2 positieve ovulatietesten, maar nog geen eisprong ? Kan iemand meekijken met temp kaart aub?

Discussie in 'Temperatuurkaartjes' gestart door Lexa, 8 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Hallo allemaal, ik ben sinds januari gestopt met de pil en sinds deze maand (juni) begonnen met tempen aangezien mijn laatste cyclus 44 dagen was. Ik combineert met ovulatietesten en heb op cyclusdag 21 een positieve ovu test gehad. Aangezien mijn temp niet steeg, denk ik dat mijn eitje niet gesprongen is En ben ik blijven doortesten tot ik op cd 24 opnieuw een positieve ovu test had. Aan de hand van mijn temperatuurkaart is volgens FF mijn ovulatie pas op cd 28 geweest, 4 dagen na de tweede (laatste) pos ovu test. Kan dit ? Als ik mn temp kaart bekijk, twijfel ik nog steeds of mijn ei wel gesprongen is , want mijn temp is eventjes gaan verhogen maar al vrij snel terug gaan dalen... iemand hier ervaring mee ? Ik temp oraal, elke morgen tussen 7-8u voor het opstaan..

Bijgevoegde bestanden:

2. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Volgens mij is oraal temperaturen niet betrouwbaar. Rectaal of vaginaal temperaturen is het betrouwbaarste.

3. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Ik temp wel steeds op dezelfde manier ( tegen onderkant tongriem en mond dicht). Ik weet dat rectaal het meest betrouwbaar is, maar ze hebben mij verteld dat oraal ook mogelijk is. Denk je dat, op basis van mijn temp kaart, mijn eisprong al geweest is ?

4. Mj89

Mj89 Fanatiek lid

28 nov 2011
    2.591
    655
    113
    Groningen
    Ik vind dit een lastige. Je temp is al 2 keer op de basale lijn geweest, en nu eronder. Ik durf het niet te zeggen, sorry.

In de ronde waarin ik nu zwanger ben geraakt, heb ik ook meerdere keren (3/4x) een positieve ovulatie test gehad. Pas bij de laatste keer is m’n ei gesprongen.

Heb je nog door getest met ovulatie testen?

5. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Ik heb na de laatste pos ovu test (cd24) of 5 dagen doorgetest, dus tot en met cd 29 maar deze waren alle 5 negatief.. dan ben ik maar gestopt me ovu testen en verder gegaan op de temp kaart maar ben niet veel wijzer geworden. Best maar wachten tot nod en in tussentijd genoeg klussen zeker

6. MB91

MB91 Fanatiek lid

Het schijnt dat dit idd geen juiste manier van tempen is, ondanks dat je het elke dag op dezelfde manier doet. Stel jij slaapt de ene nacht met je mond open en de andere nacht niet, dan kan dit maar zo enkele punten tot een hele graad schelen...

Off topic: Toen ik temperatuurde was ik begonnen met oormeting. Ik had dezelfde pieken en dalen en kwam er niet uit. Toen pas ik over rectaal meten, maar dat vond ik niks. Ik ben vaginaal gaan meten en dat was echt goed te doen! Heel simpel, 'sochtends in bed, altijd zelfde tijdstip (zette in het weekend zelfs m'n wekker :o:) na ongeveer evenveel slaapuren.

Je kan overwegen dat te gaan doen volgende maand, mocht het deze maand niet lukken. (Wat ik natuurlijk wel hoop voor je ;))

On topic: ik denk dat je ei nog niet gepsprongen is. o_O

7. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Helaas is dit echt geen betrouwbare manier om te tempen. Ik snap dat je het wil proberen hoor. Want ja, rectaal is toch even een stapje. (Vond ik)
    Maar als je bv die nacht meer met je mond open hebt geslapen is je temp al anders dan de nacht ervoor. En dat is iets wat je niet weet, doordat je slaapt. Rectaal is echt de meest betrouwbare manier.

En weet je. Als je daar eenmaal mee bezig bent en je hebt je handigheid erin, is het een makkie. Als het goed is zie je dan ook echt resultaat van het rectaal tempen: een duidelijk kaartje.

8. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Bedankt voor de info! Jullie hebben me overtuigd om de volgende maand toch maar anders te gaan tempen. Ben benieuwd naar de volgende tempkaart want aan deze Ben ik niet veel wijzer geworden. :)

Lisa280887 en MB91 vinden dit leuk.
  9. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Ik temp vaginaal. Als je rectaal een dingetje vindt, dan is vaginaal echt een goed alternatief.

