Meekleurende glazen?

Discussie in 'De lounge' gestart door suikerfee, 8 jul 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Wat zijn jullie ervaringen met meekleurende glazen? Voor en nadelen?

2. Jinxx

Jinxx Fanatiek lid

12 jan 2014
    2.020
    1.026
    113
    Ik ken iemand die dat heeft en vindt het niet mooi. Hij loopt bijna de hele dag met gele glazen, omdat de glazen ook reageren op fel licht. Dus ook als je binnen bent en er is fel licht vanuit buiten, verkleuren de glazen.
    Het zal vast makkelijk zijn omdat je niet meer hoeft te switchen tussen een gewone bril en zonnebril, maar het oog wil ook wat toch? ;)

TempusFugit en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  3. mamavanmimi

mamavanmimi Fanatiek lid

13 mei 2010
    2.802
    777
    113
    Tussen de fruitbomen
    Mijn man heeft dat ook, en hij zegt het bij een volgende bril niet meer te doen. Glazen blijven te lang donker en in de auto als de zon schijnt is het eigenlijk niet donker genoeg en heeft dan zo'n opzet dingetje er nog op. Hij heeft er in elk geval spijt van

4. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Mijn man had 2e bril gratis. De bril die hij in zijn werk draagt heeft mee kleurende glazen. De andere bril niet. Hij werkt veel buiten en op de trekker als boer, en gevoelige ogen. Hij vind het heerlijk. Voor bezoek of nette gelegenheden gebruikt hij de gewone bril .

5. Oilell

Oilell Fanatiek lid

8 okt 2018
    3.224
    4.456
    113
    Vrouw
    Mijn man had het en had er altijd gedoe mee. Er zit best wel wat tijd tussen het verkleuren van de glazen, dus na elk tunneltje/viaduct zat hij met z'n ogen te knijpen omdat de glazen nog niet donker waren. In zijn auto werkte de glazen niet omdat er een uv filter in de ruit zat. Het donker worden ging nog wel redelijk snel, maar voor je weer normaal glas hebt kan echt wel even duren. Heel irritant als je dus bijvoorbeeld van buiten naar binnen gaat. En wat @mamavanmimi zegt, de glazen zijn eigenlijk net niet zonnebrilachtig genoeg. Normaal doet hij zo'n 3 jaar met een bril. Na nog geen jaar had hij een nieuwe bril, een overzetbril voor in de auto en een zonnebril op sterkte. Miskoop en helaas ook duurkoop.

Nog een tip... Als je een kras op je glas krijgt kleuren ze niet meer mee, dan zijn ze stuk. Dus laat er altijd een extra beschermende laag opzetten.

6. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Ik heb het gehad bij twee brillen en was er in principe wel tevreden over. Mijn huidige bril heeft het niet meer. Maar dat is vooral omdat ik nog wel eens op pad ga met de camera. En ik dan de belichting voor mijn foto's steeds verkeerd inschatte.

Toen ik overstapte naar mijn huidige bril, moest ik ineens weer wennen aan dat het buitenlicht ineens zo fel was. Dus dat zegt wel wat over dat het meekleuren het wel goed deed. Maar, zoals al eerder genoemd, het terug ontkleuren, dat duurde vaak even. Dus als ik dan ergens binnen kwam, moest ik even mijn bril af zetten omdat het dan wel erg donker was.
    En ik heb wel eens opmerkingen over mijn 'zonnebril' gehad die ik dan op hield in de ogen van de ander. Maarja, ik had het zelf dus niet door dat mijn glazen meegekleurd waren. Dus in mijn beleving keek ik gewoon door mijn normale bril. Overigens was het volgens mij na een minuut of 5 wel dat mijn bril weer gewoon normaal was, misschien sneller zelfs wel. Dus zo belachelijk lang bleef hij ook niet gekleurd.

7. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Mijn zoon heeft een meekleurende bril ivm de oogdruppels. Het bevalt hem heel goed. Maar hij heeft ook een apart een zonnebril met meekleurende glazen, voor hoogzomer zeg maar.
    En hij kon verschillende kleuren kiezen.
    Maar dus wel noodzakelijk in zijn geval, die kleurende glazen.

8. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Mijn zoon heeft ook meekleurende glazen ivm oogdruppels en meerdere oogziektes. Hij kan echt niet tegen zonlicht. Het bevalt hem heel goed, want steeds een zonnebril pakken is niet echt fijn voor een kind. Hij kleurt heel snel buiten en als je foto's maakt zijn de glazen dus bijna altijd donker. Het duurt een paar minuten voordat de glazen weer normaal zijn binnen. Maar als volwassenen zou ik het denk ik niet doen tenzij het niet anders kan natuurlijk, als je gewoon echt niet tegen zonlicht kan.

Het ligt er trouwens ook aan naar welke opticien je gaat. Mijn zoon wordt bijna 8 en heeft nu zijn derde meekleurende bril. Bij de eerste en derde dezelfde opticien, maar bij de tweede een andere opticien geweest en dat beviel hem helemaal niet. Die kleurde ook niet zo snel en niet zo donker als bij die andere..

9. suikerfee

suikerfee Fanatiek lid

13 jan 2010
    1.700
    361
    83
    Bedankt voor de reacties. Het is voor onze dochter, ze heeft een flinke + sterkte. En daarbij ook een leesbril gedeelte.

10. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Geen ervaring, en weet niet of je iets aan deze mening hebt maar ik vind het heel erg lelijk. Vandaar ook geen ervaring. Heb altijd een bril en appart zonnebril op sterkte. En mijn lensen dus ook gewone zonnebrillen.

lovemy2kids vindt dit leuk.
  11. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Ik zou er zelf nooit voor durven kiezen. Eerlijk, ik vind het echt spuuglelijk en..sorry...ook echt super oenig staan :oops:.
    Ik zou dan eerder voor een zonnebril op sterkte gaan.

lovemy2kids en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.230
    6.091
    113
    Gelukkig staat het mijn zoon staat hartstikke leuk toevallig. Nou heeft hij geen keuze, maar toch.

Zeebra vindt dit leuk.
  13. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.858
    113
    Geen ervaring mee, maar ik ken wel iemand die dat heeft. Maar de wat duurdere glazen kleuren vaak ook sneller. Zag dat je ergens kon kiezen tussen twee soorten meekleurendr glazen en de duurdere variant kleurde en ontkleurde aanzienlijk sneller.

14. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.696
    4.304
    113
    noord holland
    Wat fijn! Zeker als je geen keuze hebt is het prettig als je er zelf blij mee bent en het mooi vindt.
    Uiteraard is het fijn dat het bestaat, zeker als het medisch nodig is.

15. Soturi

Soturi Fanatiek lid

24 sep 2016
    3.622
    3.551
    113
    Vrouw
    Geen aanval maar gewoon nieuwsgierigheid. Wat is voor jullie het verschil tussen dit en een gewone zonnebril op sterkte?

16. Linnidee

Linnidee Fanatiek lid

15 mrt 2019
    1.789
    1.804
    113
    Vrouw
    Ik vind het ook niet zo mooi. Een collega van mij heeft het en die glazen blijven een beetje gekleurd ofzo. Alsof je een lichte zonnebril op hebt binnen. Nou heeft zij ook een foeilelijk montuur, dat helpt ook niet mee. Maar bij haar vind ik het dus niet zo mooi. Wellicht met een hipper montuur dat het beter is :)

spruitje80 vindt dit leuk.
  17. prjbt

prjbt Niet meer actief

Mijn zoontje heeft ASS en SI en is gevoelig voor licht.

Hij had altijd een bril met meekleurende glazen. Was echt de uitvinding van de eeuw voor hem.

Op dit moment heeft hij geen bril nodig maar de kans is groot bij de volgende controle weer wel. Dan zal hij waarschijnlijk weer meekleurende glazen krijgen.

We kiezen wel heel bewust een sportief kunststof montuur met meekleurende glazen in de kleur van het montuur.

18. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Maargoed dat je dan geen kinderen hebt die zo'n slechte ogen hebben en helemaal niet in het licht kunnen kijken!

19. Joyciejj

Joyciejj Fanatiek lid

10 mrt 2011
    1.486
    223
    63
    Maargoed dat je dan geen kinderen hebt die zo'n slechte ogen hebben en helemaal niet in het licht kunnen kijken!

20. Maev

Maev VIP lid

4 dec 2014
    6.071
    5.553
    113
    Hier werd het afgeraden, om onder andere de redenen die hier al genoemd werden maar ook omdat je eraan gewend raakt en je steeds minder goed tegen licht kan.
    Ik kan heel slecht tegen licht en draag dus zo ongeveer altijd een zonnebril, maar hier werd het dus echt afgeraden.

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina