Hoi dames, graag jullie mening! Als je dit zo ziet.. Kan 7-1 positief zijn? Ik ben heel erg aan het twijfelen.. ik zit nu op cd 15, 7-1 is dus cd 14. Ik heb het hele weekend last gehad van een soort krampachtige pijn in mijn onderbuik (vooral links en rechts onder) en lage rugpijn. Toevallig schoot mijn temperatuur gister ook omhoog van 36.4 naar 37.1! Lijkt me dus van wel, maar aan de andere kant lijkt het streepje toch wel iets lichter dan het controle streepje en vandaag is het streepje alleen maar meer vervaagt. In het echt is het streepje iets donkerder dan op de foto. Ik heb btw pcos en zit na het opwekken van menstruatie met duphaston in ronde 1 clomid 50 mg om een eisprong op te wekken. Ik heb werkelijk geen idee hoe lang mijn cyclus is Pleaseee help a lady out
Lastig te zien. De test lijkt lichter dan de controlestreep dus dan is deze niet positief. Deze testen zijn sowieso vaak donker. Ik zou hem niet positief noemen. Het kan zijn dat je een eitje voelt groeien en dat je ertegenaan loopt dat je een positieve test hebt. Heb je met je arts overlegd om ovulatietesten te gebruiken? Bij pcos is het namelijk soms niet mogelijk ze te gebruiken. Ik zou het voor de zekerheid gezellig maken en door blijven testen.
Bedankt voor je reactie! Ik weet inderdaad dat ovulatietesten niet altijd betrouwbaar zijn met pcos, maar ik wilde het toch proberen . Ik lees overal om me heen dat bijna iedereen die in hetzelfde traject zit op de voet wordt gevolgd met echo's om te kijken of er een eitje groeit.. Dit is bij mij niet zo en dat maakt me toch wat onzeker. Pas op cd 33 mag ik terug komen, zodat ze achteraf kan kijken of er een eisprong is geweest. Ik moet mijn temperatuur bijhouden en aan de hand daarvan kan ze zien of er een eisprong is geweest. Ik betwijfel alleen of dat wel gaat werken, aangezien mijn temperatuur schommelt.. Achja, door testen dan maar en afwachten. En om de dag maken we het gezellig, zodat de kans klein blijft dat we het missen
@ChiquitaBanaantje Hoe lang temperatuur je al en in hoeverre schommelt deze dan? Het gaat met name om de stijgingen/dalingen t.o.v. je baseline. Je temp. in kaart brengen met een app of bijv. Fertility Friend kan je wel heel erg helpen denk ik. Of doe je dat al?
Hi @Wolky84 Ik temperatuur vanaf begin van deze cyclus. De ene dag is het bijvoorbeeld 37,2 en loopt het binnen 3 dagen af naar 36,9 en dat herhaalt zich een beetje.. Kan het ermee te maken hebben dat ik verkouden ben geweest? Ik ben nog nieuw met het temperaturen, dus alles tips zijn welkom! Ik heb van de arts een kaart gekregen waarop ik alles moet invullen. Handig om te weten van de app, ik ga meteen een kijkje nemen bedankt!
@ChiquitaBanaantje Als je een kijkje neemt in de topics over temperaturen dan kun je daar super veel leren. Ik heb het ook pas net geleerd en vind het super interessant. Dit is wat ik ervan weet, maar ik ben zeker geen expert. Ik temp alleen om meer inzicht te krijgen in mijn cyclus en omdat ik het interessant vind. Je temperatuur schommelt je gehele cyclus wel hoor; dat is normaal. Belangrijkste is dat je je temperatuur elke ochtend opmeet op hetzelfde tijdstip, vóór het opstaan, dus nog in bed. Als je bijv. gaat plassen en terugkomt dan moet je niet meer meten....stel je valt dan weer in slaap en wordt minimaal 2 uur later wakker op je vaste meettijd, dan telt ie als normaal. Althans; zo heb ik het geleerd. Ben je ziek? Meet dan niet, of noteer dit. Heb je alcohol op? Idem. Heb je 2 uur of langer korter of langer geslapen? Idem. Allemaal factoren om rekening mee te houden. In mijn app hoef ik het alleen maar te noteren en verder niet uit te rekenen; doet de app allemaal. Door zoveel mogelijk dagen te meten, krijg je inzicht in je basis temperatuur; de baseline, oftewel het gemiddelde. Je temperatuur schommelt daarboven en daaronder gedurende de cyclus. Maar rond je eisprong zal je temp stijgen. Is je temp 3 dagen boven je baseline, dan kun je terugrekenen wanneer je eisprong was; namelijk de dag voor die stijging. Na je eisprong blijft je temp hoger tot ongeveer je menstruatie, dan zakt ie weer. Doet ie dat niet, dan is dat ook vaak een teken dat je zwanger kunt zijn. Let wel; kunt.... Er zijn enorm veel factoren die een rol spelen dus laat je goed informeren door je arts. Na twee cyclussen heb ik al enorm veel geleerd. Dus gaat jou ook lukken! Succes!
Hey @Wolky84 Bedankt voor het delen van je kennis. Fijn om te weten dat zulke schommelingen normaal kunnen zijn. Het ligt dus gelukkig niet aan mijn lichaam die weer eens raar doet hahaha ! Ik denk ook dat het ermee te maken heeft dat ik niet altijd op 1 vaste tijdstip kon meten ivm wisselende nachtdiensten. Sinds een dag of 3 zet ik mijn wekker op 1 vaste tijdstip om te meten en nu merk ik wel dat mijn temperatuur constant blijft. Ik gebruik nu de app Fertility Friend, hele handige app inderdaad. Dankje, jij ook heel veel succes!!