Al maanden lang na ovulatie bruine afscheiding wat aanhoud tot aan de menstruatie

Discussion in 'Zwanger worden' started by Mariska5, Mar 27, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mariska5

Mariska5 Lid

Feb 5, 2013
    24
    0
    0
    verpleegkundige
    Heey allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum.
    Sinds juni 2012 zijn wij bezig met zwanger worden, ik was toen al een dik half jaar gestopt met de pil.

Nu is het zo dat mijn man op uitzending is geweest vanaf juli een half jaar lang, dus in het tweede half jaar van 2012 konden wij lang niet altijd seks hebben wanneer dit nodig was in mijn vruchtbare periode.

In de maanden dat ik wel seks met hem had, verloor ik elke keer een paar dagen na mijn ovulatie bruine afscheiding, dit hield dan aan tot mijn NOD
    (ik werd hierdoor soms ook eerder ongesteld, ongeveer 3 a 4 dagen)
    In de maanden dat ik geen seks met hem had, werd ik netjes ongesteld op of rondom de dag dat ik zou moeten worden, en ik had ik dus geen bruine afscheiding.
    Hieruit haal ik dat er dus wel degelijk wat gebeurd in mijn lichaam.

Tot nu toe ben ik erg onzeker over mijn lichaam, want vanaf december heb ik elke keer rondom dag 19 van mijn cyclus bruine afscheiding met af en toe een vlokje helder rood bloed, daarna weer bruine afscheiding en houd dit wederom aan tot mijn ongesteldheid.

Ik ben in februari naar de huisarts geweest, meer omdat ik onzeker er van werd. Zij maakte zich niet druk en gaf aan dat het aan mijn menstruatie lag, nu ben ik het daar niet helemaal mee eens omdat ik het idee heb dat ik een ovulatiebloeding heb.
    Het zaad van mijn man is getest en dit was helemaal goed.
    Ik heb besloten om nog even rustig verder te oefenen, maar ik word er hartstikke onzeker van.

Deze cyclus heb ik voor het eerst vanaf dag 19 geen bruine afscheiding en begon dit een paar dagen later op dag 22 en hield dit hierna ook op. Ik voel me niet anders als anders. :$
    Ik houd ook deze maand een temperatuurslijst bij, ik zit nu met mijn temperatuur nog verhoogd, maar goed dat geeft ook geen garantie!

Wie heeft hier ervaring mee? Hoe ben je hiermee om gegaan en wanneer heb je aan de bel getrokken bij de huisarts/gyneacoloog.

Het is niet zo zeer dat ik teleurgesteld ben dat het niet lukt, maar meer dat ik me afvraag of het in mijn lichaam wel goed zit.

Graag hoor ik van jullie, bedankt!

2. Adria27

Adria27 Bekend lid

Feb 21, 2013
    808
    6
    18
    Female
    maatschappelijk
    candyland
    Hoi Mariska,

Heeft het niet te maken met het feit wanneer jullie seks hebben? Misschien omdat je niet regelmatig met je partner naar bed gaat waardoor je baarmoeder gevoeliger is? Zelf heb ik geen ervaring met tussentijdse bloeding na mijn eisprong. Ik heb wel dat alles gevoeliger is als ik een tijdje geen seks heb gehad.

3. Mariska5

Mariska5 Lid

Feb 5, 2013
    24
    0
    0
    verpleegkundige
    @ adria, ik heb nu sinds december gewoon regelmatig seks dus om de dag wat ze adviseren en zeker wanneer ik vruchtbaar ben, niet altijd want het moet ook nog een beetje leuk blijven natuurlijk! :)

4. Adria27

Adria27 Bekend lid

Feb 21, 2013
    808
    6
    18
    Female
    maatschappelijk
    candyland
    Hahaha i.d.d.:). Als je het niet helemaal vertrouwd kan je bij je huisarts toch aandringen voor een verwijsbrief voor onderzoek. Het hoeft helemaal niets te betekenen maar het is fijn als je dingen kan uitsluiten. Sterkte en ik hoop dat het snel raak mag zijn;)

5. eloveh

eloveh Actief lid

Mar 26, 2013
    334
    0
    0
    NULL
    NULL
    Vind ik ook, gewoon vragen om een inwendige echo en dan ben je misschien wel van dat onzekere gevoel af als je weet wat het is?? Maar helaas weten de gynaecologen het ook niet altijd hoor.. :( ik had namelijk ook een bloeding uit het niets, en nu moet ik wachten op mijn NOD en dan nog een zwangerschapstest doen.. maar als bij jou de bloeding aanhoudt is het toch wel ff anders natuurlijk! dus kan er ook helaas niet helemaal over mee praten!

groetjes.

6. Mariska5

Mariska5 Lid

Feb 5, 2013
    24
    0
    0
    verpleegkundige
    Ja het is moeilijk he! Ze doen er ook allemaal vrij makkelijk over die artsen. Vinden jullie ook niet?

@ eloveh, spannend, maar jij had eenmalig een bloeding?

Share This Page