Keizersnede

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Blub69, Oct 19, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Blub69

Blub69 Fanatiek lid

Mar 1, 2012
    2,177
    0
    0
    Hoi,

Ik weet niet of ik de vraag nu op de goede plaatst stel, maar ik probeer het toch maar even.
    Mijn verloskundige heeft bij mijn bevalling van 2,5 jaar geleden een fout gemaakt. Door deze fout heb ik vorige jaar een graciloplastie ondergaan icm met een neurostimulator. De neurostimulator zit links boven mijn schaambeen, ter hoogte van de plek waar tegenwoordig een keizersnede word gedaan. Ik mag nu niet meer vaginaal bevallen, en krijg dus een keizersnede. Om beschadiging aan de neurostimulator te voorkomen is er besloten dat ik een verticale snee krijg, de klassieke keizersnede. Nu vertelde de gynaecoloog woensdag dat ik hoogst waarschijnlijk onder algehele narcose moet omdat een ruggenprik niet tot de navel zou kunnen verdoven. Dit wist zij echter niet zeker, en zou ik met de anesthesist moeten overleggen, maar daar kan ik pas 5 november terecht. Ook telefonisch vragen stellen is onmogelijk. Is het inderdaad zo, dat bij een klassieke keizersnede de moeder altijd onder algehele narcose word gebracht?
    Ik hoop dat u antwoord weet op mijn vraag....

Groetjes Stitch

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

dat is een lastige vraag, bij een klassieke keizersnede wordt inderdaad een verticale incisie gemaakt. Ik kan me heel goed voorstellen dat ze dat onder volledige narcose doen, om het risico niet te lopen op pijn tijdens de operatie. Het is maar de vraag of een ruggenprik voldoende hoog verdooft. Ik denk dus dat je er maar vanuit moet gaan dat het algehele verdoving zal zijn, maar alleen de anesthesist kan hier een echt antwoord op geven. Jammer dat je daar pas op 5 november terecht kunt. Ik wens je hoe dan ook een goede keizersnede, succes met de laatste weekjes en een heel mooi kindje toe!

Mirjam

Share This Page