Ik ben ten einde raad!!! Mijn zoon poetst zijn tanden niet fatsoenlijk en ik vind hem ook altijd uit zijn mond stinken,in iedergeval een rare lucht! Nu is het zo dat zijn vader ook een slecht gebit heeft en volgens mij had mijn schoonvader ook al vroeg een kunst gebit dus ik denk het ook een beetje in de familie zit! Maar...hij had laatst al een gaatje in een kies en heeft een wortelkanaal behandeling gehad. De tandarts wilde de tand trekken maar toen raakte hij overstuur en hebben we besloten te wachten tot de tand uit valt aangezien hij er geen pijn meer aan heeft en hij toch binnenkort wisselt. Echter heeft dit geen indruk op hem gemaak en blijft hij slech zijn tanden poetsen. Hij begint 5sec met poetsen en vervolgens staat hij maar wat zijn tandenborstel in zijn mond om zich een te kijken. Ik wordt boos,scheld op hem,dreig met de tandarts maar het maakt schijnbaar allemaal geen indruk. Heeft iemand tips? Ik ben eigenlijk niet van plan om altijd zijn tanden te gaan poetsen,vind het ook iets wat hij moet leren..
Tot een jaar of 10 is napoetsen door een ouder echt belangrijk. Spreek met hem af dat hij smorgens zelf mag poetsen en jij savonds napoetst. Dit moet je eigenlijk al vanaf dag 1 doen als ze het zelf willen doen. Kinderen kunnen gewoon weg niet zelf hun tanden goed poetsen. Op de leeftijd van 9/10 zou ik foto's uitprinten van nare gebitjes en hem deze laten zien. Gevolgen van niet poetsen. Verder elektrisch werkte beter dan hand. Koop eventueel die met tijdklok erop. Weet hij precies wanneer hij kan stoppen met poetsen.
Op deze leeftijd vind ik toch echt dat jij hier het laatste woord in hebt. ik heb moeite met mijn dochter van 1,5 maar op deze leeftijd heeft hij gewoon te luisteren. Dus fatsoenlijk poetsen of mama doet het! Ik snap dat je liever hebt dat hij het zelf kan maar met zijn achtergrond en het slechte gebit van zijn vader etc zou ik t niet eens zover laten komen!
Je hebt bij de apotheek speciale tabletjes die je dan moet kauwen en spoelen en die kleuren dan rood op de plekken waar nog plak zit. Je zou kunnen afspreken dat hij het zelf mag doen, maar dan wel af en toe controleren door middel van die tabletjes en als je dan merkt dat het niet goed gaat moet er weer worden na-gepoetst
Die tabletjes heb ik al eens geprobeerd...dat is werkelijk rotzooi want zelf als poets je 30min,blijft altijd een rode waas achter Elektrisch poetsen zou ik inderdaad kunnen proberen,en inderdaad controleren is de beste oplossing. *zucht* Ik vind het gewoon frustrerend omdat hij in alles een beetje "gemakkelijk" is. Thuis veegt hij bijvoorbeeld zijn eigen billen,omdat ik hem gewoon laat zitten..hij kan natte doekjes gebruiken. Zijn veters strikken, een ramp!! Hij zeurt altijd voor schoenen met klittenband,maar het houd ook een keer op. Helaas roept papa gewoon dat hij de veters maar in zijn schoen moet duwen en bij oma wordt hij smorgens nog aangegaan tot op het ondergoed. Als hij gym heeft gehad komt hij thuis met zijn trui verkeerd om,en dat weet hij dan maar hij vind het dan wel goed zo Gisteren was hij bij het buurmeisje zwemmen,komt hij thuis in zijn ondergoed heeft hij zijn onderbroek binnenste buiten...pfffff Kort om,hij wordt helaas klein gehouden door mijn man en schoonouders. (Tot grote frustratie bij mij) ik wordt er zo boos over want ik heb steeds conficten met hem omdat ik het niet doe... Ik vertik het gewoon,zulke dingen moet hij toch wel kunnen op zijn (bijna) 9de? Of verwacht ik teveel van hem?
ik adviseer (tandartsassistente) altijd om kids na te poetsen tot in ieder geval 10 jaar. als je dan nog merkt dat het niet goed gaat, blijf je het gewoon doen! op een gegeven moment wil hij echt niet meer dat je dat doet en dan moet hij dus wel zijn best gaan doen met poetsen.
