Off topic, maar dat is ook doodeng. Ineens niet meer die constante geruststelling dat ze continu bewaakt wordt en het vertrouwen dat ze het zelf goed kan moet dan nog groeien.
@Juul: idd. Ik kan gelukkig mijn ei wel bij de verpleging kwijt. Die begrijpen het heel goed. Maar ja, ik moet gaan leren vertrouwen. Constant gevecht tussen verstand dat zegt 'komt goed' en hart dat doodsbang is . Trouwens, gefeliciteerd met je zwangerschap Juul. Zie net je onderschrift. Geniet er lekker van. @DD: tuurlijk hou ik jullie op de hoogte . Maar eerst jij. Een mooi beebje wacht op jullie .
Hey Hey!! Vandaag de groeiecho en tegen alle verwachtingen in is de kleine weer wat aan het inhalen!!! wel is de druk in de navelstreng aan het oplopen maar het waren nog veilige waardes gelukkig! Mijn bloeddruk was weer te hoog (had niet anders verwacht) dus moet weer blijven.. Nog geen uitslag gehad van de urine en het bloed.. Hoe is het met jullie?? Crypto, hoe is het met jou en jullie meid?!
Wat fijn dat je kleine nog goed groeit in je buik. Klinkt alsof het een goede beslissing was om de beeb nog even te laten zitten!
Toch in het ziekenhuis DD? Nou ja, neem van mij aan, ik vond het vreselijk maar achteraf was het een goede beslissing. Ze hielden mij en beeb goed in de gaten. Ons meisje doet het goed. Ze gaat snel. Sneller dan ik kan bijhouden. Vandaag zijn de stickertjes van haar borst af en heeft ze alleen nog de saturatiemeter. Gaat dat goed dan gaat morgen de monitor uit. Ik ben daar helemaal nog niet klaar voor maar ik kan er ook niets tegenin brengen . Sterkte meis. En wij houden je wel gezelschap!
Ja ik vind het niet zo heel erg.. Had het wel verwacht.. Laat ze me nou maar gewoon houden, word volgende week zondag sws ingeleid.. Het is zo onrustig en thuis lig ik ook niet lekker. Ik zie alleen maar dingen die moeten gebeuren terwijl ik niks mag. En hier kunnen ze ons veel beter in de gaten houden! Het is alleen voor m'n man dat ik het erg vind! Mis hem en onze lieve hond Gizmo wel hier hihi.. En we wonen redelijk ver van het ziekenhuis dus voor m'n man extra stress.. Werken/hond verzorgen/op en neer naar het ziekenhuis.. Dus ik heb hem vanavond op stap gestuurd met vrienden.. Lekker naar de film.. Beetje afleiding is voor hem ook belangrijk Oh wat goed Crypto! Ik snap dat je onzeker bent maar vertrouw op jullie meid! Ze heeft vanaf dag 1 bewezen hoe ongelofelijk sterk ze is! Niet bang zijn, maar trots Ze doet het zo goed! Hoe gaat het met jou in de tussen tijd? Merk je nog veel van de PE? Denk je af en toe ook een klein beetje aan jezelf ?
Oh, hoe herkenbaar. Zo voelde ik me ook over mijn man. En die komt nog uit een ander land ook dus die heeft zich vreselijk eenzaam gevoeld . Ik snap oh zo goed hoe je je voelt. En ik miste onze honden en katten ook vreselijk . Op een bed liggen waar je kat niet lekker naast je neerschuifelt. Met mij, tja. Hb was wat laag. BSE wat hoog maar verder niet afwijkends in het bloed. Ben moe. Echt heel erg moe. Verder af en toe duizelig mara goed, daar moet ik even overheen stappen. Tussendoor rust nemen dat doe ik wel zoveel mogelijk en dat helpt ook.
