Zwanger op vakantie naar warm land

Discussion in 'Zwangerschap' started by Ienieminie, Oct 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Volgende week (ik ben dan bijna 8 weken zwanger) gaan we op vakantie. Heerlijk, heb er veel zin in. Vooral omdat we erna steeds dichter bij het moment komen dat we het aan iedereen kunnen vertellen.

Maar omdat ik erg misselijk ben (gelukkig nog niet overgeven), maak ik me er ook wel een beetje zorgen om. Want stel dat ik daar ook beroerd ben... wat dan?

Hebben jullie tips... (en dan denk ik ook aan bijv. sunblock ivm zwangerschapsmasker)?

2. Vanes

Vanes Actief lid

Jul 28, 2007
    182
    1
    0
    Ik ben vanaf mijn tiende week een maand in Indonesië geweest! Ondanks dat ik regelmatig moest overgeven en moe was en ga zo maar door, heb ik het echt heerlijk gehad.
    Ik zal je ook aanraden, ga lekker genieten en maak je niet te druk!
    Als ik nu op mijn reis terug kijk ben ik zo blij dat we samen nog lekker weg zijn geweest.

3. augustus

augustus Niet meer actief

Ik zal iig zorgen dat je emesafene mee neemt ivm je misselijkheid...(voor als het toch erger wordt)

4. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Kijk, da's een goede tip. Kan ik dat gewoon bij de apotheker halen?

5. augustus

augustus Niet meer actief

Nee je moet wel even langs je huisarts...

6. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij zaten in mexico toen ik 12 weken was en ik was erg misselijk ...
    neem een plastic zak mee in handbaggage voor als het mis gaat in het vliegtuig dat opstijgen en landen voel je best wel maar gelukkig niet overgegeven ! ne die papieren zakjes zijn niet genoeg !
    ik moet zeggen dat ik mezelf op vakantie juist beter voelde dan ooit lekker rustig aan en smeer je gezicht vaak in ivm zwangerschapsmasker !
    verder hoef je niet veel te doen hoor maar juist extra genieten dat je nog ff samen weg bent ! het is ons zooooooo goed bevallen zou zo weer willen gaan hoor !
    ik weet niet waar je naartoe gaat maar informeer altijd ff bij je huisarts of je nog iets extra's moet weten zo mocht ik de bossen niet in ivm muggen en niet de malaria's maar andere .... had ik anders nooooooit geweten !
    je mag trouwens tegen muggen spul met deet gebruiken maar tot 30% maar dit heb ik ook uit laten zoeken !
    meid geniet er vooral van !
    ik ben jaloers op jullie ;)

7. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,889
    113
    idd, plastic zakjes meenemen in het vliegtuig! Wij zijn toen ik 12 weken zwanger was naar Thailand geweest, erg veel turbulentie, heel prettig als je al misselijk bent, not.

Verder veel mineraalwater drinken, oppassen met eten. Goed doorbakken enz, wat je hier ook op let dus.

Verder qua zon, ik ben begonnen met een heel hoge factor om te kijken of ik geen last zou krijgen van een zwangerschapsmasker, dit was niet zo, dus toen gewoon ingesmeerd met een normale factor. Wel heb ik mijn buik altijd een beetje bedekt of uit de zon gehouden, dat vond ik persoonlijk een fijner idee.

En verder, gewoon lekker genieten!

8. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

Jun 24, 2007
    685
    0
    0
    Wij zijn toen ik 12 weekjes was 16 dagen naar de domenicaanse geweest.Bij mij werkte het juist verkeerd die hitte enzo. Was in Nederland al erg naar maar op de domenicaanse helemaal. Alles wat ik at kwam er net zo hard weer uit. Zou daarom inderdaad even langs je huisarts gaan om emasafene te halen.

9. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Bedankt voor de tips!
    Ik ga maandag dus maar even huisarts bellen, vrijdag ga ik naar de VK, dus daar vraag ik ook nog het een en ander.

Ik zie nog het meeste tegen het vliegen op, ben normaal al misselijk met vliegen, dus nu zal 't wel helemaal erg zijn.
    We gaan naar Tenerife, dus daar is 't nu zo'n 27 graden.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,191
    35,889
    113
    27 graden is waarschijnlijk goed te doen hoor! Bij ons (thailand) was zo'n 35-40 graden, wel erg warm hoor.

11. Emma29

Emma29 VIP lid

May 30, 2007
    10,467
    0
    36
    carnavaller !!
    wij hadden een buffet met zeker 40 gerechten per middag of avond en die geur kon ik echt niet hebben maar buffet is wel handig want er zit wel altijd wat bij he !
    en 27 gr is lekker hoor bij ons was het ook 35 gr en dat is nogal warm als je al moe bent wordt je zo lui ....
    en echt hoor meissie 4 uur vliegen is goed te doen ben maar niet bang !
    ben je er al eens eerder geweest ? wij zijn er 3 jr achter elkaar geweest omdat we het zo leuk vonden ! er is veel te doen en de sfeer is echt zo vakantie !
    hmmmmmm zo lekker om samen weg te zijn ! ik wil zoooo ruilen met je !

12. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Ik ben erg blij met jullie reacties. Ze stellen me erg gerust en zo krijg ik er steeds meer zin in!

13. evaatje

evaatje Bekend lid

Feb 23, 2007
    872
    0
    0
    Ben met 27 weken nog naar Tunesie geweest. Ging prima, je kan natuurlijk niet alles meer doen maar ik heb een heerlijke vakantie gehad. Wel reageerde ik heftiger op het eten. Daar zou ik dan ook een beetje mee oppassen en verder lekker genieten van je vakantie.

14. Kenja

Kenja Lid

Nov 6, 2006
    57
    0
    0
    Apeldoorn
    Ik weet niet waar je naar toe gaat, maar wij zijn nog een weekje naar Egypte geweest.

Zorg ervoor dat je in Nederland al medicijnen hebt gehaald die je op je vakantiebestemming eventueel bij nood kunt gebruiken als het moet. Het is niet fijn als je dat daar allemaal nog moet regelen in een vreemde taal terwijl je je al beroerd voelt. Zoek dan maar eens uit wat wel mag en wat absoluut niet.....

Natuurlijk is het beter om helemaal geen medicijnen (bijvoorbeeld loperamide) te gebruiken, maar uitdrogen is ook niet goed. Ik had daarom ook een busje norit mee en heb daar dankbaar gebruik van gemaakt.

Let verder goed op de hygiëne, was je handen regelmatig. Drink flessenwater. Koop voor de zekerheid geen etenwaren bij lokale kraampjes langs de weg. Je weet niet hoe lang het daar al ligt, of het voor die tijd in de koelkast gelegen heeft en met welk water de rauwkost bijvoorbeeld gewassen is.

Verder moet je gewoon gaan genieten. Hebben wij ook gedaan en het was heerlijk ! Goed uitrusten en genieten daar, laat je maar lekker verwennen.

Groetjes!

15. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

Jan 20, 2007
    12,361
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben van week 14 tot week 16 op vakantie geweest naar Menorca. Was gelukkig net van mijn misselijkheid af.
    Heb wel veel behoefte gehad aan wind en schaduw, was me nl. te warm in de zon. Ik werd dan beroerd, en kreeg het idee flauw te gaan vallen. Neem als je erop uit trekt veel drinken mee (water).
    Verder had ik zonnebrand gebruikt, en speciale zonnebrand voor mijn gezicht, en dat ging allemaal prima hoor :D.

Enne, met het stijgen en dalen van het vliegtuig, ik heb me nog nooit zo kalm en rustig gevoeld... :).

Oh en op de vakantie, heb ik elke dag een middagdutje gedaan... was heerlijk :D.

Bij ons was het tussen de 30 gr en de 25 gr. Maar het voelde voor mij (en vanwege de hoge luchtvochtigheid) erg warm aan.

16. Boukje34

Boukje34 Bekend lid

Sep 20, 2006
    654
    0
    0
    Fryslan
    ik vertrek dinsdagnacht naar Gran Canaria.
    Koop wel een goede sunblock en let goed op wat ik daar eet. Veel flessenwater drinken (met weinig zout) en lekker genieten!
    ik sla nog wel even wat medicatie in Nederland in (paracetamol, norit, etc.) kan het niet fout gaan, want om nou in het Spaans te vragen wat wel en niet mag...

Heel veel plezier!

17. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Ik ben weer terug!

Het was super... door de meclozine die ik meekreeg niet elke ochtend erg beroerd. Wel licht misselijk, maar dat was niet zo'n probleem.
    Erg moe, maar als het mooi weer is kun je heerlijk aan 't zwembad slapen :). Het was zo'n 30/35 graden... heb goed gesmeerd met sunblock op mijn gezicht en aan het zwembad zoveel mogelijk onder een parasol gelegen.

Het is dus allemaal meegevallen... lekker genoten!

18. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    Ik kreeg door langdurig pilgebruik inmiddels pigmentvlekken, en ben er dus blijkbaar gevoelig voor. Van alles wat ik geprobeerd heb beviel Vichy factor 50 het beste. Die hebben een sunblock speciaal voor je gezicht, extra dun en niet vet, zodat je na een weekje smeren niet meteen onder de pukkels zit.
    Een graad of 27 lijkt mij geen probleem. Wij waren in juli in Marokko toen mijn test me eindelijk bevestigde dat ik zwanger was. Aan de westkust, waar wij zaten, ging het prima (kanarische eilanden klimaat). Maar landinwaards (graad of 40) vond ik echt vreselijk. We hebben toen ons reisschema omgegooit, want we hadden gepland nog naar een woestijnstad te bezichtigenn nu we nog geen kinderen hadden, maar daar hebben we dus maar van af gezien. Echte hitte schijnt ook niet bevordelijk te zijn voor de baby. Maar grieperig, donker, hollands, regenachtig januariweer is ook niet goed, lijkt mij. Met 27 graden kun je tenminste lekker veel vitamine d aanmaken voor de botten van je baby.

19. Agatha

Agatha Fanatiek lid

Sep 16, 2007
    1,382
    0
    0
    ..

Share This Page