En altijd om een verwijzing naar de Dermatoloog vragen. Huisartsen hebben in het algemeen te weinig kennis van huidkanker!!
Het feit dat je twee gelijksoortige moedervlekken hebt is een gunstig teken en pleit tegen melanoom. De moedervlekken zelf zien er ook niet verdacht uit voor melanoom. Wel lijken ze op dysplastische naevi - Dit is niet kwaadaardig (geen kanker!) maar als je er daar meer van hebt is dat wel reden om jaarlijks je gehele lichaam te laten controleren. Wat dat betreft kan het zeker geen kwaad de huisarts raad te plegen. Het veranderen of nnieuw ontstaan van moemoedervlekken na je dertigste jaar is wel sowieso reden om aan de bel te trekken - maar dat maak ik niet op uit jouw verhaal.
Nou inderdaad!!!! Mijn huisarts heeft bij herhaling geweigerd me door te sturen voor een plekje wat ik verdacht vond. Niets aan de hand zei hij. Bleek alsnog een melanoom....
Vandaar ook mijn opmerking idd. Ik hoor het zo vaak in mijn omgeving. Een niet altijd een melanoom gelukkig, maar ook basaalcel en plaveicel carcinoom worden door huisartsen vaak niet opgemerkt. Dit is mij nl overkomen. Hoe gaat het met je??
Gelukkig is het weekend bijna voorbij. Ik heb net ook een app gedownload om te kijken wat die zegt. Bewust pas nu omdat ik niet een heel weekend nog meer wou stressen om iets wat een app zegt. De app zegt dat het hoog risico is. Heb ook andere moedervlekken gescand en bij die gaf hij allemaal laag risico. Ik ben overigens net 30, iemand vroeg daar naar volgens mij. Morgen bel ik sowieso de huisarts en hoop ik dat ik een doorverwijzing krijg voor een dermatoloog.
Huisarts heeft met een speciaal lampje gekeken en hij zag geen verdachte cellen oid. Het is volgens hem zeker niet kwaadaardig. Wel de opdracht gekregen het goed in de gaten te houden en als het gaat irriteren door de bh band kan ik ze weg laten halen. Dat ga ik dus sowieso maar doen binnenkort.
Zitten ze ook ter hoogte van je bh band? Want dan kan het goed zijn dat ze daardoor geïrriteerd raken en er onrustig uit gaan zien. Ik had er eens een bij mijn broekrand iedere keer met mijn nagel er langs, broekrand schuurde, dus weg laten halen. Keek de huisarts met een speciaal lampje of met een soort van vergrootglas?
Met een speciaal lampje. Tenminste dat zei hij Haha,kan het zelf niet zien als hij zo dichtbij mijn rug kijkt. Hij zei dat hij met een speciaal lampje ging kijken. Het zit idd bij sommige bh's precies bij de rand. En dan heb ik er ook last van. Bij andere bh's heb ik totaal geen last van de plek. Ik wil hem uiteindelijk daarom dus ook zeker weg laten halen.