Meegetrokken in vriendengroepje

Discussie in 'De lounge' gestart door Killo86, 31 dec 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Hoi meiden
    Ik heb een soort van probleem.. Haha
    Ik heb al 15 jaar een goede vriendin, we lopen de deur niet bij elkaar plat aangezien we 45 km uit elkaar wonen maar appen vrijwel om de dag over van alles en nog wat.
    Nu is zij een jaar geleden getrouwd en daar waren ook 3 andere vriendinnen met hun vriend of man bij, Erg gezellig was het overigens..
    Toen kwamen zij met het idee dat het leuk was als vriend en ik ook mee gingen met hun etentjes ed.
    Ze gaan vaak eens in de 2 mnd met z'n allen uit eten of alleen de meiden wel eens!
    Nou best leuk! Dat deden we dus en was allemaal gezellig enzo.
    Maar nu.. Wordt ik ook uitgenodigd voor verjaardagen etc.
    Zijn er 2 zwanger (en ik ook) dus ook die baby showers
    Dat zou dus betekenen dat ik deze Maand 9e babyshower
    16e verjaardag (en nog een verjaardag van eigen kan op de 3e en 17e) en 23e nog een babshower zou hebben..

Ik vind t erg lief van mijn vriendin dat ze me wil betrekken hierin maar eerlijk gezegd zie ik er weinig in..
    Vriend en ik hebben al best een grote familie die we al af moeten lopen
    Qua verjaardagen
    Dus dat daar wil ik niet aan beginnen om daar heen te gaan naar mensen die ik mssn 4 x per jaar zie hooguit
    Plus dat t 6 mensen met 3 kinderen zijn (3 stellen)
    Ik ken ze via mijn vriendin, ben er een beetje in mee getrokken heb ik het gevoel maar heb gewoon geen trek om straks zoveel verplichtingen erbij te hebben haha
    Die heb k zonder hun al genoeg..
    Bedoel vriend en ik werken allebei hebben een peuter en grote Fam dus de tijd die er af en toe over blijft is voor ons best kostbaar..!
    Ik zie mezelf daar niet op kraambezoek gaan oid en ze hoeven bij mij ook niet langs hoor.. Maar ze doen dit onderling bij elkaar wel natuurlijk..
    T wordt een beetje een warrig verhaal 😂

Hoe kom ik hier op een leuke manier onderuit?
    Heb al wel eens een smoes bedacht maar dat gaat opvallen en wil mijn vriendin niet voor t hoofd stoten aangezien haar bedoeling goed was om me overal bij te betrekken..
    Zijn ook echt super aardig enzo maar heb m'n eigen vriendinnen al, heb ze niet zelf uitgezocht laat maar zeggen haha
    Dus help!
    Liefs

2. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Ik zou het gewoon eerlijk aangeven. Misschien wel dat je het leuk vind om samen dingen te doen, maar de verjaardagen en dergelijke overslaat omdat dat allemaal te veel en te druk wordt.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.316
    10.282
    113
    Wie nodigt je uit? Via je vriendin of doen ze dat zelf. Via je vriendin dan is het gewoon eerlijk over hebben. Als ze het zelf vragen is het lastiger.

Sinds de verhuizing heb ik iemand ontmoet die een dochter heeft in de zelfde leeftijd al mijn zoontje. Ze vroeg of ik op de verjaardag wou kom van de oudste dochter maar gelijk zei ze als je daar zin in hebt en leuk vond.vond dat wel zo netjes.
    Ik had daar wel behoefte aan en doen regelmatig dingen samen. Andere vriendinnen wonen 150 km verderop.

4. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Ja ze vragen het ook zelf in een soort groeps app die ze hebben dus dat is wel lastig..
    Maar heb ook het idee dat zij het dan meer uit verplichting vragen omdat t anders ook raar staat haha
    Bedoel mijn vriendin heeft mij 'erbij gehaald' dus zij hebben er ook niet echt voor gekozen 😂

5. Miss T

Miss T Fanatiek lid

3 mei 2012
    4.367
    306
    83
    Ik denk ook dat ik het zo zou brengen. Niks mis mee, toch? Ik zou het zelf begrijpen als iemand dit tegen mij zou zeggen.

6. Sun01

Sun01 Fanatiek lid

10 dec 2014
    2.029
    227
    63
    Oh pff ja jeetje dit zijn van die dingen die ik zo lastig vind haha
    Je vind het super lief en attent en je wil niemand voor het hoofd stoten..
    Ik denk idd gewoon hel eerlijk zijn.. Zeggen dat je het hartstikke gezellig vind om af en toe eens af te spreken en gezellig iets leuks te doen maar dat je verjaardagen enz gaat schrappen omdat het simpelweg niet haalbaar is (wordt ook wel een duur grapje) en miss ook vanwege de afstand?
    Ja lastig, je wil toch niet dat ze het verkeerd oppakken

7. sieppie

sieppie Niet meer actief

Kun je niet in de groepsapp zetten:

Wat superleuk dat jullie me uitnodigen voor alle verjaardagen! Voel me echt helemaal deel uit maken van de vriendengroep:).
    Het is alleen zo dat we allebei uit een vrij grote familie komen en al heel wat verjaardagen hebben. Zouden jullie het erg vinden als ik de verjaardagen voorbij laat gaan?? Nogmaals echt leuk dat jullie me wel uitnodigen!!

(Natuurlijk ff in je eigen woorden;))

8. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Je kan toch gewoon aangeven dat je wat anders hebt. Je hoeft toch niet helemaal tekst en uitleg te geven bij mensen die je vier keer in het jaar ziet.

9. Pepijnn

Pepijnn Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.835
    368
    83
    Vrouw
    Dit. En ook aangeven dat je het leuker vindt om gewoon af te spreken, omdat je elkaar dan ook echt spreekt. Bij een verjaardag is dat sowieso minder.

Ik ga overigens sowieso nooit naar babyshowers, ik kom liever op visite als de baby geboren is.

10. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    Netjes omschreven denk ik!

11. LaLaS

LaLaS Fanatiek lid

13 sep 2013
    1.100
    197
    63
    Vrouw
    Eeens met dit!

12. Killo86

Killo86 Actief lid

28 feb 2012
    173
    0
    0
    Ja dit is misschien wel een goed idee inderdaad!!
    Ik denk dat ik deze er maar in ga gooien..!
    In ben ook zo'n muts dat k nu al de kriebels krijg om t te tikken en dan zit je nog achter een scherm😂
    Dat terwijl ik toch echt niet op m'n mondje ben gevallen normaal gesproken haha

Deel Deze Pagina