Meekijken temperatuurkaart?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Babyywishh, 6 feb 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babyywishh

    6 feb 2024
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hoi!
    Ik lees hier vaak mee op het forum, en aangezien ik deze cyclus een vage cyclus en temperatuurkaart heb, dacht ik wellicht kunnen anderen meedenken :)

    Voor de verwachte ovulatie was het echt 'n soort pingpong op en neer, normaal is het veel stabieler, wat kan hier de reden voor zijn? Ik twijfel ook of de ovulatie niet 1 dag later is? Of dat het op nog 'n ander moment is?

    En tijdens de stippellijn was ik ziek (koorts) dus daar zit helaas een gat qua data.. Meet altijd op dezelfde tijd, maar voer het soms later in, vandaar een paar driehoekjes (iets met kinderen zonder geduld smorgens ;)) Normaal is mijn lf 12 dagen, vorige maand uitschieter naar 14 (wel temp daling vanaf dag 13), maar zit nu dus weer op dag 14 alleen zonder temp daling en ook zonder symptomen. Zwangerschapstest was helaas negatief vanmorgen, dus nu ben ik hier haha. Wat denken jullie van de kaart?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.855
    15.176
    113
    Nabij Utrecht
    Je eisprong is sowieso al 2 dagen later dan FF nu denkt (stippellijn is een vermoeden).
    Je tempt wel rectaal?

    Ps, tijdens het invoeren in de app kan je ook een tijd invoeren. Daar moet je altijd de tijd invullen van het tempen, niet de tijd van invoeren.
    Dus als je om 6 uur tempt, maar pas om 8 uur invoert, dan vul je dus 6 uur in en niet 8 uur ;)
    Ik zou dat dus ff aanpassen overal.
     
  3. Babyywishh

    6 feb 2024
    7
    0
    1
    Vrouw
    Dank je voor het meekijken! Ik vond de huidige eisprong al zo raar gepland door FF. Zal ook even het tijdstip aanpassen, ziet er correcter uit ;)

    Ik meet onder de tong, op basis van de natural cycles app, die gebruik ik ook maar die had de eisprong na een aantal keer wijzingen op 1 dag later dan ff gezet. Volgens de app is onder de tong net zo betrouwbaar, maar lees hier op 't forum ook wel dat alleen rectaal/vaginaal betrouwbaar is.. Vorige 2x was ik bij poging 1 zwanger, maar nu al 8 maanden bezig dus extra gaan focussen op temperaturen en ovulatietesten enzo

    Zie jij hier nog kansen voor zwangerschap of had ik dan al positief moeten testen (nog geen bloedverlies te bekennen op dit moment).
     
  4. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.855
    15.176
    113
    Nabij Utrecht
    Oef, onder de tong is idd erg onbetrouwbaar.
    Grote kans dat je eisprong dus op een compleet andere dag is dan we nu denken/verwachten.
    Wanneer was je ovulatietest positief?

    Qua kans, tja, als je zeker elke 3 dagen sex hebt, is de kans er natuurlijk altijd ;)

    Ik zou volgende cyclus echt rectaal gaan meten :)
     
  5. Babyywishh

    6 feb 2024
    7
    0
    1
    Vrouw
    #5 Babyywishh, 6 feb 2024
    Laatst bewerkt: 6 feb 2024
    Dit keer geen overtuigende donkere ovulatietest gehad moet ik zeggen, ze zijn bij mij altijd licht, de hele cyclus wel, en dan soms een donkerdere ertussen maar waar ik een eerdere maand wel een bijna even donkere lijn had is dat dit keer niet gebeurd (heb ook niet elke dag getest deze maand).

    De frequentie van seks is het probleem niet denk ik maar sinds m'n niche na keizersnede lijkt er toch iets veranderd aan de rest van het proces. Bedoelde meer op basis van het kaartje haha ;)

    Rectaal meten dan 'n goeie optie idd, voelt alsof het dan wel heel serieus wordt haha, maar als dat meer inzicht geeft waarschijnlijk wel de oplossing.
     
  6. bubblybaby

    bubblybaby Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.053
    1.027
    113
    Vrouw
    Ah ja door de niche kan innestelen lastiger zijn. (Ik heb ook een niche)

    Hoe is het afgelopen met je kaartje? Ben je ongesteld geworden of toch positief getest nog?

    Ik temp trouwens ook altijd oraal. Al jaren, bij mij is t altijd heel duidelijk m’n temp kaartje ondanks dat. Geloof idd wel dat het betrouwbaarder is rectaal maar wil dat gewoon echt niet hahaha.
     
  7. Babyywishh

    6 feb 2024
    7
    0
    1
    Vrouw
    Hi!
    Ik ben helaas ongesteld geworden afgelopen weekend.
    Na m'n keizersnede ben ik ondanks anticonceptie zwanger geraakt van onze tweede haha, dus toen leek de niche nog geen probleem (of heel veel geluk) maar na die (natuurlijke) bevalling een spiraal laten plaatsen (vertrouwde de pil niet meer ;)) die door de baarmoeder heen de buikholte is ingegaan en operatief is verwijderd en sinds die "operatie" en extra perforatie van de baarmoeder en niche lijkt 't helaas wel een probleem :(

    Ik hoop op een klein wonder komende maand, goed gevoel bij

    Heb jij onderzoek laten doen naar je niche? Bij mij werd 't meegedeeld door de chirurg die de spiraal verwijderde en hij vroeg toen of ik nog 'n kinderwens had, op dat moment nog niet dus niet over door gevraagd, maar nu spijt dat ik dat niet verder heb laten uitzoeken toen.
     
  8. bubblybaby

    bubblybaby Fanatiek lid

    3 sep 2013
    3.053
    1.027
    113
    Vrouw
    O wow!

    Ik heb na de tweede bevalling, mijn eerste en enige ks, een kleine niche overgehouden. Ik heb idd wel onderzoek laten doen in Amsterdam, blijkt een hele kleine niche te zijn en de gyn zei dat ze zich niet kon voorstellen dat het problemen zou opleveren met het zwanger worden. Ik ben toen binnen een half jaar zwanger geraakt van ons derde kindje, dus ze had gelijk :)

    Nu is de kleine inmiddels anderhalf en heb ik sinds een paar maanden weer een cyclus. Ik gaf nog borstvoeding. De 2e en 3e cyclus zwanger geraakt maar miskramen helaas. Nu gestopt met borstvoeding, dus hopelijk deze maand gewoon weer zwanger en dan wel van een plak baby :)

    (borstvoeding hoeft geen probleem te zijn bij zwanger worden/blijven, maar kan wel als je daardoor dus kortere luteale fases krijgt/ de prolactine kan dus progesteron onderdrukt. Dat is bij mij het geval. Heb in 2015 om dezelfde reden een miskraam gehad.)

    anyway! Ik duim voor ons allebei dat we deze cyclus zwanger raken van plak babies :o:
     

Deel Deze Pagina