Wat merendeel zegt: of jij doet het, of ik doe het. Zo op die manier. En al staat hij te huilen als een... Nou ja, als een klein kind - maar die tanden worden gepoetst, basta Hier heeft mijn partner ook een slecht gebit gehad en heeft het flink laten renoveren met een beugel, spalkjes, gaatjes vullen etc. Maar vanaf dag 1 is het gebit van de baby voor mij en hou ik de regie over het poetsen Klaar! Ik vind het zo jammer wanneer iemand bruin/zwart/gele/afgebrokkelde tanden heeft. Sommige mensen schamen zich gewoon om te lachen. Ik vind dat zonde en wil er alles aan doen om dat te voorkomen. Bovendien vind ik mijn kind het mooiste kind van de hele wereld en wil ik dat zo houden, hahahaha.
Hahahaha,gelijk hoor! Het is ook niet zo dat hij niet wil dat ik het doe,sterker nog...dat vind hij allang "goed"...luie donder!! Haha
Heb je het over mijn zoon. Die kan nu wel vetersstrikken maar doet het niet en hij is bijna 14. Als ik niet op let poetst hij helemaal zijn tanden niet. Ik zal je zeggen dit gaat niet meer over het enigste wat je kunt doen is zo lang mogelijk het goede voorbeeld geven. Let op hoe je je kleed doe schone kleren aan poets je tanden ga onder de douche gewoon elke dag strikt en dan hopen dat het blijft zitten als ze volwassen zijn. Ik snap wel dat het je niet meer lukt om zijn tanden te poetsen Ze voelen al zo groot zijn al groot in hun doen en laten maar hebben toch echt nog hun mama nodig. Er bij blijven staan en ik snap ook dat je kind misschien nu zijn mond niet meer wil open doen zo dat jij mag poetsen op een gegeven moment werkt dat niet meer.
Jaaaa..hier dus ook! Gisteren kwam hij terug van een vriendinnetje,de mama had ze ik bad gedaan omdat ze in het zwembad waren geweest. Kwam weer met zijn blouse half open naar huis,hemdje verkeerd om...pffff Ijdel is hij in ieder geval nog niet,hopelijk komt dat nog.
bij onze eerste bezoek bij de tandarts voor de eerste controle zei onze jonge tandarts dat de ouders tot de leeftijd 10 na moeten poetsen en jong mogelijk beginnen met flossen!dat advies kwam omdat men vastgesteld heeft dat jonge kinderen wegens zelf poetsen te veel gatjes hebben. dus na poetsen. we dachten vanaf 4 jaar zelf poetsen. niet dus. tot 10 jaar doorgaan is de nieuwe advies.en flossen!
Mijn oudste kind is ruim 10 jaar en die poets ik nog iedere avond na.'s morgens maakt het me niet uit maar hij gaat 's avonds met een schoon gebit naar bed. Ik heb hem ook gedreigd dat zolang hij zo slecht blijft poetsen dat ik dit zeker tot de middelbare school zal blijven doen haha Deed mijn moeder ook bij ons en heeft wel zijn vruchten afgeworpen.
Wij zitten met onze zoon bij bijzondere tandheelkunde in het ziekenhuis. Hij heeft helaas ook een bar slecht gebit en is onder narcose 3 uur behandeld aan zijn gebit. Wij poetsen altijd eerst zelf en daarna mag hij nog even. Het advies van de tandarts was ook tot 10 a 12 jaar als ouder zijnde zelf poetsen.
Mijn zoon had vroeger zo,n tandenborstel met muziek als het liedje na 2 min over was mocht hij stoppen vond hij erg leuk.