Meekijken?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Veldboeket, 11 jan 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Padmee

Padmee Fanatiek lid

19 apr 2013
    2.051
    1.533
    113
    Gefeliciteerd!

2. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    Gefeliciteerd!

3. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Dank je iedereen! Hoe lang bleven jullie altijd testen? Vanochtend had ik deze. Omdat ik me zo zorgen maak over het komen en gaan van kwaaltjes mag ik met 7 weken gelukkig een echo. Overleven dus even. Iemand tips om rustig te worden in mijn hoofd?

Bijgevoegde bestanden:

4. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Wow dikke knaller. Mooie test hoor!

5. Ongeduldig26

Ongeduldig26 Fanatiek lid

7 jul 2015
    1.522
    1
    38
    In het begin voelde ik helemaal niks van kwaaltjes :)
    Mooie test weer en succes met wachten.

6. whuz

whuz Bekend lid

20 okt 2015
    995
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tip: laat je onrust toe, maar laat het je niet beheersen. Op de momenten dat je je onrustig voelt, benoem je dat het logisch is dat je angst voelt omdat je een negatieve ervaring had. Zeg dan ook tegen jezelf, dat het niet betekent dat het nu weer mis zal gaan. Daarna denk je aan leuke dingen die met je baby te maken hebben. Leg bijvoorbeeld je hand op je buik en ben je bewust van dat minileventje onder je hand. Haal rustig en diep adem en probeer zo te ontspannen.

Of doe anders leuke dingen die helemaal niks met zwanger zijn te maken hebben. Ga lekker shoppen, ga sporten, zoek een nieuwe hobby, spreek af met vriendinnen om lekker te lunchen, richt je huis helemaal anders in enz enz.

Succes!!

7. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je heldere verhaal. Fijn dat je zegt dat je onrust mag toelaten. Maa er daarna wel mee aan de slag gaat en afleiding zoekt. Erg bedankt

8. Fenne34

Fenne34 Actief lid

19 mrt 2015
    467
    113
    43
    NULL
    Tilburg
    Ten eerste gefeliciteerd! Je hebt mooie testen!

Ik zal hier een stukje vertellen over mezelf.
    Ik heb al mijn hele leven o.a. PDS ( waar ik normaal gesproken behoorlijke medicatie voor heb) en zoals je kunt zien nu ruim 20 weken zwanger van ons eerste kindje. Ik heb in het verleden 2 miskramen gehad, dit waren ongeplande zwangerschappen. 1. Zo'n 13 jaar geleden met 10 weken en 5 dagen zwangerschap en 1 zo'n 3 jaar geleden met 6.6 weken zwangerschap.

Deze zwangerschap is wel gepland (al hadden wij niet verwacht dat het zo snel in de eerste ronde raak zou zijn) en hier sloeg dus ook direct de angst behoorlijk toe of het deze keer goed zou gaan.

Door o.a. PDS in combinatie met de hormonen van de zwangerschap waren de eerste maanden mijn darmen flink van slag en ik mag geen van mijn medicatie nu gebruiken ivm de zwangerschap. Omdat ik gelukkig mijn lichaam wel goed ken, kan ik redelijk bij mezelf zeggen of het mijn darmen zijn of dat ik het ergens anders in moet zoeken. Toch overleg ik altijd even met een arts als het te heftig word voor geval ik er een keer naast zit. Zorgen maakte ik me zeker wel, zeker tijdens heftige darmkolieken. Je vraag je direct af, zijn dit darmen of .....? Bij mij gaat het nu pas sinds een week of 3 weer wat beter met mijn darmen.

Wat bij mij trouwens helpt als mijn darmen wat onrustig zijn, een warm bad nemen of even een uurtje op bed gaan liggen met een warme kruik. Dan ontspant het vaak weer een beetje.

Je darmen kunnen echt behoorlijk uit balans raken ( voor zover je balans hebt met PDS) door o.a. de hormonen, groei van de baarmoeder enz. Probeer zoveel mogelijk goed te eten en te drinken en daarnaast wat te bewegen. Bij twijfel overleg altijd even met je vk of gyn, al is het maar om even wat dingen op zo'n moment uit te sluiten of weer op de rit te zetten. Want ook krampende darmen zijn zeker geen pretje!

Zorgen over de zwangerschap zal nog wel even blijven, de eerste maanden zijn eenmaal heel erg spannend, dat geldt voor iedereen. Niemand kan je vertellen of het goed blijft gaan of niet. Maar probeer positief te blijven en zo min mogelijk stress erbij te hebben, stress is slecht voor de zwangerschap en PDS. Zoek wat dingetjes waarbij je lekker kan ontspannen of die juist al je aandacht vragen :)
    Hopelijk gaat de zwangerschap lekker vlot verlopen voor je!

9. Veldboeket

Veldboeket Actief lid

11 dec 2015
    223
    86
    28
    Vrouw
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je reactie en je geruststelling. Inderdaad vanochtend weer rennen naar de wc en gisteren obstipatie. Het is nu wel aardig aan het rommelen.

Ik hoop voor jou ook een super mooi vervolg zonder pijn van je zwangerschap.

Ja dat zorgen maken moet ik echt ff wat mee. Nu weer bang dat doordat ik door mijn kat ben gekrabt toxiplasmose oploop. Vanochtend de ha even gebeld maar de assistente wilde het helemaal gaan overleggen dus dat hoor ik pas vanmiddag.

Pffff moe van mezelf

Deel Deze Pagina