Meekijken: klopt het dat eisprong geweest is?

Discussion in 'Temperatuurkaartjes' started by Jozefien85, Nov 1, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jozefien85

Jozefien85 Niet meer actief

Hoi dames,

Ik ben deze ronde voor het eerst gaan tempen (doe het braaf rectaal, elke ochtend zelfde tijd voor het opstaan).
    Nu geeft ff mijn eisprong aan dmv het rode kruis, maar mijn temp stijging is als volgt: 0,2 0,3 0,2 0,3 0,3

Ik lees hier dat de temp minimaal met 0,3 moet stijgen gedurende 3 dagen. Als ik mijn positieve ovutest weghaal in ff (was overigens wel echt een duidelijke positieve test hoor) gaat het kruis ook weg.

Wat denken jullie? Wel een eisprong gehad?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Het lijkt idd wel op een eisprong.
    De reden waarom hij het kruis weghaalt komt omdat je eggwhite na de ovulatie test hebt ingevuld.

3. Jozefien85

Dank je!
    Ik heb nu alle cervixslijm registraties weggehaald (vind dat toch erg ingewikkeld), maar dan haalt ff het kruis nog steeds weg als ik de positieve ovutest weghaal.

Ik ga toch uit van mijn eisprong. Dank voor het meekijken!

4. nana84

nana84 Fanatiek lid

Jul 18, 2013
    1,003
    9
    38
    Ik denk ook op dag 18 hoor. Al vind ik die coverline belachelijk hoog staan. Ik vind hem logischer staan op 36.45 z :(

5. Jozefien85

Dank je Nana...ik vond die streep ook al zo verwarrend hoog. Maar gelukkig zie jij ook eisprong op cd18.

6. Jozefien85

Dames met verstand van zaken (ik ben nog maar een leek), kunnen jullie verklaren hoe het kan dat FF mijn kruis weghaald als ik de positieve ovulatietest verwijder? Er komt dan zelfs geen stippelkruis meer te staan. Dit terwijl ik na dag 18 toch echt temperaturen zie die 0.2/0.3 hoger liggen en weer dalen met mijn menstruatie.

Ik dacht ik ga me er niet druk om maken, maar de nieuwsgierigheid wint het toch. Ben benieuwd naar jullie visie.

Attached Files:

7. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Als je de posi ovu weghaalt, haal je dan ook alle negatieve ovu's weg??

8. Jozefien85

Nee haha zou dat het verschil maken denk je? Ik zet op die dag neer dat ik niet getest heb, dus niet een negatieve test

9. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Haal eens alle meldingen van testen en slijm weg en zet dag 1 eens op 36.6 ;)
    Ik denk dat hij dan wel een kruis zet.

10. Jozefien85

Haha nou experiment soort van geslaagd! Dan krijg ik stippeltjes, maar inderdaad wel op cd 18.

Thanks RoGiJuLi, altijd blij met je meedenken!

Attached Files:

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Hahaha dat dacht ik al ;);)

Graag gedaan. Het kwam dus door al je negatieve ovu's die je ingevuld had :)

12. Jozefien85

Hoi dames, ik schrijf weer even verder in een eerder topic van mij. Zouden jullie eens een blik willen werpen om mijn huidige tempkaartje (in link). Zouden jullie de eisprong ook op dat punt zetten? Ivm dat de temps daarna (36.5) ook wel voor mijn eisprong voorkomen. Net zoals vorige maand is het tempverschil bij mij sowieso klein.
    Ik had wel echt een duidelijke positieve ovutest, daarover geen twijfel.

13. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

Apr 15, 2011
    55,019
    15,626
    113
    Nabij Utrecht
    Nee ben het niet eens met FF. Je ei was op 28 nov. en nu dus 7 dpo ;);)

14. Rebelleflower

Rebelleflower Fanatiek lid

Sep 26, 2015
    1,256
    2
    38
    Female
    Ik denk ook 28 nov. Denk dat FF hem daar heeft gezet omdat je toen een dip gehad heb, soms is dat voor je ovulatie.
    Heb je ergens last van gehad? Symptomen? En je afscheiding?

15. Jozefien85

Dank voor het meekijken!
    Ik merk eigenlijk nooit iets van de eisprong. Twee dagen voordat FF het kruis heeft geplaatst had ik echt opvallend veel vruchtbaar slijmverlies. Daarna nam dit wat af (heb het verder niet heel goed bijgehouden). Op wat volgens FF 5 dpo is had ik echt veel buik en rugpijn. Op de dag dat FF het kruis plaatst had ik een positieve ovutest (waarschijnlijk de avond ervoor ook al positief geworden, maar had geen testen bij de hand)

16. Jozefien85

Overigens ook als ik de temdip weghaal de dag voor vermeende ovulatie, blijft het kruis staan.

Stiekem hoop ik dat ff het gewoon goed heeft, want ik heb normaal altijd op 10 dpo al spotting en nu nog niks. Nu verwacht ik niet direct een zwangerschap, maar later bloedverlies vind ik ook al heel prettig!

Share This Page