Lexa vindt dit leuk.
  10. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Nu las ik op sensiplan.be dat bij de orale meting je 3 minuten moet meten, dus ook als de biep al afgegaan is.. Dit wist is dus niet , stopte altijd nadat de biep afging(ongeveer na 1 minuut). Dit is misschien ook nog een reden voor mijn lage en piekerige temperaturen... ben eens benieuwd hoe het morgen gaat zijn, dan ga ik eens 3 min meten smorgens . Volgende cyclus kan ik pas vaginaal/rectaal beginnen

11. Lisa280887

Lisa280887 VIP lid

13 jan 2019
    5.072
    5.826
    113
    Vrouw
    Maar als de piep gegaan is stopt de meting toch? Althans, bij mijn thermometers wel.

12. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.625
    113
    Nabij Utrecht
    Klopt dat is bij alle thermometers zo die piepen.

Nee hoor, dat klopt totaal niet.
    Dat is alleen voor kwik thermometers.

De thermometers die piepen die stoppen met meten na het piepen, dus langer erin houden heeft geen nut.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  13. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Dit staat er op de officiële website van sensiplan:
    Dit staat er op de officiële website van sensiplan:
    Welke thermometer mag ik gebruiken?
    Elke gewone thermometer is geschikt. Gebruik je een digitale thermometer, dan moet die 2 cijfers na de komma aangeven, die je dan moet afronden. Met een digitale thermometer moet je de volle 3 minuten meten (ook na de biep verder meten) en onmiddellijk de temperatuur noteren.
    Een oorthermometer is niet geschikt voor Sensiplan.

Het gaat dus wel over een digitale thermometer.

14. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Ik heb vandaag de thermometer na de bieptoon laten zitten tot 3 minuten en heb echt wel een hogere temp ineens.. 36.4 in plaats van 36.1. Ik ben benieuwd of het de volgende dagen ook zo gaat zijn

Bijgevoegde bestanden:

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.625
    113
    Nabij Utrecht
    Maar toch klopt het echt niet.

Wat je kan doen is testen.
    Dus morgen eerst 3 minuten meten.
    Temp checken en daarna nogmaals tempen maar gelijk checken na de pieptoon.
    Ik weet voor 95% zeker dat de 2 waarde minimaal net zo hoog is als de eerste lange temptijd.

Jouw lage tempwaardes komt niet door het aantal minuten dat je tempt, maar komt door je orale tempwijze.

Lisa280887 vindt dit leuk.
  16. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.625
    113
    Nabij Utrecht
    @Lexa , zie dit maar.

Screenshot_20210612-110423_Samsung Internet.jpg

17. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Goeiemorgen allemaal, hier ben ik nog eens. Kan iemand me vertellen waarom de rode stippellijn ineens verwijderd is door ff? Vermoedelijk doordat de data niet meer overeenkwam met de voorgestelde rode stippellijn van ff maar toch vind ik het raar dat ff geen nieuwe aanmaakt. Kunnen we zelf een rode stippellijn toevoegen of manueel ingeven wanneer jij denkt dat de ovulatie geweest is zodat de rode stippellijn terug verschijnt?

Bijgevoegde bestanden:

18. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.625
    113
    Nabij Utrecht
    FF heeft hem weggehaald omdat hij vond dat je eisprong toch nog niet geweest is op dat gegeven moment.

Je afbeelding is erg klein, waardoor ik moeilijk de waardes kan zien.
    Wel zie ik open bolletjes, wat betekent dat je een slechte nacht hebt gehad of niet op hetzelfde tijdstip hebt gemeten.
    Daardoor zal FF nog geen nieuwe lijn geplaatst hebben.

Ik gok nu op 11 juni, maar ben niet zeker ondat alles zo wazig is.

19. Lexa

Lexa Lid

8 jun 2021
    68
    8
    8
    Vrouw
    Heb een vergrote foto toegevoegd, hopelijk is het iets duidelijker. Ja er is 1 bolletje die ik heb discharted omdat ik die dag ziek was dus toen een weer hoge temp had. Ik gok ook op 11 juni idd.. maar vind het raar dat ff dat niet ziet want in mijn ogen is die temp stijging wel duidelijk en aanhoudend, en had ik rond die dag ook eggwhite slijm aangeduid. Maar mss omdat mijn 2 positieve opk testen een hele tijd ervoor waren dat het volledig in de war is:) Screenshot_20210623-081942_FF App.jpg

20. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.009
    15.625
    113
    Nabij Utrecht
    Ik doel op je tempen van 16-18-20 juni.
    Daar heb je op een andere tijd getempt.

Deel Deze Pagina