Ik merk de laatste weken een duidelijke toename in de hoeveelheid afscheiding. Ik zit de hele tijd te letten op de samenstelling en geur ervan maar ik heb niet echt het idee dat die anders dan anders is, alleen dus meer. Ik word er een beetje zenuwachtig van, omdat ik af en toe denk: het zal toch geen vruchtwater zijn? Het is niet zo erg dat er plasjes achterblijven op mn stoel ofzo (sorry, lekker verhaal..) maar gisteren zat ik de hele dag in mijn joggingbroek (niet superdikke stof) en daar voelde ik het wel een beetje door heen. Moet ik me hier zorgen over maken? De kleur en geur is volgens mij niet erg anders dan normaal, ik heb geen pijn of jeuk.
Heb ik ook 'last' van... Maar volgens mijn verloskundige heel normaal. Ik heb nu overdag gewoon een tampon in en 'savonds maandeverband.
Ik heb t zelfde Als afscheiding opdroogt is het wit en vruchtwater blijft nat. Maarja t precieze verschil weet ik ook (nog) niet. Heb besloten er maar van ut te gaan dat als t vruchtwater is dat je t dan wel echt merk
Ik heb ook meer afscheiding dan normaal. Eigenlijk al best een tijdje sinds de zwangerschap! Maar wat je zegt. verder geen jeuk, rare geur.. of kleur. Als het opdroogt is het inderdaad wit. Soms is het wel wat waterig. Maar weet wel zeker dat dat geen vruchtwater is hihi.. Het is gewoon alleen heel vervelend. Inlegkruisje in of mini tampon om wat op te vangen.
ik heb het ook al vanaf een week of 14 ofzo Ik heb ook regelmatig de gedachten gehad dat het vruchtwater was maar het was echt gewoon afscheiding dat kan ook heel waterig zijn. is normaal en kan geen kwaad
Ik heb er ook last van, het is plakkerig dus dan weet ik dat het gelukkig nog geen vruchtwater is. Mag je wel tampons gebruiken trouwens? Dacht eigenlijk dat het wordt afgeraden vanwege schimmel/infectiegevaar. Ik gebruik zelf inlegkruisjes die ik meerdere keren per dag verwissel en ik was de boel 2x per dag met stromend lauw water. Zo voelt het in elk geval redelijk fris.
Hetzelfde hier. Vies dik slijm en soms hele proppen. Ook is het soms doorzichtig en blijft het nat, het hoort er allemaal bij alleen wel erg vervelend.
Herkenbaar! Trok 2x per dag schoon ondergoed aan en vaak naar de wc om me schoon te maken met een nat doekje. Ik heb geen tampons of inlegkruisjes gebruikt ivm infecties. Ik geloof dat tampons echt afgeraden worden!
Hier nog eentje.. Toevallig vandeweek navraag gedaan bij mijn verloskundige.. Maar hoort er wel bij! Sowieso bij vordering van de zwangerschap, en tegen het einde steeds meer omdat het hoofd van het kindje (in mijn geval) steeds meer druk uitoefent op de hele boel beneden Ik probeer het ook met water goed schoon te houden en gebruik inlegkruisjes.. Had ook begrepen dat tampons tijdens een zwangerschap niet heel goed is?