Heel licht bloedverlies tellen als 1e menstr.dag?

Discussion in 'Zwanger worden' started by kimke77, Jul 16, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    hallo dames,

we gaan nu de achtste ronde in om zwanger te worden van een tweede kindje. Nu heb ik op dag 22 pas mijn eisprong elke keer. En op dag 29-32 ben ik weer ongesteld. Alleen, ik heb wel vaker dat mijn menstruatie begint met een tikje roseverlies, de dag daarna nog een tikje en dan pas bijvoorbeeld drie dagen later doorzet. Wat telt dan als het begin van de menstruatie? Want bij mij telt dus elke dag ivm innesteling...

Heb nu vanaf dinsdag heel weinig roseverlies, maar nu nog niet ECHT ongesteld. (Al voel ik die wel aankomen, krampen en zo).
    Tel ik dan vanaf dinsdag of vanaf bijvoorbeeld morgen? dankjewel voor jullie reacties vast!

2. shenoby

shenoby Niet meer actief

bij mijn fert arts moest ik de dag met helderrood bloedverlies tellen als dag 1

3. Smikkel

Smikkel Actief lid

Mar 25, 2011
    207
    1
    18
    NULL
    NULL
    Volgens mij moet je gaan tellen vanaf het moment dat de ongi echt doorzet. Dus die dagen met wat roze/bruinverlies tellen nog niet mee.

4. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    dankjewel voor jullie reacties. In dat geval is mijn erg korte luteale fase NET iets langer (9 dagen...). Ongesteldheid heeft net doorgezet. Dus dan tel ik vandaag als dag 1.

5. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    nou, dat bleef bij 1 druppel. Zou het vandaag dan doorzetten?

6. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

zit een beetje in zelfde schuitje. heb dag 22/23 mijn eisprong gehad 4 dagen erna licht rose verlies nu2 dagen geleden wat rode druppels afentoe. dit heb steeds elke ronde. 4 dagen na eisprong begin ik al wat rose te verliezen en dan weer dag niks en dan weer wel :( en dan uiteindeijk zet het dag 31 of 32 door.

7. kimke77

kimke77 Bekend lid

Feb 24, 2009
    526
    0
    0
    Hallo Rose,

Dan heb jij ook een hele korte luteale fase (dat is de fase tussen de eisprong en de nod). Ik vraag me af of hij niet te kort is bij ons! Maar twijfel om naar de huisarts te gaan omdat het pas de 8e ronde is. Ben wel al bijna 34, maar ja of de huisarts daar een boodschap aan heeft? Wil jij ermee naar de huisarts?

8. Rose1982

Rose1982 Niet meer actief

Ja ik wacht het nog heel even af slik sinds deze maand zwanger worden van etos dat slikte ik ook bij de zwangerschap van mijn dochter. (had ik ook een korte lf) Maar baal er wel van paar dagen na eisprong weet ik al dat het over is :(

Share This Page