Meekijken/spiegel bevalling!!!

Discussie in 'De bevalling' gestart door Ingeping, 25 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Mootjuh, het is niet alleen vervelend hoor, bevallen! Het is vooral echt heel bijzonder en eigenlijj ook heel gaaf. Vind ik dan.

2. Tamireya

Tamireya Actief lid

25 mei 2012
    492
    0
    0
    Bij de eerste niet eens een gedachte eraan verloren om er naar te kijken.

Tijdens de tweede bevalling een hele lieve verloskundige gehad die vroeg of ik niet eens wilde kijken of tenminste even het hoofdje wilde voelen ... nou dat laatste heb ik wel gedaan en wat heeft me dat aangespoord om die kleine daar uit krijgen zeg.

Deze keer heb ik tegen mijn man gezegd dat ik wil dat hij gaat filmen (of iemand anders dat weet ik nog niet). Mijn moeder vroeg het al eens voor mijn eerste bevalling maar dat leek mij echt niks ... 10 jaar later is het dan toch misschien een "goed" idee :D
    Zou het niet willen zien tijdens de bevalling maar daarna zeker wel een keer.;)

Ook wil ik dit keer mijn kindje zelf in het leven begroeten en zo min mogelijk hulp van "buiten af" krijgen.

We zullen zien, je hebt altijd wel "wensen" hoe je het je voorstelt maar meestal gaat alles toch net iets anders als gehoopt :)

3. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Ik heb niet meegekeken via een spiegel, maar ben in bad bevallen en omdat het water heel helder bleef, kon ik dus alles heel goed zien. Heel gaaf en heb mijn kindjes ook zelf aangepakt en in m'n armen genomen. Eerst nog een tijdje onder water gehouden en op die manier al kennis kunnen maken en toen heel langzaam uit het water getild en bij me genomen. Echt heel gaaf om het zo bewust mee te maken.

4. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Bij mij vroegen ze het ook, maar ik was zo ondersteboven dat mijn bevalling zo snel ging, dat ik het niet geloofde dat ik bijna een kindje zou krijgen en daarom heb ik nee gezegd, achteraf best jammer... Maar verpleegkundige heeft foto's gemaakt tijdens het persen, ik heb echt een aantal prachtige foto's vanaf dat het hoofdje staat tot ze op mijn buik lag. Verpleegkundige zei dat ik ze maar moest wissen als ik dat niet wilde, maar ben haar enorm dankbaar!

Ik heb mijn dochter zelf aangepakt en op mijn buik gelegd. Ook vooraf nooit over na gedacht. Maar de verloskundige zei: 'in de volgende wee is ze er' en aansluitend meteen: 'pak haar maar!!!' HOE MOOI WAS DAT! ...alles was zo snel gegaan en ik had het gevoel net goed te pakken om te persen etc... Had nog energie genoeg en ineens had ik haar in mijn handen!

5. Huis van Puck

Huis van Puck Fanatiek lid

30 jul 2010
    1.415
    52
    48
    Hier hetzelfde, echt heel gaaf! Bij iedere wee zag ik ons baby'tje verder naar buiten komen.
    Ook het aanpakken vond ik heerlijk, zo bijzonder!!
    Alles staat ook nog op de camera, gisteren teruggekeken..wat mooi! Ik zeg doen!

6. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Mooie positieve ervaringen dames. Ga er zeker serieus over nadenken het te doen, als ik eraan denk. Lees bij veel dat het ook gevraagd werd of je het wilde. Ds zal goed komen!!

7. paula1984

paula1984 Niet meer actief

werd gevraagd tijdens hetpersen in het ziekenhuis ik kon alleen heel hard nee roepen denk dat de boodschap wel over kwam hihi:D

8. Chaii

Chaii Niet meer actief

Ik schrok al van mijn doos vlak na de bevalling, laat staan tijdens....
    Nee mij niet gezien hoor.

9. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Het zien wil ik niet, volgens mij schrik ik dan zo dat ik niet meer verder durf. Zelf aanpakken heb ik al 2x gewild, maar dat lukt steeds niet. Bij de eerste was ik zo gefocussed op het persen dat ik het niet aandurfde, omdat ik bang was om hem te knijpen. De tweede vloog er zo snel uit, dat ik allang blij was dat íemand hem opving en dat ik er niet eens aan heb gedacht om het zelf te doen. Hopelijk lukt het deze keer!

