Ik zak door mijn benen!

Discussion in 'Gezondheid' started by Mama092013, Apr 9, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Ik werk in de gehandicaptenzorg.
    Brabant
    Hallo dames,

Ik heb al langere tijd wat last van zeurende pijn in mijn onderrug (links onder)
    Nu heb ik sinds een paar dagen dat de pijn toeneemt, ook als ik gewoon stil zit! Het zit ook alleen op die plek.
    Nu liep ik een paar dagen geleden naar de keuken, en onderweg kreeg ik zo'n pijnscheut dat ik gewoon door mijn benen zakte! Nu heb ik hier sinds zaterdag last van, en heb elke dag, (soms meerdere keren) dat ik dus ineens door mijn benen zak, door een pijnscheut..
    Hebben meer dames hier last van? Wat kan dat nu weer zijn? Ook heb ik een soort 'spierpijn' in mijn schaambot, en soms wat steekjes in mijn lies en schaamlip (ook links)... Rare bedoeling:(

Kan iemand mij misschien wat advies geven of ervaring delen?

2. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Klinkt als b.i. helaas, dus zou even een bekken-fysiotherapeut bellen om een afspraak te maken. Verwijzing heb je, volgens mij, niet nodig. Sterkte en s6!

3. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Oh jee... Ik was er al bang voor.. Maar hoop het eigenlijk niet natuurlijk.. Ik moet nog zo lang..
    Moet ik dan (voor de zekerheid) mijn vk of de HA bellen?

4. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Dan zou ik de ha bellen, althans ik ben toen door ha doorgestuurd.

5. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Oké, dan zal ik toch maar eens gaan bellen want dit voelt iig niet goed :(
    Kan dat al zo vroeg dan? Ik ben morgen 16 weken zwanger, van ons eerste kindje..
    Ik heb trouwens ook vorig jaar juni mijn stuitje gebroken gehad, en die doet ook weer (soms) pijn..

6. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,423
    447
    83
    Limburg
    Ik zou denk ik eerst even de ha bellen. Want als ik het zo lees dacht ik eerst aan zwangerschaps ischias, dat is ook met pijnscheuten.

7. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Gewoon even bij de HA langs hoor meis! En sterkte natuurlijk!

8. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Nou, ik heb net de vk en HA gebeld. In overleg met hun moet ik nu morgenvroeg eerst mijn urine inleveren om een blaasontsteking uit te sluiten (naar mijn idee heb ik dat niet, heb daar helemaal geen last van) en is de uitslag daarvan goed, dan zijn het waarschijnlijk toch mijn bekken idd :(
    Nou.. Ik hoor morgen dus meer..

9. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

Dec 6, 2012
    170
    0
    0
    Toen ik je verhaal las dacht ik ook aan ischias. Heb ik zelf ook weer last van. Dan schiet het ineens in mijn bil en dan sta je helemaal krom.
    Wanneer krijg je uitslag van de huisarts?

10. Lotjeee

Lotjeee Actief lid

Dec 6, 2012
    170
    0
    0

Oh niet goed gelezen... Morgen meer uitslag :p

11. Charise

Charise VIP lid

Nov 9, 2011
    5,664
    5
    38
    Zwanger zijn van een prachtig meisje!
    Zuid-Holland
    Hier ook bekkeninstabiliteit hoor en had er al vrij vroeg last van helaas.
    Kan dus ook niet meer werken.
    Die pijnscheuten herken ik niet heel erg, maar wel de omgeving waar je pijn hebt. Stuitje, rug, bekken e.d.

12. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Vreemd, wat heeft een blaasontsteking ermee te maken dat je door je benen zakt? ;) Kan zijn dat je het erbij hebt hoor, je hoeft er namelijk tijdens een zwangerschap geen last van te hebben. Ben benieuwd wat eruit komt. Heb je dan ook een afspraak bij de ha morgen? Laat je nog even weten hoe het is afgelopen?

13. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Ja de vk dacht dat het misschien een blaasontsteking kon zijn ivm de lage rugpijn, dus het is alleen om uit te sluiten. Maar aangezien de pijn ook uitstraalt naar mijn lies en ik door mijn benen zak, heb ik zelf het idee dat er dus meer achter zit. Dus morgen urine inleveren, en ik neem aan dat ik dezelfde dag de uitslag krijg.. Ben ik eigenlijk vergeten te vragen..
    Maar ik houd jullie op de hoogte!

14. Wen1975

Wen1975 Fanatiek lid

Nov 21, 2009
    3,619
    0
    36
    .
    Nederland
    Je urine kijken ze, als het goed is, meteen na waar je bij bent. Maar omdat je zwanger bent, moeten ze het ook op kweek zetten en daar krijg je dan de volgende dag de uitslag van. Die kweek doen ze omdat je vals positief of negatief kan testen als je zwanger bent. Maar onze assistente vertelde dat zij het in de 25 jaar, die ze nu daar werkte, nog nooit had gezien.

15. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Nou ja, ik zal morgen denk ik wel iets horen.. En anders donderdag. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik een blaasontsteking zou hebben, heb echt geen symptomen daarvan. Maja, wie weet... Ik hoop morgen meer te weten

16. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Blaasontsteking heb ik helaas doorgaans veel last van. Paar weken terug had ik het ook, maar niets van gemerkt! Ik dacht dat ik het echt wel zou herkennen omdat ik het normaal een keer of 6, 7 per jaar heb. Nu lever ik op advies van de VK iedere 4 weken een plasje in, omdat je er dus echt niets van hoeft te voelen tijdens de zwaangerschap!

Waar ik ook aan zou denken aan je verhaal... Misschien trombose? Of inderdaad ischias?? Laat je in ieder geval niet afschepen als je de uitslag hebt gekregen meis!

17. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Nee ik laat me niet zomaar afschepen! Deze pijn vind ik gewoon niet normaal, dus er zal iets moeten gebeuren!
    Ik ben wel erg benieuwd.. Zeker nu ik lees dat je niets hoeft te merken.. Ik heb trouwens in heel mijn leven nog nooit een blaasontsteking gehad.. Maar als ik op internet de symptomen opzoek, heb ik niets van dat alle..

18. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Nou, ben vanmorgen bij de HA geweest.. Ik heb geen blaasontsteking, dus het is toch mijn bekken.. Heb nu een verwijzing gekregen voor de bekken-fysio.. Zo maar meteen even een afspraak maken..
    Ik hoop dat het de klachten gauw vermindert..:(

19. Mama092013

Mama092013 Fanatiek lid

Feb 23, 2013
    1,276
    17
    38
    Female
    Brabant
    Nou, ben net terug van de fysio..
    Ik heb dus met name last van mijn SI gewrichten, en van banden die aan mijn stuitje enzo vastzitten (ben de naam ff kwijt).
    Nu heb ik oefeningen gekregen, en kreeg advies om te gaan zwemmen..nou ik hoop dat ik hier wat mee vooruit kom..
    Nu moet ik over 1,5 week weer terug

20. Baibey

Baibey Actief lid

Sep 29, 2012
    420
    0
    0
    Ik heb dezelfde klachten gehad en de vk dacht aan zwangerschaps ischias. Ik denk zelf ook dat, dat het was. Pijnscheuten, ook tijdens het zitten en alleen links. Ik had het sinds week 16 ong en sinds 2 dagen is het weg?? Ik heb veel gewandeld en ben blijven bewegen. Ook al deed het pijn! Ik ben er verder niet mee naar de dokter geweest. Wel naar de fysio maar dat werkt voor mij niet, ik hou me toch nooit aan die oefeningen haha. Sterkte!

Share This Page