"meekoken"

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door guppekop, 1 mrt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier ook een mini kok, heeft zijn eigen mini pannen, mini cakeblik enz. hij staat op een kruk mee te koken. ik koop altijd wat goedkope zakjes ed, die zijn voor hem, aardappelschillen, coffee creamer, alles gaat erin.
    hij breekt de eieren als we cake of zo gaan bakken, glazuurt, snijdt broccoli. hij vind het leuk, ik ook, en je kan lekker op je gemak koken.

2. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dat vind ik het probleem niet, dat is gwoon met de vaat mee als het echt vies is, maar soms zie je het niet en dan sla ik gerust keer over

3. juenco

juenco Fanatiek lid

14 nov 2008
    2.364
    0
    0
    beleidsmedewerker
    Onze dochter "helpt" me ook heel vaak mee. Ze wast aardappels, sla etc (en zichzelf ;)), snijdt champignons met een kindermesje etc etc. Ze vindt het erg leuk en het gaat ook goed zo.

4. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    wij hebben een kookeiland, dus vrij veel ruimte. Ik (of eigelijk mijn man want die kookt meestal) zet een stoel voor mijn meisje neer en laat haar gewoon de groente ofzo snijden. Ik geef haar een niet al te scherp mesje maar ze kan het al best goed en weet hoe ze moet snijden. Verder mag ze eten in de pan gooien bijvoorbeeld.

Meestal als mijn man kookt en ik heb mijn handen vrij dan help ik mijn dochter...

5. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    #25 Arevinol, 2 mrt 2012
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2012
    Oooh ja, hier ook geregeld restaurantje spelen! Op iedere stoel een knuffel of popje en die moeten dan bijv ('s middags) ook allemaal een stukje brood of een druif en wat drinken. Echt een schattig gezicht ;)

Mijn meisje mag overigens niet aan de pannen komen of erin roeren hoor. Alleen kijken.
    Maar haar lekker laten aanknoeien met een peutermesje en wat spul is wel leuk natuurlijk en goed voor de motoriek. Al weet ik al waar alle ongekookte groenten en dergelijke belanden. "Whoep....indebuik" ;)

Deel Deze Pagina