Meegroeibedje, Tjonge ze worden zo snel groot zeg.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door janna76, 8 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Hallo meiden,

Vandaag hebben we bij de ikea een mee groeibed gekocht voor onze oudste zoon. We gaan het proberen want hij is nu 17 maanden oud en 17 februari zijn we uitgeteld van de tweede. Nou staat het bed klaar. En ik word er helemaal weemoedig van. ;)

En nou komt het.Ik heb er nooit aangedacht dat ik nog beddegoed in zo`n kleine maat moet hebben.:$ Waar kopen jullie dit soort maten beddegoed? Liefst niet te duur want we hebben net december achter de rug en de rest van zijn kamer in gericht.

En als tweede vraag. Hoe hebben jullie het gedaan om jullie kleine over te laten gaan van een ledikant naar een bedje? Ben als de dood! dat hij er uit knalt op een verkeerde manier. En hoe voorkom ik dat hij er de hele tijd uit komt te klimmen.:(
    Aan zijn nieuwe kamer probeer ik hem al te laten wennen door vaak met hem er zijn. Hem zijn bed te laten zien en dat soort dingen.

Ik hoop dat jullie ideeen en advies voor me hebben.

Veel liefs Janna

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Hier nog niet; maar ik dacht als eerste aan de hema? Daar hebben ze vast wel niet al te duur beddengoed. Denk ik ;)

Kan me voorstellen dat het een hele mijlpaal is! Spannend!

3. Beheer

Beheer Administrator
    Medewerker

11 feb 2005
    16.275
    2.978
    113
    Wij hebben voor onze dochter een gewoon 1 persoonsdekbed gekocht. Aan de onderkant moet je het alleen wat verder instoppen. Gaat prima!

4. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Dankje voor de tips.
    Maar hoe hebben jullie dat dan gedaan met de matras hoezen?
    Of gebruiken jullie daar ook gewoon een laken voor?
    Mischien een domme vraag, maar ik vraag het me echt af.

groetjes Janna

5. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

die hebben ze bij de hema, ook de matrashoezen, ze hebben ze ook online, anders kijk je eerst even online ;)

www.hema.nl

6. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Wij hebben een aantal overtrekken bij Leenbakker gekocht, daar hebben ze ook leuke en ook goedkope lakentjes. Bij de Hema zijn ze nu in de aanbieding geloof ik.

7. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    BIj de AH hebben ze op dit moment een peuterdekbedje in de aanbieding.
    Ikzelf heb hem destijds bij de HEMA gekocht.
    Volgens mij heeft de IKEA afwijkende maten toch?
    EN kan je bij de IKEA ook al het beddengoed speciaal voor deze bedjes kopen.

Mijn zoon heeft best moeite gehad met overgaan naar een peuterbed.
    Eerst allebei de bedjes op zijn kamer gehad en toen wilde hij alleen in zijn oude vertrouwde ledikantje.
    Hebben toen zijn ledikantje weggehaald en toen nooit meer problemen gehad.
    Heb wel een bedje met een opstaande rand trouwens, omdat hij nogal onrustig is in zijn slaap.

8. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Dankjewel voor de antwoorden. Ik zal zeker kijken bij de hema.
    Met deze adviesen kom ik al een heel stuk verder. Tja, dom om het bedde goed te vergeten. De hele kamer bijna klaar, er moeten alleen nog plinten in. Buget op en dan het bedde goed vergeten.:(
    Laten we het maar houden op een STEVIG geval van zwangerschaps demensie.:$:D:D

Liefs Janna

9. zo79

zo79 Fanatiek lid

27 nov 2007
    3.925
    0
    36
    Ik weet het niet zeker hoor, maar hebben de bedjes van Ikea niet een afwijkende maat? In dat geval kun je misschien beter even langs Ikea gaan voor het beddengoed. Is daar ook niet zo duur geloof ik.

Ze hebben bij Ikea ook van die randjes (plankje) die je op het bed kunt vastmaken zodat ze er niet uit kunnen vallen!

10. janna76

janna76 Fanatiek lid

8 nov 2008
    1.412
    0
    0
    huis mamma en boerin
    drenthe
    Het probleem is de Ikea zit in groningen. En ik woon in drenthe in de buurt van Emmen/Beilen. Dan word het dus alsnog een dure bedoening. Maar ik ga eens kijken. Mischien kan ik het via internet daar bestellen.

11. Liertjuh

Liertjuh Lid

6 mei 2008
    87
    0
    0
    Drenthe
    Ik heb ook een iets groter bedje. 70 x 150. Behoorlijk moeilijk om die maat hoeslakens te vinden. Maar ben bij de leen bakker goed geslaagd.

Deel Deze Pagina