Hallo ik ben een meisje van 15 jaar. Ik heb al tijdje een vriend en wij hebben 2/3 weken geleden voor het eerst sex met elkaar gehad (niet onze 1e keer, alleen de 1e keer met elkaar) Ik had mijn pil een maandje doorgeslikt want anders werd ik ongesteld tijdens mijn vakantie. Toen ik sex met hem had was ik net bezig met de 2e week van de nieuwe strip. We hebben geen condoom gebruikt (dom) maar hij is niet in mij klaar gekomen. Ik heb de pil netjes elke dag geslikt. maar tog was ik bang dus ik heb binnen 26-28 uur na de sex een morning after pil genomen, omdat de pil (kwam ik later achter) niet 100% beschermt als je hem doorslikt. Dus netjes de morning after pil ingenomen binnen 26-28 uur( de pil kon niet later dan 72 uur) ik heb daarna wel sex gehad maar met condoom en pil! Ik ben trouwens ook 1 week na de morning afterpil gewoon ongesteld (bloeding) geworden. Maar 2/3 weken verder heb ik zulke darmkrampen of iets in die trant, misselijk en ik word elke nacht wakker en val 10 min later weer in slaap. Mijn buik is ook opgezwollen. Wat is er aan de hand want dit gaat al 5 dagen zo dat ik misselijk ben en krampen heb. mijn school is net weer begonnen en heb op dit moment wel ruzie met me vriend om bepaalde dingen dus misschien is het de stress? ik moet over 2 weken ongesteld worden. HELP alsjeblieft! liefs onzeker bang meisje.
ik denk dat de kans dat je zwanger bent echt heel klein is. maar dat je gewoon een buikgriep onder de leden hebt dat heerst namelijk.en anders even een testje doen als je het niet vertrouwd
Als je pas over 2 weken ongesteld hoeft te worden, zit je nu zo rond je eispron, en zou je dus in principe niet zwanger (hoeven/kunnen) zijn. Maar vrouwenlichamen doen niet altijd alles zoals het hoort, dus alles ook mogelijk. Ik kan je alleen maar aanraden om een test te doen. Dan weet je het gewoon zeker. Veel sterkte.
Je kunt het beste eerst een testje doen. Bij kruidvat kun je 2 voor 5 euro halen, hievoor moet je eerst in een schoon (wegwerp)bakje/bekertje plassen en vervolgens met het bijgeleverde pipetje 4 druppels op het testje doen. Met 5 minuten heb je dan de uitslag. Anders zijn er ook goede waar je over het staafje heen moet plassen. De CB + bijvoorbeeld of de digitale maar die zijn vrij duur. Als je het niet vertrouwd en de krampen zijn wel heel hevig (wat ik begrijp uit je post omdat je er telkens wakker van wordt) adviseer ik je om toch even contact op te nemen met je huisarts. De kans dat je zwanger bent is op zich niet zo heel groot omdat je de pil wel keurig slikt en een morning after hebt gebruikt/ condoom (maar er zijn altijd uitzonderingen dus testen=zekerheid). Het kan zijn dat de buikkrampen niets met de sex/eventuele zwangerschap/ morningafterpil te maken hebben en dat er wat anders aan de hand is. Dus als het erger is dan een gewoon buikgriepje moet je echt even naar je huisarts gaan. Heel veel succes met alles.
de pil is nooit 100% veilig.. dus het liefst altijd in combinatie met een condoom gebruiken.. denk dat de kans dat je zwanger bent heel erg klein is maar mocht je het niet vertrouwen kun je alsnog even een testje wagen.. succes
Ik denk eerlijk gezegd ook niet dat je zwanger bent. Je bent veilig genoeg geweest met al die voorzorgsmaatregelen. Waarschijnlijk gewoon een darminfectie oid. Doe voor de zekerheid een testje tegen de tijd dat je weer ongesteld zou moeten worden!
Zoals ik kan lezen lijkt het me nogal onwaarschijnlijk dat je zwanger kan zijn.... Je moet sowieso pas binnen 2 weken je regels krijgen en nu al echt zwangerschapskwaaltjes hebben lijkt me nogal vergezocht. Veel succes ermee, het zal wel de stress zijn. en als je binnen 2 weken je regels nog niet gehad hebt kun je nog een testje doen
Ook mij lijkt het zeer onwaarschijnlijk. Verder wil ik wel aangeven dat je ook van voorvocht zwanger kunt raken. Dus ook al komt hij niet in je klaar, kun je zwanger worden.
Trouwens, wel goed van je dat je zo voorzichtig bent en dat je de pil en condoom gebruikt. Hoor toch wel over meiden van jouw leeftijd dat ze het onderschatten en met een soa thuis komen (of toch zwanger en dan een abortus ondergaan, wat zeker niet niks is) Vind je heel verstandig om pil en condoom te gebruiken.
Heel erg bedankt allemaal! ik en mijn vriend vonden het ook heel onwaarschijnlijk, maar ik was een beetje bang! @jonon Ik weet inderdaad dat je van voorvocht ook zwanger kan worden vandaar ook meteen de morning after pil ingenomen en de zorgen. Ik ga over 2 weken als ik ongesteld moet worden een test doen. ik ga maandag een afspraak bij de dokter maken! nogmaals heel erg bedankt!! liefs.