meegroeibed of babybed???

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door ellenb15, 20 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ellenb15

ellenb15 Nieuw lid

20 apr 2012
    1
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben uitgerekend voor september en zou binnenkort graag aan de kinderkamer beginnen. Nu had ik een vraagje ivm het bedje...

Hebben jullie ervaring met een meegroeibed? Wordt dit echt een volwaardig groot bed? Is dit wel stevig genoeg dan?
    Of kiezen jullie toch voor een gewoon babybed?
    Alvast bedankt!

2. biby

biby Actief lid

12 apr 2012
    307
    1
    0
    NULL
    NULL
    als je kindje net geboren is moet het uiteraard eerst in een babybedje...
    daar kan je kindje in tot 4 jaar..(als ik het goed heb?) het is veel veiliger dan in een meegroeibed! een meegroeibed is net een gewoon bed dus je kind kan daar zo uitrollen....en een babybedje kan je verstellen.. hoe groter je kind word hoe lager je de lattenbodem doet!
    mijn zoontje is gaan slapen in een meegroeibed toen hij 2 en half was..
    hij klom altijd over de reling en viel dan keihard op de grond! hij had elke dag wel een nieuwe bult op zijn hoofd erbij! ook al stond de lattenbodem helemaal beneden!
    het is wel een hele uitkomst dat meegroeibed! je kan hem tot 3 keer uitschuiven...
    in de kleinste stand is hij net zo groot als een babybedje en je kan hem uitschuiven tot bijna 2 meter.... dus als je kind te groot word,stukje uitschuiven,matras ertussen en klaar is kees!! als je een meegroeibed koopt en een matras krijg je er 2 losse stukken matras bij....
    echt ideaal!!! je zit alleen met de matrashoezen..ik koop gewoon eenpersoons! je kan het in verschillende maten kopen maar dan ben je telkens een hoop geld kwijt! (elke keer als je het een stukje verlengt) eenpersoons is eigenlijk te groot maar prop het wel bij het voeteind eronder en niemand die het ziet!!!

veel succes met de babykamer straks!!

3. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    je hebt van bopita wel meegroeibedjes hoor. Het zijn dan eerst gewoon ledikantjes en later kun je ze ombouwen tot peuterbedje. Ze noemen het een cotbed. Ik heb er een gebruikt voor mijn oudste, maar die was toen al 2.... dus ik weet niet of de lattenbodem ook hoog kan?

4. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Ik ken alleen ledikantjes waarvan je op een gegeven moment de zijkant eruit kan halen en je een peuterbedje hebt.

Daarna kan je een peutergroei bed kopen. Die kan je wel helemaal gaan uitschuiven tot groot bed.

Je begint met ledikantje. Of je wil dat het ook een peuterbedje gaat worden is je eigen keus.

Wat wil je bv als er nog een kindje bij mag komen?

5. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Je kan inderdaad ledikantjes ombouwen tot een peuterbed maar meestal heb je dan nog maar een bedje van max 70 bij 150, geen 90 bij 200 hoor. Dus je koopt niet een bedje voor je baby en kan dit gebruiken tot je kind gaat trouwen. Een peuterbedje kunnen kinderen meen ik maximaal tot een jaar of 5 in. Dan hebben ze wel een 1 persoonsbed nodig.

6. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Een meegroeibedje is een bedje met een afmeting vaan 70x140 en heel soms 70x150. Het bedje begint als een ledikantje met spijlen aan beide zijden en verhoogde bodem. Na een maand of 5 a 6 kun je de bodem naar beneden plaatsen en met een jaar of 2 gemiddeld haal je de zijkanten eruit waardoor je een gewoon peuterbedje over houd waar ze tot een jaar of 7 in kunnen.
    Daarna stap je over op een 1 persoonsbed van 90x200.

Bij de meeste kamertjes zit standaard een ledikantje van 60x120 waar ze tot een jaar of 2 a 3 in liggen. Vaak komt er rond die tijd een volgend kindje wat in de babykamer gaat slapen en krijgt het oudere kindje een peuter/tiener kamertje.
    Dan schuift het dus door.

Waar je wel rekening mee moet houden is het opdekken van zo'n bedje. In het begin kun je die met een deken en lakentje opdekken van een ledikant maat (120x150) Maar wil je overtrekken gebruiken met een deken erin dan val je alweer in de maten van juniorbedden omdat je met een dekenovertrek voor een ledikant niet genoeg instop ruimte hebt. Ledikant overtrek heeft een maat van 100x135 en van een juniorbed is dat 120x150 vaak zijn de printjes dan wat kinderlijker/ouwelijker als die voor baby's.

7. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Wij hebben een ledikant waar de zijkant uit kan..
    dus is eerst een babybed die hoog staat, dan omlaag en dan de zijkant eruit.. daar kan ze voorlopig wel mee door en daarna gaat ze gewoon naar een normaal bed..

Deel Deze Pagina