In verband met een korte cyclus houd ik mijn temperatuur bij. Dit doe ik elke dag rond dezelfde tijd, gelijk in bed als ik wakker word, rectaal. Nu hebben wij soms met warm weer de airconditioning aan staan, maar dat is dus niet elke dag. Kan dit invloed hebben op mijn lichaamstemperatuur?
Kan maar dat hoeft niet. Daar is vaak pas achteraf iets over te zeggen. De ene vrouw is meer gevoelig voor afwijkende onstandigheden dan de ander
Bedankt voor je reactie. Wat me op viel was dat mijn temperatuur zaterdag (geen airco) 37 graden was, en gisteren en vanochtend met airco 36,8 en 36,7. Basale temperatuur ligt tussen de 36.6-36.8. Het is zo dus best lastig om een eisprong te vinden.
Op welke cyclusdag zat je zaterdag en ben je vrijdagavond wellicht later naar bed gegaan dan normaal of alcohol gedronken vrijdagavond? Wel elke dag op dezelfde tijd wakker geworden en direct rectaal gemeten? (Ook het weekend?)
Normale tijd naar bed gegaan en geen alcohol op.. Dus daar kan het niet aan liggen. Ik was een kwartiertje later wakker dan doordeweeks, maar dat is te verwaarlozen toch? Vrijdag dag 13 van mijn cyclus. De vorige cyclus was 22 dagen, dus vrij kort. Had ook do-za vruchtbaar slijm, inmiddels is dat niet meer.
Vruchtbaar slijm heb je een paar dagen voor je eisprong. Dus dan verwacht ik niet dat je vrijdag je ei al had (kan ook niet gezien je lagere tempen van nu). Ook is dit pas je 3e cyclus. Grote kans dus dat hij niet weer 22 dagen is maar weer langer zoals je eerste cyclus. Heb je toevallig vanaf woensdag tm vrijdag dagelijks sex gehad?
Nee niet dagelijks, wel donderdagavond en zaterdagochtend na het temperaturen. Hmmm, ik ben zo 'bang' dat ik geen eisprong heb en dat de boel niet goed meer werkt.. Zal zo eens kijken of ik mijn kaartje kan uploaden.
??? Waarom ben he bang dat je geen eisprong hebt?? Stel dat je cyclus dit keer weer 30 dagen is. Dan zou je eisprong dus tussen dag 14 en 20 kunnen komen (lf tussen 10 en 16 dagen). Je hebt dus gewoon 1x een uitschieter gehad in je temp, dat kan wel eens voorkomen. Gewoon rustig doortempen en om de dag sex hebben. Je eisprong zal je vanzelf wel gaan ontdekken En dat vruchtbaar slijm op vrijdag en zaterdag kan dus heel goed nog overgebleven sperma slijm zijn hoor van jullie vrijpartij op donderdag en zaterdag. Dat wordt heel vaak verward met vruchtbaarslijm Ik heb het zelf ook vaak de ochtend/middag na de sex (de avond ervoor) heb ik "vruchtbaar slijm", maar is dus nog van de sex
Ik weet het niet, gewoon onzekerheid denk ik, omdat mijn cyclus de vorige keer opeens kort was. Toen ik stopte met de pil bij mijn eerste zwangerschap had ik gelijk een regelmatige cyclus. We gaan gewoon gezellig door dan hihi. Heel lief dat je zo uitgebreid reageert, dankjewel! Het zag er overigens wel echt anders uit hoor, vruchtbaar slijm is bij mij veel dikker en dat was dit wel. Maar wie weet heb ik het toch door elkaar gehaald. Maar even twee weken afwachten en het volop gezellig maken.
Ik begrijp je onzekerheid, maar je lichaam kan natuurlijk veranderen in de loop der jaren. Zeker na een bevalling Succes ... en hopelijk snel je ei gevonden
Nou het antwoord is dat het er geen invloed op lijkt te hebben.. Vannacht zonder airco en temperatuur is lager dan de laatste dagen met airco.. Ik snap er niets van, dag 23 vandaag en nog geen eisprong te ontdekken. Aan afscheiding te zien komt er ook niets aan, alleen wat droge, creme achtige witte afscheiding. Zou het nog kunnen komen? Of hebben we gewoon pech deze ronde?
Ik heb vanochtend een temperatuur gemeten van 36,95 terwijl dat steeds rond de 36,60 lag. Vanacht heb ik wel met een dekbed geslapen ipv een los laken..kan het daardoor komen? Ik verwacht mijn eisprong pas over 4 sagen en mijn ovulatietest gisteravond gaf maar een heel licht streepje.
Als je temp nu zo hoog blijft dan zou het wel eens op 31-8 kunnen zijn geweest. Dan heb je op 2 dpo de gele lichaams dip gehad. Ecen afwachten wat je temp dus gaat doen de komende dagen
Zou dat.. Wat is de gele lichaamsdip? Ik heb wel vannacht wat onrustig geslapen. Nou dan zien we het komende dagen wel. Baarmoedermond voelt wel weer heel stug/hard, terwijl die dinsdag en woensdag heel zacht was en open stond.
Gele lichaam is het lege follikel wat iverblijft als het eitje er uit gesprongen is. Dit lege follikel zorgt voor de aanmaak van progesteron en zo meer baarmoederslijmvlies wordt aangemaakt, dat als er dan een bevruchting gaat plaatsvinden, er een dik bedje slijmvlies klaarligt om in te nestelen. Als het progesteron dan in flinke hoeveelheden wordt aangemaakt, kan je dat vaak zien door een dip te krijgen tussen 1 en 5 dpo Dit zegt natuurlijk niet of er wel of niet een bevruchting is geweest want als er geen bevruchting/innesteling is geweest, daalt je progesteron en zorgt dat voor een afbraak van je baarmoederslijmvlies en wordt je ongi
Bedankt voor je antwoord! Ik hoop dan dat dat het is. Mijn temperatuur is nog steeds 36,9 vanochtend, dus daar ben ik voor nu heel blij mee!