Hallo dames, Ik vroeg me af of er meer dames zijn die PDS hebben en zwanger zijn? Zelf ben ik pas 6 weken zwanger, maar ik heb een buik alsof ik 6 maanden zwanger ben! Oke dat is over dreven... Maar ik heb toch een dikke buik.. Enorm veel last van m'n darmen dus, heel vervelend. Schijnt dat door de hormonen je darmen opzetten, maar mijn darmen hebben hier nooit hormonen voor nodig gehad. Kon altijd al snel een dikke buik krijgen. Maar nu dus echt enorm, en de hele dag door, elke dag. Afgelopen weekend verjaardag van m'n vriend gevierd, maar niemand weet nog dat ik zwanger ben. Extra wijd jurkje aan gedaan. Nou ik voelde de ogen branden! En toen m'n schoonzusje weg ging kreeg ik gelijk een sms "het is gelukt he?!" stomme darmen... Meerdere dames die hier last van hebben? Groetjes Liniej
Er is nooit PDS bij mij geconstateerd, maar heb wel gevoelige darmen ja, en ook heb ik vaak snel een bolle buik. Ook voor ik zwanger was. Vaak opgezet enzo. Maar toen ik eenmaal zwanger was, vonden de meeste mij ook al heel snel uitdijen! Maar nu ben ik 20 weken zwanger en het is bijgetrokken gelukkig. Ik noemde in het begin van de zwangerschap ook gewoon "Trots op mijn darmenbuikje" haha, want het zijn ook gewoon je darmen die op het begin vooral opzetten en of plaatsmaken voor je kindje En lekker borrelen doet het ook haha
Hoi, Ik ben ook PDS. Eerste weken waren hierdoor echt een hel qua pijnklachten. Dit trok bij mij gelukkig bij 9 weken al weg. Nu wisselend last (gewoon zoals voor mijn zwangerschap). Last van een enorme 'darmenbuik' had ik ook. Kon hierdoor bij 7 weken een groot gedeelte van mijn eigen broeken al niet meer aan. Maar dit trekt na een tijdje weer bij en verandert dan in een 'normale' zwangerschapsbuik. Ik gaf zelf ook het idee dat iedereen het zou zien maar dit valt echt heel erg mee. Vertelde ook aan iedereen dat ik gewoon weer erg last van mijn darmen had en oefen nam aan dat daar ook mijn buik door veroorzaakt werd. Succes ermee en natuurlijk GEFELICITEERD met je zwangerschap!
Hier ook PDS en heb er erg veel last van. Ik neem elke dag Forlax maar ook dat helpt nu niet meer. Erg veel moeite met mijn stoelgang. Moet t er even mee doen wetende dat het na de zwangerschap weer bijtrekt. Enne, gefeliciteerd!!
Hier ook PDS.. En wonderbaarlijk is het bij mij zo goed als weg.. .. De eerste weken wel last gehad van harde ontlasting.. Maar ben goed gaan eten.. Echt donker bruine boterhammen en elke dag een kom müsli met kwark!! Veel drinken.. Natuurlijk.. Maar sinds week 10 ofzo geen last meer!!!! Heerlijk.. Ik had voor me zwangerschap idd altijd harde en opgezeten buiken.. Nu geen last van!! Mijn vk gaf aan dat bij mij door de hormonen me darmen beter werken.. En vaak de klachten na de zwangerschap ook verminderen of zelfs weg gaan.. Ookal blijft het een chronische ziekte!!
Hier ook PDS. Bij mij waren m'n darmen door goed te eten de laatste twee jaar wat rustiger. Maar met stress of als ik iets verkeerds had gegeten had ik altijd ook een flink opgezette harde buik. Vanaf week 4 van de zwangerschap had ik ineens een enorme darmenbuik. Echt mega opgezet al. Pas mijn eigen broeken niet meer, of ze zitten gewoon niet lekker(drukt in de buik). Sinds een paar dagen lijkt mijn opgezette buik echter wat af te nemen. Heb wel last van obstipatie. Probeer zoveel mogelijk vezels te eten en genoeg te drinken. Ook eet ik elke ochtend een bakje yoghurt met een eetlepel lijnzaad, dat heeft in het verleden me ook erg geholpen.
Ik had voor mijn zwangerschap ook regelmatig een opgezette buik, maar dan meestal maar een paar dagen. Toen ik zwanger was had ik dat ook al vanaf 5 weken, maar toen bleef het gewoon de hele tijd :s. Ik zei meestal ook maar dat ik last had van mn darmen. Dat was trouwens ook echt zo, want het ging flink borrelen, had er vooral in het begin erg last van. Een beetje wijde truien, colbertjes enzo werkt ook wel aardig om het te verbergen trouwens. De buik bleef bij mij de hele tijd hetzelfde tot aan ongeveer 13 weken, hij werd dus niet al in het begin steeds maar groter. Vanaf 13 weken werd het wat minder een darmenbuikje en nu is het inmiddels echt een klein babybuikje . De pds is trouwens uiteindelijk niet erger geworden bij mij, eerder een beetje minder. Het kan dus best zijn dat het straks weer beter gaat.
Hier ook hoor! S avonds lijk ik wel dametje plop, ik heb al vanaf m'n 15 overal ziekenhuis opnames gehad dat ik nu een heel erg goed werkend medicijn heb (mag je ook gewoon in zwangerschap gebruiken) magnesium hydrooxide zijn gewoon pilletjes die je moet kauwen en dat blijk voor mij het beste te werken maar wel echt veel last van m'n darmen nu hoor, hoop ook dat niet iedereen het ziet overdag wanneer ik meer buikpijn heb! Succes met je zwangerschap Liefs, Hopefulness
Dankjulliewel voor de reacties en de felicitaties! Ik ben dus blijkbaar (helaas voor jullie!) niet de enige met een vervelende dikke (darmen) buik.. Gelukkig krijgen we als alles goed mag gaan, er wel iets heel moois en bijzonders voor terug! Hopelijk veranderd mijn darmen buikje snel in een baby buikje. Heel veel succes nog met jullie zwangerschappen! liefs Liniej