Meefietsen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by Gentle, Jul 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. duikster

duikster VIP lid

Nov 13, 2005
    5,714
    73
    48
    Nick is vanaf deovergang naar de basisschoolzelf gaan fietsen, in eerste instantie op 12inch. Dit ging redelijk maar mekr wel dat ik dan zelf niet heel hard fiets...toen hij overging naar een 16 inch fiets was dit voor mij een verademing. Ik kan er nu gewoon naast fietsen en af en toe moet ik echt doortrappen om hem bij te houden!
    Meefietsen op 12 inch gaat dus zeker wel, maar vanaf 16 inch vond ik het persoonlijk veel fijner.

Mijn jongste fietst nu op 12 inch zonder zijwielen en op het moment dat ik stevig doorloop kan ik dat met af en toe een stukje rennen bijhouden. Hij is echtr een stuk minder geconcentreerd en impulsiever dan mijn oudste dus voorlopig gaat chris na de zomer wel naar school maar mooi bij mij op de fiets, hoewel hij me dat niet in dank af zel gaan nemen. Dus het verschilt ook zeker per kind qua karakter of ze al wel / niet in staat zijn om goed deel te nemen aan het verkeer.

2. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma heeft gister via mp een 12 inch fietsje gekregen. Ook hier echt wel hoog genoeg (fiets en stuur kunnen nog een stuk omhoog dus kan ze wel even mee doen) ze kan er aardig vaart mee maken. Als je dochterje het goed onder de knie heeft kan ze dus best meefietsen lijkt me.
    Hier eerst geoefend in de straat hier.
    Vanmiddag nog even met papa naar de stad gefietst (mijn man lopend) vond ze al erg leuk.

Share This Page