Hoi meiden! Sinds afgelopen weekend is m'n temperatuur echt ontzettend raar aan het doen en ik snap er helemaal niets meer van. Normaal heb ik mijn eisprong tussen de 18e en 22e dag van mijn cyclus maar ik zit nu op cyclus dag 25 en ik denk dat hij nog niet is geweest. Nu is mijn cyclus sowieso van slag deze maand, daar moet ik morgen ook voor naar de gynaecoloog. Maar ben toch erg nieuwsgierig naar wat jullie vinden. M'n temperatuur springt echt alle kanten op. Heb dinsdag maar ovulatietesten gekocht en die zijn nog altijd negatief. Ik temperatuur elke ochtend op hetzelfde tijdstip voor ik uit bed ga en er is niets veranderd met m'n slaappatroon. Dus de brandende vraag. Wat denken jullie? Heel erg bedankt alvast voor het meekijken! ❤️️ Liefs, Sylva
In je onderschrift staat dat je in ronde 1 zit. Mag ik vragen waarom je dan nu al naar de gyn gaat/mag? Op zich kan het een keer gebeuren dat je temp wat vreemd doet. Ik denk dat je ei op dag 21 was. Dag 20 is een stijging door ws de lh piek en dag 23 is de dip door het gele lichaam. Dus zo vreemd is je kaartje niet te lezen Als je ei elke keer tussen dag 19 en 22 is vraag ik me af waarom je pas op dag 23 bent begonnen met ovu testen. Daar had je vanaf dag 15 al mee moeten beginnen. Hoelang ben je al van de pil af? En je tempt ook dagelijks rectaal/via de billen?
@RoGiJuLi heel erg bedankt voor je reactie! Tuurlijk mag je dat vragen. Snap dat het vragen opwerkt hoor! Het is een heel verhaal, sorry alvast voor de lange tekst! Ik menstrueer zo'n 8/9 dagen waarvan 2/3 dagen heftig bloedverlies met flinke stolsels en ik heb soms echt extreem veel pijn. Verder heb ik daarbovenop halverwege m'n cyclus ook nog eens een paar dagen last van gigantische buikpijn. Dus ik was naar de huisarts geweest en die riep direct endometriose en ik werd doorverwezen naar de gynaecoloog. Bij de eerste afspraak kreeg ik een inwendige echo en ze vertelde mij dat dat helemaal niet waar was, alles zag er goed uit en ik hoefde mij daar geen zorgen over te maken. Ik ben gewoon zo'n pechvogel die een heftige menstruatie heeft en ze raadde me aan weer aan de anticonceptie te gaan. Niet gedaan overigens, van al die hormonen troep krijg ik mega stemmingswisselingen waardoor ik mezelf niet ben en een flink libido verlies. Over de buikpijn halverwege m'n cyclus zei ze dat ik twee maanden m'n cyclus moest bijhouden en gaan temperaturen omdat ze verwachtte dat dit ovulatiepijn zou zijn. Verder meteen een uitstrijkje gekregen omdat ik bijna 30 was, die was gelukkig helemaal goed. In november moest ik weer terug komen en inderdaad het patroon klopte met ovulatiepijn. Tijdens diezelfde afspraak had ik al twee dagen bloedverlies terwijl m'n menstruatie was afgelopen. Ze kon daar geen verklaring voor vinden en zei me dat dat wel eens kon en dit waarschijnlijk eenmalig was. Mocht ik er weer last van krijgen moest ik weer bellen. Er een paar maanden geen last van gehad tot ik in april op dag 12 en 13 weer hetzelfde had. Gebeld en ze zei wacht het nog maar een maandje af, mocht het in mei hetzelfde zijn dan maken we een afspraak. In mei hetzelfde op dag 12 en 13 en zelfs op dag 16. Moest zo snel mogelijk langskomen om monsters af te laten nemen om te kijken of er misschien iets van een ontsteking of iets dergelijks zat en heeft ook gecontroleerd op soa's. Alles gelukkig negatief. Ze zei opnieuw kijk juni maar aan en is het nog hetzelfde dan gaan we hormoonwaardes checken. Deze maand heb ik van dag 12 tot 16 flink last gehad van bruin- / bloedverlies. Dus gebeld en ik krijg nu 5 juli boven op het prikken van de hormoonwaardes ook nog een gewone echo om het allemaal beter te bekijken. Morgen heb ik een spoedafspraak omdat ik na zaterdag 3 dagen non-stop paracetamol heb moeten slikken omdat ik verging van de kramp daar beneden. Heb het nu nog maar gelukkig wel een stuk minder, maar ik maak me zorgen en ze zijn het met me eens dat het verstandig is om even te kijken of alles in orde is. Ik dacht zelf ook aan dag 21 eisprong, maar die stijging ervoor had ik nog nooit meegemaakt. Dus ik kon er niets uithalen. En omdat ik m'n eisprong dus niet zag vertrouwde ik m'n lichaam niet meer, vandaar dat ik ben gaan testen. Maar als hij op dag 21 was ga ik voorlopig niets vinden en kan ik dus veilig stoppen Is het handig om m'n temperatuur van zaterdag aan te passen zodat FF m'n eisprong wel vindt dan op dag 21? Ik ben al sinds januari vorig jaar gestopt met de pil en ik temperatuur elke dag rectaal op hetzelfde tijdstip voor ik uit bed ga. Nogmaals bedankt voor je reactie! ❤️️ Liefs, Sylva
Wilt iemand ook naar mijn temperatuurkaartje kijken? Deze ronde kan ik namelijk echt niet duidelijk zien of ik een eisprong heb gehad. De vorige ronde vond de fertiliteitsarts dat mijn temperatuurkaartje er perfect uitzag, maar deze ronde gaat mijn temperatuur alle kanten op :S