Ik wil graag voor mijn volgende kindje een bondolino of marsupi kopen.(jaja, ik loop wat op de zaken vooruit ) Doordat je de bondolino schouderbanden lager (onder de beentjes) vastknoopt lijkt me die een betere gewichtsverdeling voor je eigen rug te hebben. De marsupi 'plak' je hoger, op de babyrug, met klittenband en lijkt het mij dat je iets meer druk op je eigen schouderbladen hebt. Wie heeft er ervaring mee? En kan je de bondolino ook als heupdrager gebruiken? (dat vind ik juist weer het voordeel van de marsupi.) doei,bar
Ik heb geen ervaring met de Marsupi, alleen met de Bondolino. Kan je dus alleen wat daarover vertellen... Je kunt deze draagzak niet gebruiken als heupdrager, maar verder vind ik 'm echt helemaal geweldig! Mijn zoontje is nu bijna 1,5 en ik draag hem met gemak lang op mijn rug zonder dat het zwaar wordt (het eerste jaar heb ik hem op mijn buik gedragen). Hij is eenvoudig strak in te stellen en ook mijn man heeft er geen problemen mee om hem te gebruiken. Als je heel smal bent, kan het zijn dat de banden wat te breed voor je zijn. Daar moet je wel op letten. Alvast veel succes met je keuze, hoop dat anderen je meer over de Marsupi kunnen vertellen.
Ik heb geen ervaring met één van deze twee dragers maar wilde je even zeggen dat de Beco gemini ook op de buik, rug en heup kan gedragen worden. Misschien kan je deze ook eens bekijken... Om het je nog wat makkelijker te maken! Voor veel ervaringen kan je een kijkje nemen op het dragen en voeden forum. Daar kan je vaak ook een tweedehandsje op de kop tikken.
De beco vind ik ook heel leuk, maar ik wil er 1 die heel makkelijk in te stellen is als je b.v. ander kleding draagt of een dikkere jas. Met de beco moet je dan gespen veranderen en met de marsupi en bondolino niet. bar
Wij hebben voor ons 2de kleintje nu een bondolino besteld (maar nog niet binnen), gebruikservaring heb ik dus nog niet. Ik heb net ook nog even naar de marsupi gekeken en ik vraag me af of de banden die je met klitteband op de rug vast maakt de bolling van het ruggetje van je kindje niet een beetje tegen gaat, maar goed dat schoot zo even in mijn gedachte. Ben nu alleen draagdoeken gewend en die knoop je ook onder je kindje en niet erop. succes met het maken van een keuze, ik vond het erg moeilijk (en hoop dat ik uiteindelijk de goede keuze heb gemaakt). Lastig ook dat je dit soort ergonomische dragers vrijwel nergens in de winkel ziet dus je moet het vooral met internet doen en ervaringen die je daar vind.
Ik dacht dat de Marsupi met name geschikt is voor kleinere kindjes en niet meer zo geschikt voor als je kindje groter en zwaarder wordt. Wij gaan voor de bondoline (alleen nog 'even' bestellen )
Als het nog gaat met mijn dikke buik zal ik hem wel eens uitproberen met ons ventje, anders even man lief aankijken, zodra ik hem heb zal ik nog wel wat laten weten, ik heb hem tegelijk besteld met een draagjas maar die moest nog besteld worden en het word samen bezorgd.
ik heb ook de bondolino, had hem gekocht voor onze zoon, was toen bijna 2, vond het wel zwaar dragen. Ga hem straks ook voor de baby gebruiken, ben benieuwd!