Meedoen aan onderzoek, wel of niet?! Jullie input heel hard nodig!

Discussion in 'Gezondheid' started by Dansdocent, Sep 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Crypto, wat goed!! Ze doet het helemaal zelf! Oh wat zul je trots zijn :D:D
    En erg fijn dat je smoeder zo goed voor jullie zorgt. In dit soort tijden is het zo fijn als je familie er voor je is! En inderdaad rust is nu voor jou gewoon heel belangrijk..

Hier is besloten om in het ziekenhuis te blijven tot de bevalling.. Door de hogere dosis is m'n bloeddruk nu heel mooi laag (zelfs 130/75 gemeten vandaag!!!) dus ik zou naar huis mogen.. Maar omdat ik thuis nogal onrustig ben en daardoor m'n bloeddruk steeds omhoog schiet, ook door het reizen van en naar het ziekenhuis etc kregen we de optie dat ik ook hier kon blijven tot na de bevalling.. Dus daar hebben we voor gekozen nu.. Ik voel me hier een stuk rustiger, geen nesteldrang en veel betere controle!

Ik reageer waarschijnlijk iets langzamer en minder dit weekend.. Van de dubbele dosis ben ik zo mega super duf en moe dat ik alleen maar lig te slapen haha

2. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    @ crypto, wauw wat goed van je kleine meisje dat ze het al helemaal zelf doet!! Kan me best voorstellen dat dat voor jullie wel even flink spannend is, omdat er nu geen monitor meer is die duidelijk haar waardes aangeeft.

@ dansdocent, fijn dat het je rust geeft om in het ziekenhuis te blijven tot de bevalling. En eindelijk een mooie bloeddruk dus! Jammer dat je daarvoor zo'n hoge dosis moet slikken waar je helemaal suf van wordt. En goed om te lezen dat je kleine ventje wat aan het inhalen is!

3. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh dat suffe herken ik heel goed. Fijn dat je goed onder controle blijft! Is toch altijd anders dan thuis waar je toch dingen gaat doen.

Fijn dt de druk ook mooi blijft. Houden zo!!

Tja en hier? Hier hangt de monitor er weer aan. Niet omdat het slecht ging, maar mevrouw heeft een schimmelinfectie op haar billetjes en dat was zo rood dat ze haar nu even op haar buikje in haar blote billetjes hebben gelegd :D. Was mama net zover, moet ze het straks nog een keer doen :D.

4. Nen87

Nen87 VIP lid

Sep 17, 2008
    6,469
    10
    38
    @ crypto, hopelijk is haar infectie gauw over! Inderdaad voor jou wel dubbel dat ze er nu weer aan ligt.

5. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Hey meiden!

Korte update, bloeddruk laatste dagen steeds weer wat hoger. En onwijze hoofdpijn.. Gister avond onderdruk 110 en dus meteen een extra pil gehad (weet niet van wat) en aan het ctg.. Ctg was goed en liet hele regelmatige harde buiken zien.. Dus ze dachten dat het misschien wel ging beginnen.. Bloeddruk zakte door extra pil meteen 130/85 geloofd ik 2 uurtjes geslapen en om 03.30 wakker met onwijze hoofdpijn en onderdruk weer 100.. Weer aan het ctg, zelfde verhaal..

Vandaag nog steeds erge hoofdpijn en heb nu sinds vanmiddag naast de methyldopa nog 2x daags labetalol erbij gekregen.

Vorige week wilde ze m halen voor t onderzoek. Dan loten we afwachten Oke prima maar als het niet goed gaat zouden ze ingrijpen Nu blijven ze me volproppen met pil na pil na pil Niks helpt Ik voel me met de dag beroerder.. Schiet echt totaal niet op En ik heb t gevoel dat ze blijven rekken omdat ik anders niet meer volgens t onderzoek loop.. Het zal heus verantwoord zijn en ze volgen vast gewoon protocol maar heb er even ontzettend de balen van :(

6. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,815
    19,118
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Heb je al gevraagd of het niet bet is om je kindje gewoon ge laten komen nu? Je zit op 36+3. Hoe is het geschatte gewicht nu? Ik zou toch even aan de bel trekken en met de artsen bespreken dat je hier een vervelend gevoel bij hebt. Mondig zijn hoor! Ze hoeven je niet je zin te geven, maar ze moeten wel goed uitleggen waarom wat zij doen volgens hun voor jou en vooral voor jouw kindje het beste is!

7. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Hey Tupp!

Ja heb idd vanmiddag toch even van me laten horen.. De arts kwam toevallig voor iets anders langs en heb hem toen even aangesproken.. Volgens mij is dit steeds een Co. Assistent ofzo en hoop morgen eindelijk de vaste zaal arts weer te zien. Maar ze hebben morgen middag overleg (altijd donderdag middag groot overleg met gynaecologen en kinderartsen etc) dan zou hij het voorleggen om eventueel toch eerder in te leiden. Ga het morgen ochtend weer aangeven..

Ze schatten hem nu op ong 2500 gram maar dat is nav de echo vorige week. Ze zouden ook nog overleggen of ze morgen nog een echo gingen maken. Ik slik nu met de paracetamol erbij 14 pillen op een dag.. Kan toch nooit goed zijn.. En zouden die 3 dagen voor de baby zoveel verschil maken?

Ik ben steeds alleen als de arts komt en van die pillen erg wazig dus ga maar weer een vragen lijstje maken haha!

8. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jee DD dat is niet leuk. Ik had ook zoveel tabletten. maar met mij werd wel dagelijks gecommuniceerd. En had ik behoefte aan meer dan zat de arts gewoon even extra aan mijn bed. maar goed dat ze niet wisten dat ik 'maar' een basisverzekerIng heb :D

Goed dat je even op je strepen bent gaan staan.

9. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Ja dat doet de hoofd arts ook idd.. Maar heb hem al 6 dagen niet gezien of gehoord:( ga morgen ochtend even vragen wanneer hij er weer is.. Ze werken natuurlijk in wisseldiensten..

Haha nou als het daar van af zou hangen dan zouden ze hier non stop een arts aan m'n bed neer moeten zetten:p ik ben niet alleen volledig aanvullend heb ook nog extra ziekenhuispakket.. Komt nu wel goed van pas ivm vergoeding van reiskosten van m'n man, parkeerkosten, tv kosten etc.. Maar ivm m'n gezondheid heb ik me zo overdreven verzekerd afgelopen jaar.

Ik vind ze hier erg vaag. En ze weigeren om concreet antwoord te geven, snap best dat ze ook niet weten wat mijn lichaam nog gaat doen. Maar ze zouden toch duidelijk moeten kunnen zeggen waarom ze nu voor medicatie kiezen ipv inleiden.. Nouja wacht de 'grote visite' van morgen nog even af :)

10. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Meiden ik heb nieuws!!

Vanochtend ben ik een beetje boos geworden tegen de arts assistent. Dat ik gewoon duidelijkheid wil en wil dat iemand me uitlegt waarom we nog afwachten, wat die drie dagen uit maken etc. Ze zei dat ze het mee zou nemen in het overleg en dat de arts er in de middag op terug zou komen.

Om 12.00 was m'n bloeddruk 150/100.. Geen actie..
    Om 14.00 500 mg methyldopa genomen, en om 14.40 bloeddruk 170/115! :O nou meteen paniek natuurlijk.. Ik heel duidelijk gezegd dat ik NIET nog meer pillen ging nemen dat ze dat konden vergeten..

Toen kreeg ik wel zo'n ik noem het een nood tablet omdat de bd natuurlijk wel naar beneden moest. Lig nu aan het ctg en bloeddruk was net 160/105. Zodra hij lager is gaan ze een ballonkatheter inbrengen en hopen ze morgen of zaterdag in te kunnen leiden..

Kleine man doet het nog super! Nu al een trotse mama.. Jeetje wat spannend zeg!!

11. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh meis! Spannend! Nog even dus :). Dan is je beebje er :)

12. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,815
    19,118
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Goed dat je van je afbijt! Ik hoop dat ze snel kunnen beginnen met inleiden. Succes de komende dagen!

13. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Kleine update!

Half uur geleden hebben ze m'n vliezen gebroken!! 3 cm ontsluiting! Jeetje wat spannend en wat gaat het snel! Ik had me er hlml op ingesteld dat het een paar dagen zou duren!

14. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Spannend meis, ik lees het nu pas! Goed dat je op je strepen bent gaan staan en wie weet heb je nu je kleine mannetje al wel in je armen!

Heel veel succes!

15. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,815
    19,118
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Succes! (Of liever, tegen de tijd dat je dit leest: Gefeliciteerd!)

16. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ohhhhh!!!! Succes! Je kan het meis!

17. Dansdocent

Dansdocent Actief lid

Mar 6, 2012
    140
    0
    0
    Haarlem
    Hey meiden!

21 september om 18.58 ben ik bevallen van M.addox A.lbertus onze eerste zoon! Hij is niet alleen prachtig, hij doet het ook nog eens super goed! Tegen alle verwachtingen in hoeft hij niet in de couveuse en ligt hij dus lekker bij mij op de kamer. Wel onder strenge controle, met kruiken in bed en bijvoeding, maar wat is hij sterk!

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een super bevalling heb gehad! Om 07.30 braken ze m'n vliezen, door de wee opwekkers had ik ongeveer een uur later een weeën storm met elke 2 min hele heftige weeën. Ik was zo overvallen door de intensiteit dat ik het heel moeilijk weg kon puffen en slecht op kom vangen daarom heb ik om 11.30 een ruggenprik gehad. Deze werkte rechts niet helemaal goed waardoor ik de weeën nog goed voelde maar op een fijne manier. Kon ze goed weg puffen en kon goed voelen wat er in m'n lijf gebeurde..

Om 16.30 werden de weeën heftiger en had ik al persdrang maar hij was nog niet ver genoeg ingedaald.. Dus 1,5 weg gepuft, op het moment vond ik t vreselijk maar achteraf was het zo voorbij. Toen ik eenmaal mocht persen was hij er met 2 persweeen!! Niemand had gedacht dat het zo snel zou gaan!! Hij vloog er bij wijze van spreken uit!

Op wat hechtingen na voel ik me super! En ook de pijn van de hechtingen valt me erg mee! Nu lekker uitrusten en genieten!

18. Juul75

Juul75 VIP lid

Apr 8, 2010
    12,091
    7,843
    113
    Wat fijn, gefeliciteerd! En wat is het al een flinke vent, een mooi gewicht en super dat hij gewoon lekker bij je op de kamer mag. Heel erg gefeliciteerd!

19. tupp

tupp VIP lid

Jun 13, 2009
    22,815
    19,118
    113
    Female
    lerares basisonderwijs
    Proficiat! Wat fijn dat het zo goed met jullie gaat.

20. Cryptonism

Cryptonism Fanatiek lid

Feb 6, 2012
    4,310
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ook hier nog even. Van hartegefeliciteerd en heel erg veel geluk samen! Hij is prachtig!

Share This Page