continue harde buiken en benauwd

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Snoesj, 13 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snoesj

Snoesj Lid

3 feb 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Beste lezers,

Ik heb sinds 2 weken continue last van harde buiken, vooral als ik opsta.
    Het vervelende is echter dat ik me ook "raar" voel zodra ik een harde buik krijg. Dan wordt ik een beetje licht in mijn hoofd en krijg het ontzettend benauwd. Kan dan bijvoorbeeld totaal niet tegen warmte en ademhalen gaat dan moeilijk. Ook krijg ik lichte hoofdpijn.

Ik heb echt meerdere harde buiken per dag. Is dit normaal? En zijn er dames die zich ook 'raar' voelen bij een harde buik?
    Het maakt niet uit of ik dan zit, sta of lig. Wanneer moet je echt aan de bel trekken? Buiten het feit dat ze vervelend zijn doen ze gaan pijn.

Ben benieuwd naar jullie mening.

Alvast bedankt!

2. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Snoesj ,

Ik krijg het ook benauwd als ik een harde buik krijg .
    Je baarmoeder wordt dan harder en kan dus meer druk uitoefenen op je organen en longen .

Ik heb ook veel harde buiken , niet altijd pijnlijk of vervelend .

Maar op mijn termijn is het niet erg zeg maar .

Hoelang ben je zwanger ?
    Het is zo dat het tekenen kunnen zijn van voorbereiding op de bevalling . Dus ligt er wel aan hoe ver je bent ?

Meerdere per dag is niet raar hoor :) .
    Dat komt vrij vaak voor.

3. Snoesj

Snoesj Lid

3 feb 2012
    78
    0
    6
    NULL
    NULL
    Hoi Lisanne123,

Ik ben vandaag 36-2 weken. Ons meisje schijnt alleen achter te lopen in groei. Moest gisteren voor een liggingsecho want de VK dacht dat ze in stuit lag en daar kwam ook meteen naar voren dat ze "maar" 2067 gram weegt. Moet morgen naar het ziekenhuis voor verdere controle. Hoop dus niet dat mijn lichaam zich aan het voorbereiden is op een bevalling want van mij mag ze nog even blijven zitten.

4. lisanne123

lisanne123 Fanatiek lid

28 feb 2012
    2.862
    0
    36
    Snoesj ,

Ons mannetje zijn beentjes en buikje was ook wat kleiner.
    Weet niet hoe dat nu is hoor , want bij elke echo was het steeds verschillend , dan was hij ietsjes kleiner , dan weer gemiddeld en soms zelf iets groter . Aach ja wat maakt het uit als je kindje maar gezond is :) . En vergeet niet dat het maar een schatting is he?
    Als je kindje zijn/haar buikje wat minder flink is , kan je kindje bijvoorbeeld weer hele flinke beentjes hebben maar dat meten ze niet (alleen de lengte) .

Voorbereiden met harde buiken kan weken duren. En een paar per dag valt mee hoor , zou het gelijk even aan de echoscopist/vk vragen dat stelt je vast gerust .
    Maar zou je bijvoorbeeld 16 weken zijn dan is het toch wat vroeg zeg maar .

Laat je even weten hoe het was , de verdere controle om haar gewicht?

Deel Deze Pagina