Ik weet pas net een paar dagen dat ik zwanger ben, maar het lijkt me zo leuk om een soort dagboek bij te houden. Niet online, maar echt in een boekvorm. Maar een echt dagboek vind ik ook weer zo puberaal, hahahahaha. Het lijkt me leuk om een boek te hebben waarbij je het van week tot week in kunt vullen ofzo. Ik vroeg me af of zoiets bestaat?
Er bestaan zwangerschapsdagboeken ik heb die van Pauline Oud: Mijn 9 maanden dagboek ofzoiets. Dat gaat van week tot week. Leuk voor later, hihi
Ik zou het echt doen! ik ga het ook doen als ik zwanger wordt! Heb vorige zwangerschap ook willen doen alleen had ik geen tijd voor en vergat vaak ! is echt leuk om weer terug te kijken
Tijdens mijn vorige zwangerschap heb ik er één bijgehouden en nu houd ik er ook weer een bij. Erg leuk! Ik kijk nu tijdens deze zwangerschap ook regelmatig in die van mijn eerste, toch leuk om dingen te vergelijken. En het lijkt me leuk om straks, mochten mijn zoontjes zelf vader worden (en er dus wat meer bij stil staan), hun deze dagboeken te geven. Ik heb deze zwangerschap overigens ook het zwangerschapsdagboek van Pauline Oud, erg leuk! Ook erg leuk is dat je van dezelfde serie ook een kraamvisiteboek, een baby's eerste jaar en een opgroeiboek (1-4 jaar) hebt.
Oh, mocht je trouwens toevallig bij FBTO (met module gezinsplanning) verzekerd zijn en een kraampakket aanvragen dan krijg je het zwangerschapsboek van Pauline Oud thuisgestuurd (erg leuk, alleen jammer dat ik hem zelf al gekocht had...).
Ik had de vorige keer een zwangerschapsdagboek waarbij je gewoon bij elke dag van de week wat kon schrijven en nu van die van Pauline Oud. Die is leuker
Dank jullie wel! Die ziet er super leuk uit, dus die ga ik kopen . Ja het leek mij ook super om zoiets bij te houden namelijk, ook leuk voor later .
Ik heb inderdaad ook die van Pauline Oud, erg leuk. Heb hem wel pas met ongeveer 12 weekjes gekocht en daarna de eerste weekjes met alnog ingevuld. Voelde me er toch wat prettiger bij om dit pas na de 12 wkn echo te kopen, zodat ik niet met dat dagboekje zat mocht er onverhoopt wat mis gaan.
ik ben bij de eerste begonnen maar ook weer snel gestopt helaas. Bij me 3e kindje had ik een boek van annegeddes helaas vergat ik er steeds in te schrijven waardoor er hele stukken weg vielen. Baal er best wel van dat ik alle 3 keren nooit heb volgehouden. Hoop dat mocht ik ooit nog zwanger raken van een 4e dat ik me er dan echt aan hou!
Ik heb een boekje klaarliggen maar durf er nog niets in te schrijven! Ben elke keer bang dat het toch nog misgaat en dat ik dan net 2 pagina's heb volgekladderd (waar je je maar druk om kan maken, waarschijnlijk heb je dan wel meer aan je hoofd dan dat stomme boekje!). Ben toch al 13 weken, dus vraag me af wanneer ik de moed op ga vatten om eens iets bij het 1e trimester (dat al afgelopen is nu) te gaan schrijven .
Ik heb het ook voor onze beide boys en nu ook weer begonnen voor deze derde spruit. Heb gewoon 3 gelineerde schriften met harde kaft en schijf daar telkens wat in. Ook nu nog. Onze oudste is nu 5, maar als hij weer wat heeft meegemaakt of een grappige uitspraak heeft schrijf ik het gelijk op.
ik heb vandaag het boek van anne geddes besteld. ben niet zo'n ster in dagboeken maar heb ook een slecht geheugen dus weet zeker dat ik over een jaar alle gevoelens ben vergeten. Dus ik wil het graag opschrijven zodat ik bij volgende zwangerschappen iets herkenbaars heb. @Emily27: ik heb juist bedacht dat ik wel al dingen wil bijhouden ook voor als het wel mis gaat. Mijn zwangerschap is er en mijn baby ook. Als het mis gaat zijn de herinneringen van mijn zwangerschap de enige herinneringen die ik heb van het kindje, dus ik zou zonde vinden als ik dat vergeet. En als het wel goed gaat is het ook zonde als je herinneringen van het begin mist
Ook ik heb een negen maanden dag boek Echt hartstikke leuk om iedere week/dag wat in te schrijven. Je kan hem bij de boekenwinkel kopen tussen de zwangerschapsboeken vindt je er altijd wel 1
Ik heb het boekje van pauline oud en houd dat wel braaf bij! Daarnaast de eerste paar weken ook een blog op internet bijgehouden maar daarmee ben ik opgehouden... Wil deze nog wel op een andere manier bewaren, want ik vind het zelf wel leuk geschreven en is een stuk uitgebreider dan wat ik in het boekje kwijt kan. Dus denk dat ik daar een plakboek samen met de buikfoto's van ga maken ofzo!
Daar heb je wel gelijk in, maar ik heb op zich best een goed geheugen en zeker voor alles wat er met de zwangerschap gebeurt tot nu toe, dus de dingen van het 1e trimester kan ik vast uit mijn hoofd straks nog weer invoegen Ik wilde er sowieso geen lange verhalen gaan neerpennen, meer een overzicht van 'wanneer getest, wanneer echo, hoe ging dat, wanneer die en die verteld, etc'. Als het misgaat denk ik niet dat ik dat boekje dan nog ooit wil inzien, eerlijk gezegd.
De verpleegkundige waarschuwde me dat ik een slecht geheugen kon krijgen, oh ooooh, ik ben al zo'n zeef, HAHAHAHA. Ik heb het boekje van Pauline Oud besteld, als het goed is heb ik hem morgen in huis . Ben benieuwd!
Ik heb deze besteld: http://www.amazon.com/gp/product/1936061287/ref=pd_lpo_k2_dp_sr_1?pf_rd_p=1278548962&pf_rd_s=lpo-top-stripe-1&pf_rd_t=201&pf_rd_i=193606121X&pf_rd_m=ATVPDKIKX0DER&pf_rd_r=0TB274B47EC6TD7KX5XB Deze is wel in het Engels, het fijne vind ik wel dat het een ringband heeft. Ik heb namelijk extra kaartjes gekocht waar mijnman ook al zijn ervaringen op kan schrijven en dan kunnen we die met een lintje ertussen hangen. ik kon namelijk geen enkel boek vinden dat op vader en moeder gericht is, alles is op moeder gericht. Ik had deze ook tijdens mijn vorige zwangerschap gekocht en die is misgegaan, nu is het inderdaad de enige fysieke herinnering die ik eraan heb. En een paar sokjes die ik al gekocht had.
heb een mooi notitieboekje gekocht waarin ik "briefjes aan mijn kind" schrijf. Nog niet heel lang, maar hoop de komende tijd wel meer te gaan schrijven