Hoe zeker is 99 % bij CB digital ?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Fiore, 17 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Beetje gekke vraag misschien maar hoe zeker is het dat je inderdaad een eisprong krijgt als je een smiley op je test heb staan ? Ik heb vorige cyclus,( na miskraam) geen eisprong gehad als ik naar mijn temperatuur kijk. Nu had ik gisterenmiddag ineens een smiley op de test. Vanmorgen niet meer. Op het pak van CB staat dat het een 99 % zekere test is maar is dat ook zo ? Iemand ervaring met vals positief ? Niet getest met ochtend urine dus het was niet geconcentreerd. Is Smiley een ei of kun je ook een LH piek hebben zonder eisprong?

2. Kiwi1405

Kiwi1405 Fanatiek lid

17 mei 2012
    1.784
    1
    0
    Nee ik heb nog nooit vals positief gehad met die testen. Ik test altijd met dipstick van Zw&kids. Als ik denk dat dat posi kan zijn (bij twijfel dus) gebruik de CB smiley. Nu moet ik ook wel zeggen dat ik eigenlijk mijn eisprong altijd voel.

Geloof niet dat je LH piek kunt hebben zonder eisprong.

3. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

#3 Be Happy, 17 aug 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 aug 2012
    Helaas wil een positieve ovulatietest nooit zeggen dat je ook echt een eisprong krijgt! Het geeft alleen een verhoging van je LH-piek weer.

Wil je zeker weten dat je echt een eisprong hebt, dan zou je moeten temperaturen. Alleen weet je dan wel pas achteraf of je echt een eisprong hebt gehad of niet.

Je kunt dus heel goed een verhoging van je LH-piek hebben zonder dat je een eisprong hebt. Helaas.

Mensen met PCO(S) kunnen bijvoorbeeld vaak een positieve ovulatietest hebben, maar helaas hebben ze geen eisprong. Daarom worden ovulatietesten ook afgeraden voor mensen met PCO(S).

Zie ook deze links:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/268858-positieve-ovulatietest-maar-volgens-bloedprikken-geen-eisprong.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/217389-positieve-ovulatietest-zonder-eisprong.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/ovulatie-zwangerschapstesten/300566-positieve-ovulatietest-geen-eisprong.html

Vragen en antwoorden over zwanger worden: Zuster Anna, ziet gij al iets komen? - Ovulatietesten

bij positieve ovulatie test dan zekereen eisprong?

4. musicalfan

musicalfan Fanatiek lid

7 mrt 2009
    2.279
    0
    0
    Je kunt een positieve test hebben zonder dat je een of een goede eisprong hebt. En zelfs met temperaturen weet je het niet zeker.
    Mijn temp ging wel omhoog, maar ik had geen of geen goede eisprong.
    Je kunt vragen of je huisarts je een aantal keren zou willen prikken op progesteron (week na je eisprong, als je denkt dat je die gehad hebt). Daaraan zien ze vaak of je een eisprong al dan wel een goede eisprong hebt gehad.

5. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Het is wel zeker 99% een LH-piek.. daar kun je zeker van zijn, dus ALS je ei springt, springt ie tussen 24-48 u na die smiley..

maar net wat Be Happy zegt, bij een LH piek is het niet zeker dat je ei ook springt... maar de kans is groter van wel dan van niet :)

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    ik heb een keer een posi cb ovutest gehad.. en geen eisprong... dus t kan..

7. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor jullie reacties meiden. Weer wat geleerd ;) Ik ben bang dat het weer een eisprong loze cyclus gaat worden. Wat balen dat je mijn lijf zo in de war is na de miskraam :(

8. Fiore

Fiore Bekend lid

12 jan 2012
    931
    1
    0
    NULL
    NULL
    Aan mijn temperatuur te zien is er waarschijnlijk toch een eisprong geweest, ik hoop dat mijn lijf weer een beetje snapt hoe het moet allemaal na de miskraam.

9. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

21 dec 2011
    17.861
    14
    38
    Fijn dat je wat meer duidelijkheid hebt nu.
    Hopenlijk heb je goed geklust en is het deze ronde weer raak,succes!

10. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    goed te horen.. geen ei is zo frustrerend :( succes!

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.086
    15.646
    113
    Nabij Utrecht
    Aan je temp te zien heb je je ei op de 18e gehad.
    Komt overeen met je ovutest dus ;)

Succes in de w8weken.

Deel Deze Pagina