje om en zit gewoon in de maxi-cosi of op schoot) testen op alle allergiën. Door middel van een soort magnetisch veld meten ze hoe je kindje reageert op de frequentie van bepaalde middelen. Mocht je in de buurt van Eindhoven/Veldhoven wonen kan ik je wel een goed adres geven, maar zitten in heel Nederland. In het ziekenhuis doen ze meestal geen KMA test onder het jaar omdat die een vals negatief kan geven, dus daar heb je nog niet veel aan. Osteopaat trouwens ook zeer goede ervaringen mee!! Succes!
Wat is het probleem precies met berg? Kan geen kwaad, kan je gewoon laten zitten of insmeren met olie. Gebruik je sterk wasmiddel in de was of in bad? Kan ook heel veel schelen. Bij een dermatoloog krijg je vaak hormooncreme. De huid niet te veel belasten (niet te veel wassen) en vet houden met kokos- of amandelolie doet ook al veel. Mijn zoontje had ook eczeem, maar dit heb ik altijd ingesmeerd met kokosolie, in zijn badje deed ik zeezout en uiteindelijk verdween het gewoon. Sterkte hormoonzalven zijn niet fijn, zeker niet voor de babyhuid. Die moet ook gewoon wennen aan het leven buiten de buik, dat gaat soms met wat hobbels.... Zes weken is ook wel de tijd voor lastig eten en krampjes enzo. Het hele darmstelseltje moet zich zetten naar ''echt'' eten en naar de grote buitenwereld, dat is soms gewoon lastig.... Sterkte ermee! Alles komt goed
Nee hoor! Mijn zoon had echt kea en geen(!) huiduitslag! De meeste kinderen hebben 2 van de 3 symptomen; - huidklachten, zoals eczeem - luchtwegklachten, zoals continu verkouden - maag/darmklachten. Huidklachten komen wel wat vaker voor, maar als ze 1 symptoom of bijv de onderste 2 van hierboven beschreven hebben kunnen ze best kea hebben! Een goede ka kijkt ook buiten het standaard symptomen boekje.
Averlach Misschien ik moet zeggen dat ik ben daar niet goed thuis in kma het is hier gewoon bij ons werd altijd gezegt dat reflux kraampjes en kma hebben hetzelfde verschijnselen. Wel dat kma minder vaak voorkomt dan reflux en bij kma kans meer als er familie allergien heeft. En het makkelijkste te testen reflux/kma is door uitsluiten kma eerst dan en reflux dan als tweede door indikken voeding. Maar goed bij ons werd ook kma gedacht door klachten en gedrag en een arts zei doe pepti en andere zei doe gern pepti want het is reflux. Dus verschillende meningen net als op forum. Ik besloot eerst reflux onderhanden nemen en dan zien we wel. Overigrns ons meisje heeft wel uitslag soort eczeem of allergie: rode kleine puistjes hele lichaam en droog huid. We gaan nu uitsluiten reacties op weleda, water, kleding etc door alleen vaseline cream gebruiken. Als het niet helpt dan kan het ook allergie zijn maar op wat is onduidelijk dan.. Kma denken artsen niet omdat ze al 10 weken aan melk en klachten weg en ze huilt niet meer dan 3 uur achter elkaar of krijsen. Ontlasting is elke dag wel soms keuteltje hard maar ze huilt bij niet en merkt niets van.. Verkouden: ze heeft altijd snot in neus maar als ik ochtend weghaal dan hele dag is goed... Ik vind het lastig kwestie voor arme babys die zo last van hebben en kunnen niks zeggen(( onze gelukkig nu erg tevreden vroolijk ontspannen baby.. Van die uitslag heeft ze geen last van gelukkig
Inderdaad, had het me veel moeilijker voorgesteld. Hier ook veel onrust en kramp met 6-7 weken top, niet veel groeien, groene ontlasting, verkouden etc. Nu een koemelk/soja/eiwitvrij dieet en t gaat heel erg goed. Ik merk het wel als ik iets verkeerds heb gehad maar dat komt steeds minder voor. Als je info/artikekelen wilt PB me maar. Ik kan gewoon c1000 tarwebrood eten, is op wateerbasis. Ook de moutbrood kan. andere supers weet ik niet. Ik zou t proberen! Bij mij merkte je het na twee weken dus wel even doorbijten en goed opletten.
lieve allemaal, Het gaat hier plots weer een stuk beter, hij slaapt overdag weer, drinkt netjes twee borsten, wel nog ongeveer om de 2 uur, maar komt een stuk rustiger over en het is ook warm! Vannacht een uur onrust, volle luier, verder vanmorgen begonnen met een grote glimlach. Misschien was het toch een sprongetje?! Ik kijk het nog even aan. Ben erg blij met jullie tips, mocht ik ze toch nog nodig hebben kan ik er op terug grijpen! Voor nu geniet ik even van mijn tevreden baby. XX
ohja, huidarts was erg tevreden, voor hoe erg het een paar weken geleden was, hij zei dat hij het niet had verwacht dat het zo goed zou genezen. Hoeven niet terug te komen als het zo blijft. Hij heeft aanleg voor eczeem en een erg gevoelig huidje, maar niets in het extreme! FIJN!!
Ik heb je verhalen een (beetje) gevolgd, dus weet een beetje hoe of wat. Als je het niet zeker weet zeg dan niet 'moet' maar bijv 'mij is verteld'. Veel kindjes met kea hebben idd ook reflux, maar niet andersom Indikken voeden is vaak niet voldoende of er volgt een reactie op de jbpm, wat krampjes verergert of zelf meer spugen tot projectielspugen. Zoals eerder vermeld zeggen ze meestal 2 van de 3 symptomen, maar er zijn altijd uitzonderingen op de regel! Dus je kan ook niet zeggen ze moeten 2 vd 3 symptomen hebben. Een ka (evt ha) zal de juiste stappen kunnen aanwijzen en vandaar ook mijn advies om daarheen te gaan.