Meedenkhulp gevraagd, moeite waard?

Discussion in 'Oppas en kinderopvang' started by Suusjeuh, Feb 2, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Meedenk hulp gevraagd...

Ik werkte altijd 10 uur per week in de thuiszorg als verpleegkundige. Mn ouders vingen de kinderen op of mn man was thuis. Na een verhuizing etc ben ik opzoek gegaan naar nieuw werk wat ik heb gevonden. Nu ben ik de kinderopvang gaan regelen. Ik zou 250 euro aan kinderopvangkosten kwijt zijn ( plus nog de bureau/bemiddelingskosten, dit is enkel de opvangkosten zelf, kinderopvangtoeslag er al af )

Ik ben aangenomen voor 9 uur per week, globaal 3 korte ochtenddiensten.

Salaris zal ongeveer 550 euro bruto zijn. Zou het de moeite waard zijn om hiervoor te gaan werken?

2. San987

San987 Fanatiek lid

Oct 21, 2012
    1,516
    98
    48
    550 bruto, is ongeveer 400 netto??
    Je betaald 225 + bemiddelingskosten aan opvang en houdt dan ongeveer 100 euro over??

De bedragen schat ik, omdat ik deze ook niet precies weet.
    Maar vind jij het de moeite om voor 100 euro in de maand te gaan werken..

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ik denk het niet :( De hoeveelheid onrust die het geeft...

4. Myrthe

Myrthe Niet meer actief

Nee zou ik ook niet de moeite waard vinden...

5. Ik ben vanaf de geboorte van ons zoontje al thuisblijfmoeder en het bevalt hier erg goed. Inderdaad een stukje onrust dat je niet (meer) hebt. Sommige mensen kunnen prima switchen tussen verschillende taken en rollen, zelf ben ik daar niet zo goed in en ik vind het dus ideaal zo.

En die €100 kun je misschien weer terugverdienen door bepaalde dingen zelf te doen die je anders zou uitbesteden omdat je het te druk hebt :) Hoewel dat misschien meevalt met 3 ochtenden werken.

6. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Ja ik zei ook al tegen ML - er moet tenslotte ook een 2e vervoersmiddel zijn als ik ga werken - dat ik denk ik dat wat we overhouden al uitgeven aan dingen als werk kleding, een keer wat makkelijke boodschappen omdat ik gewerkt heb etc...

Ik hou nog even een paar dagen nadenk tijd, maar denk dat ik het niet ga doen. Het bevalt me heel erg goed thuis bij de kindjes!

Share This Page