Ik kreeg van mijn verloskundige het nieuws dat ze dus niet eerder dan 13 weken naar een hartje gaan luisteren, bij hun is gebleken dat het schadelijk voor de kind kan zijn. Ik had dit nooit eerder gehoord en wil dus ook verder niemand bang maken, maar vond het een beetje vreemd. Zelfs ga ik pas in mijn 13de week op controle (voor het eerst dus).
Bij mij hebben ze ook pas met 13 weken het hartje gehoord. Met 12 weken wel geprobeerd maar was nog niet te vinden. Eerder dan 12 wk doen ze het niet omdat ze het dan meestal niet kunnen vinden en het je dan alleen maar zorgen geeft. Maar ik heb nog nooit gehoord dat het schadelijk zou zijn. Daar is natuurlijk al wel veel over gespeculeerd, maar er is nooit iets bewezen. groeten, Mayke
ja maar dit is mijn tweede kind. Dus bij mijn eerste ben ik wel iets eerder geweest. Dus ik ken deze praktijk al langer. Vond het dus apart te horen dat ze dus niet meer eerder doen.
dit heeft de vk ook tegen mij gezegt, het zou komen van een straling wat slecht zou zijn voor de baby?!
Want ik lees soms nog dat vrouwen met 7 weken of 9 weken al de hartje gaan luisteren, daarom vroeg ik het me eigenlijk af.
mijn vk heeft dat uitgelegd omdat een angelsound die je b.v thuis gebruikt veel minder geconcentreerde straling uitzend. . dat is stukken minder schadelijk dan wat hun gebruiken (raar maar waar)
Mijn gyn vertelde ook dat ze tot 12 weken alleen het hartje laten zien kloppen op de echo omdat dat minder schadelijk is dan met geluid. Het hartje kan tijdelijk iets vervormen van het geluid en dat willen ze liever voorkomen. Overigens kan je in de meeste gevallen met 7 weken echt nog geen hartje horen met de doptone. Marsja
Bij mij hebben ze ook pas met 12/13 weken geluisterd. Tegen mij zeiden ze ook dat het eerder idd niet goed was voor de baby ivm straling.
Hier is de vk ook pas gaan luisteren met 12 weken en 6 dagen. Ik vond het geluid zo ontroerend dat ik daar nog wel een uurtje had willen liggen, maar ze zei dat ze nooit lang luisteren omdat de beeb er last van zou kunnen hebben.
Volgens mij is het hartje idd voor de 12 weken moeilijk te horen, daar je beeb zich eigenlijk nog 'verstopt' achter je schaambeen...Heb nooit vernomen dat dit schadelijk zou zijn hoor...!
Nou, mijn vk zei dus dat ze aparatuur hebben waarbij je het vanaf 8 wkn kan horen ! En waarom zouden ZOVEEL vk-praktijken het WEL doen als BEWEZEN is dat het gevaarlijke stralingen zijn... Kijk, ik kon het hartje tot 2 keer toe niet horen dus kreeg ik vandaag een echo (gelukkig alles goed), maar de reden dat ze vaak langer wachten met de Doptone is om de ouders niet ongerust te maken, want het schijnt vaker voor te komen dat je het nog niet hoort zo vroeg, maar ik heb nog nooit gehoord dat dat aparatuur schadelijk zou zijn... dan zou je ook geen echo mogen! Maar goed.. Zo bestaan er nog meer tegenstrijdige uitspraken, maar vind het vreemd dat elke vk een ander verhaal verteld.. -xxx-
Enneee... oh ja! Omdat de 'Angelsound' nog niet voldoende onderzocht is , mag je hem niet TE vaak gebruiken, omdat ze nog niet weten of die stralingen geheel ongevaarlijk zijn! Dat is ook het verhaal dat ik heb gehoord... Succes allemaal ! -xxx-
Ik krijg pas met zoveel weken een echo. Dus niet over de hartje alleen gezegd, het ging denk ik meer puur om de echo. Zoals sommige zeggen, hartje is ook niet meteen altijd te horen, soms kun je beter na 10 weken pas aan beginnen. Ik denk dat ik daarom dus ook tegelijk mijn eerste echo krijg.