Willen jullie meekijken met mijn kaartje? Is de rate maand dat ik temperatuur. Bij de streep had ik een knaltest.
Je eisprong is sowieso geweest ! Maar wanneer precies durf ik je niet te zeggen want ik vind deze kaartjes altijd heel lastig aflezen. De meeste dames hier gebruiken fertility friend. Persoonlijk vind ik dat ook de fijnste app. Die zet een kruis op de dag van je eisprong. Misschien ook iets voor jou?
Temp je rectaal dagelijks op hetzelfde tijdstip direct na ontwaken? Als je dat doet dan geldt onderstaande Ik denk dat je ei op 3 feb is geweest (2 feb was je ovutest posi toch?) Je basaal ligt op 36.5-36.6 en op 3 dpo zie je een gele lichaamsdip. Vandaag 10 dpo. En idd.. dit zijn de meeste irritante tempkaartjes om af te lezen. Ik vind FF veel overzichtelijker.
Precies wat ik al vermoedde. Dank dames! En ja rectaal, vast tijdstip gele lichaamsdip: dan sterft het gele lichaam af en ben je niet zwanger? sorry, ben hier nogal nieuw in..
Gele lichaam heeft niets met een eventuele zwangerschap te maken maar juist met de eisprong! Niks om je zorgen over te maken . Op 3DPO moet een bevruchte eicel überhaupt nog innestelen (gemiddeld tussen dag 6 en 10 na de eisprong) dus veel te vroeg om iets te zeggen over een zwangerschap. Alles is dus nog mogelijk voor je .
Nee hoor. Het gele lichaam is het follikel wat overblijft als het eitje eruit gesprongen is. Dit lege follikel zorgt voor de toename van progesteron (wat weerzorgt voor dik baarmoederslijmvlies, mocht er een bevruchting zijn geweest) en als de toename ineens hoog toeneemt op het moment dat jij je temp opneemt, zorgt dat voor een dip in je temp. Dat is dus ook de reden dat je hem de ene maand wel hebt en de andere niet Is dus heel normaal tussen 1 en 5 dpo
Gelukkig! Dank voor alle uitleg Ik duim nog even verder.. te beginnen met morgen een hoge temperatuur!
Vanochtend hope temp, maar net bloedverlies dus begin menstruatie.. In ieder geval gerust gesteld dat ik eisprong heb.
Tot op heden slechts wat lichte vegen bij afvegen, zit ik dan al op CD1? Bovendien is temp ook nog 36.9 en dat is hoog voor mij.
Nee CD1 is als je echt vloeit en het rood is. Dit klinkt als spotting, kun je ook invullen in FF. Temperatuur kan gedurende de menstruatie nog hoog zijn.