10. Mykelti

Mykelti VIP lid

3 apr 2010
    11.110
    3
    0
    Hier een spiegel erbij gehad. Machtig interessant! En mijn moeder heeft gefilmd. De spiegel stimuleerde mij ook ontzettend om (nog) harder te persen. :)

11. pffffff

pffffff Actief lid

21 mei 2008
    339
    0
    0
    Ik vroeg het bij de bevalling vd eerste of ze een spiegel hadden...hadden ze niet. Wel heb ik gevraagd of ze fotoa wilde maken van dichtbij zeg maar en die heb ik nog vaal teruggekeken zo mooi!! Bij de tweede zelf een spiegel in de tas gedaan maar het ging zo snel!! Dat ik er gewoon niet aan gedacht heb...ook hier weer fotos van de bevalling en ik vind het nog steeda zo mooi om te zien! Beide keren de kleine aangepakt ook een aanrader!

Groetjes Karin

12. Sweetangel28

Sweetangel28 Fanatiek lid

3 nov 2009
    2.007
    0
    0
    Fulltime mama
    nijmegen
    Hier ook meegekeken toen mijn meisje naar buiten kwam :) En doe het bij een volgende zo weer !! Het is erg mooi om te zien hoor en motiveerde me om verder te persen :D

13. pcomiep

pcomiep Actief lid

22 mrt 2010
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    manlief zei tegen me dat hij het hoofdje al zag en toen zei ik: hiero hij wel! hij heeft toen foto's gemaakt en toen vroeg de verpleegkundige of ik soms een spiegel wilde. Ik vond het super! mooi om te zien hoe bij elke wee ons kindje verder naar buiten kwam en ik kon zodoende ook goed zien waar ik naartoe perste. De volgende keer wil ik eventueel ook wel weer een spiegel. vond het zeker geen rampgebied, achteraf was het allemaal veel erger had ik het idee. Vond het op dat moment gewoon erg bijzonder dat ons kindje gewoon bijna geboren werd.

14. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Toch een hoop mooie positieve verhalen met een spiegel. Ik ga het ook wel doen denk ik, en als het niks is dan doen ze hem maar weg...

15. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier bij de oudste alleen foto's van het geboren worden. Deze keer in bad bevallen. Had op 't laatste moment al m'n aandacht en energie nodig voor het persen dus niet meegekeken ofzo. Papa heeft hier alles gefilmd, tzt ga ik dat wel eens terug kijken.
    Ik heb haar dit keer wel zelf aangepakt, dat vond ik echt super!

16. Ingeping

Ingeping Fanatiek lid

27 aug 2009
    1.441
    1
    38
    Noord-holland!!!
    Red88 dat aanpakken lijkt me idd ook heel bijzonder om te doen...gefeliciteerd nog met de geboorte van jullie kindje!!

17. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ohh wat gaaf! Ik zou zelf ook heel graag in bad willen bevallen maar heb gisteren te horen gekregen dat het niet mag bij ons in het ziekenhuis:( het was misschien niet handig om me er al helemaal op in te stellen want ben best teleurgesteld.

Een spiegel hoop ik nu wel te mogen gebruiken. Bij ons in het academisch ziekenhuis is het erg druk en gaven ze op voorhand al aan niet teveel "wensen" aan te nemen tijdens een bevalling:( Hoezo patientvriendelijk..

18. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    @Ingeping, dank je! Was ook erg bijzonder. Wilde haar eigenlijk nog even onder water laten maar bleek achteraf dat ze ook al met een arm boven was geweest dus ze moest er ook uit.
    Maar zodra ze eruit was, had ik haar ook al aangepakt en op m'n borst haha.

19. Lovely2011

Lovely2011 Fanatiek lid

2 aug 2011
    3.407
    1
    0
    Bij mij vroegen ze op het eind of ik het wilde zien. Ik riep keihard nee!, omdat ik het zo zat was na 55 minuten persen, wilde gewoon dat ze eruit ging.

Achteraf denk ik wel eens dat ik het misschien wel had willen zien, of misschien meer foto's ofzo doordat ik me soms echt hele stukken niet goed meer kan herrinneren. Gewoon voor mezelf.

20. muffinmeisje

muffinmeisje Actief lid

7 aug 2009
    461
    0
    16
    Jammer zeg! Zowel van het bad als dat het ziekenhuis zelf al aangeeft weinig tijd voor je te hebben.. Kun je eventueel niet kiezen voor een ander ziekenhuis? En moet je perse in het ziekenhuis bevallen, of wil je dat zelf graag? Anders is thuis misschien ook alsnog een optie? Dan is er veel meer tijd en ruimte voor hoe je het zelf graag zou willen.

Deel Deze Pagina