Is dit het hibitat onderzoek? Ik heb hier vorig jaar aan mee gedaan toen ik 34.3 weken zwanger was. Ze zijn toen begonnen met inleiden. Ik had met 34,6 in de middag 2 cm ontsluiting. Ze mochten niet mn vliezen breken omdat ik niet bewust in de nacht mocht bevallen ( als het door had gezet had het een ander verhaal geweest ) met 35 wk mn vliezen gebroken. 2 uur afgewacht of ik zelf weeen kreeg. Kreeg ik niet dus aan de opwekkers dit was om 11 uur om 3 uur middag kreeg ik persweeen en om half 4 mocht ik gaan persen en om 4 uur is ons zoontje geboren. Omdat hij een groei achterstand had was hij 40,5 cm en 1970 gram. Hij heeft 3 dagen in de couveuse gelegen daarna in warmte bedje. En omdat hij een infectie kreeg moest hij nog een weekje blijven. Inmiddels is hij 14 mnd en een grote beer en is er niks meer van te zien dat hij zo klein was! Ik was erg blij dat ik mee kon doen aan het onderzoek en zou het zo weer doen!
Hoi meiden, Hier ook de vraag voor mijn kiezen gehad voor het Hibitat2 onderzoek. Poeh, vond het zo moeilijk... Gelukkig is het uiteindelijk niet nodig geweest en is mijn jongste met 37 weken geboren na inleiden. Mijn jongste is wel met 36 weken geboren, ook ingeleid ivm Hellp, maar toen liep het Hibitat2 onderzoek nog niet, dus hoefde ik er niet over na te denken. Bovendien moest ze er gwoon uit. Hoop dat jullie kindje toch nog tot volgende week zondag mag blijven zitten want dat is voro jezelf toch wel een fijner gevoel. Mijn beide meisjes waren gelukkig allebei bij geboorte helemaal klaar voor het leven en hebben geen problemen gehad. Hoop dat het voor jou ook zo mag lopen.
Hoi meiden!! Bedankt voor alle reacties weer!! Even een kort berichtje, dat typen op m'n telefoon is niet ideaal.. Krijg nu dubbele dosis methyldopa en werd van die pillen al zo wazig . De verpleging wordt ook steeds strenger.. Kreeg net op m'n kop dat ik niet met m'n vriendin mag praten en de tv aan tegelijk.. Te veel prikkels 😱 haha en toen kreeg ik een hele preek.. Ze keek er ook heel boos bij haha.. Het is idd hetzelfde onderzoek! Wat leuk om meer ervaringen te lezen! Wij zijn idd ook blij dat we deel kunnen nemen en dat ze wat aan onze gegevens hebben.. Ookal moeten we dus afwachten.. Idd ook fijn als je de keuze uiteindelijk niet hoeft te maken.. Wij vonden het erg moeilijk, maar toen we de knoop eenmaal door hadden gehakt hadden we er een super goed gevoel bij gelukkig.. Net de eerste dubbele dosis genomen, dus ben benieuwd :O slaap lekker allemaal!!!
Crypto, nog even snel! Heeft toch een na sleep he! Dat realiseer je je volgens mij pad achteraf! Goed dat je wel probeert te rusten, onderschat het niet je lichaam heeft echt een optater gehad! Ik denk aan jullie morgen, als jullie meid van de monitor gaat!
DD, als ze al zo ver met je zijn dat ze praten over het verminderen van prikkels en zo, moet je echt heel goed naar ze gaan luisteren. Want met zo'n hoge dosis methyldopa betekent het dat ze aan het einde komen van wat ze kunnen doen. Als je BD hoog blijft en je urine niet helemaal schoon was, gewoon overleggen of ze je eerder kunnen inleiden. Je staat gepland voor zondag, maar die een of twee dagen eerder maakt dan voor je baby ook niet meer uit. Maar voor jou en je herstel zal het een wereld van verschil maken! Ik heb het verschil gemerkt bij mijn eerste en mijn tweede en het is niet te vergelijken.
Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is dat, voor zover ik het kan beoordelen vanachter mijn computer, volgens mij nu ongeveer het moment is gekomen dat ze voor jou moeten kiezen en niet voor het belang van de baby. Die redt zich nu wel als hij geboren wordt. Laat ze niet te lang doorgaan met medicijnen bij jou. Opgenomen zijn, onregelmatige sterk stijgende bloeddruk, bloed- en urinemetingen en prikkelarm moeten zijn, gecombineerd met wazig zijn bij jou, zijn de tekenen dat jij aan het einde van de rit moet gaan zitten. Heel veel succes!
Hoi Juul! Ja ik snap goed wat je bedoelt! Volgens de planning moet ik nog tot volgende week zondag.. Dus nog 1,5 week.. Maar had gister meer het idee dat de zuster gewoon een beetje overdreven streng was.. Ze was ook toen ik op de afdeling kwam al niet erg vriendelijk. Heb overigens gewoon geluisterd hoor en de tv uit gezet en m'n vriendin is vlak daarna weg gegaan. Voelde me een beetje betutteld maar dat komt misschien meer door de manier waarop ze het zei.. Tussen 10-11 komen de artsen meestal.. Ben benieuwd wat ze van plan zijn, urine was helemaal schoon gister over het bloed niks meer gehoord en gister ook geen arts meer gezien.. Maar ik denk dat ze niet van zijn me eerder in te leiden, anders zouden ze toch de dosis niet alsnog verhogen? En hij doet het net weer zo super goed in m'n buik Hou jullie op de hoogte!!
Zolang je urine en je bloed nog goed is zullen ze niets doen, zeker niet als er geen fetale nood is. Mijn gok is: ze gaan afwachten. Opgenomen blijven (of misschien mag je wel weer naar huis met thuismonitoring als je bd weer onder controle is) en dagelijkse controles bloed en urine. Maar echt waar, zodra er ook maar een beetje eiwit in je urione zit gewoon echt overleggen da je er dan wel klaar mee bent hoor! Ze hebben vaak nog steeds een afwachtend beleid totdat je echt veel eiwitten hebt, en dan wordt je er goed ziek van,
Klopt. En dan wordt die nasleep nu nog onderdrukt door het feit dat je vooral met haar bezig bent. Maar ik merk af en toe echt dat mijn lijf gewoon heel erg moe is. En als ik bedenk hoe het zich erdoorheen geslagen heeft mag dat ook. Ik heb geen zichtbare klachten gehad, alleen abnormaal vocht vasthouden. Alleen mijn bloed vertelde iets heel anders en dat was ernstig. Respect voor mijn lichaam. Al met al is het toch heel wat. Mijn mentale gestel moet het nu maar even verduren. Ik probeer mijn lijf zoveel mogelijk te ontzien. Alleen ziekenhuis en thuis slapen. Gister heel even met schoonmams de stad in geweest. Langzaam en gewoon omdat het even kon. Even de buitenlucht is ook goed natuurlijk. Hoe is het met jou vandaag?
Heel goed hoe je het doet hoor! En probeer je rust zoveel mogelijk te pakken nu je meisje nog in het ziekenhuis ligt. Ik ging naar alle bezoekuren van mijn meisje maar omdat dat al zo belastend was deed ik voor de rest niets behalve slapen en uitrusten. Niet koken. Niet schoonmaken. Niets behalve rust nemen en naar mijn meisje toe. Spannend dat ze bijna monitor-vrij is!
Klopt. Zo gaat het hier ook. Met dank aan mijn schoonmoeder. Ik kolf, ik ga naar de kleine meid, rust uit en ga weer heen. Gisteren even met schoonmams en manlief de stad in geweest. Voelde me er fit genoeg voor en even buitenlucht is ook wel goed. Alles heel langzaam maar dat geeft niet. Schoonmams komt helemaal voor ons uit Griekenland 2 maanden voor ons zorgen dus dat had ze ook wel even verdiend. Maar het is fijn dat ik niets moet en gewoon kan rusten zoveel ik wil. En dat is ook echt nodig. Ze is monitor-vrij.... ik ben zo trots op haar en tegelijk doodsbang. Maar ik moet in dat opzicht met haar meeknokken. Want ze kan het!