Ik heb vandaag weer een hele reeks goede uitslagen aangehoord.... Hartstikke fijn, maar als alles zo fantastisch is, waarom dan nog steeds niet zwanger??? Morgen krijg ik een HSG en daar vertelden ze bij dat het soms net dat beetje extra is wat je nodig hebt om zwanger te raken. De boel een beetje opschudden binnen dus.... Verder het advies: vooral doorgaan!!! Minimaal 3 x keer vrijen tot maandag, nou dat is gelukkig geen straf, daar kunnen we wel wat mee ! Ga me nu even inlezen in het HSG gebeuren, iemand nog opbeurende verhalen daarover? Groetjes Pina
Nou Pina, Klinkt goed. Alleen idd alles positief. Wat is het dan Mijn moeder raakte bijvoorbeeld ook maar niet zwanger en toen ze een HSG had gehad was ze meteen de ronde daarna zwanger. Je kunt wat verklevingen hebben in je eileiders waardoor het niet lukt. En die verdwijnen door dit onderzoek. Succes in ieder geval. Ik krijg het onderzoek ook in me volgende cyclus.
Ik vind het zo gek dat ze dat HSG onderzoek bij mij niet gedaan hebben Hier was het bloedprikken op de 3e dag van de cyclus, toen bijgehouden of het eitje goed groeide, samenlevingstest en bloedprikken een week na mijn ei en een zaadonderzoek. Allemaal goede uitslagen en aangezien ik dus zwanger raakte ook geen vervolgonderzoek meer. Pina ik hoop voor jou dat het idd het laatste zetje is dat je nodig hebt!!
Ik zou er toch een beetj eop gaan aandringen dan hoor! Bij mij hebben ze dat ook nooit gedaan pas in 2007 en toch kwam er heel duidelijk uit dat er een eilijder afgesloten was!
Idd Wupje ik zou het zelf gewoon eens aankaarten waarom jij dat onderzoek niet gehad hebt. Het kan wel degelijk een factor zijn die je in de weg zit met zwanger raken.
Ja ik denk ook dat ik dat ga doen. Ik wacht nog even 2 of 3 rondes af en hou mijn cyclus dan ook goed bij en vraag dan om nog een afspraak bij de gyn. Ze hebben mij ook gezegd dat dat mocht.
mij houden ze ook zo aan het lijntje mag pas over 2 cyclussen mijn eerste hsg dus tja wat zullen we zeggen...
Vandaag de HSG gehad. Was niet geheel pijnloos, er ging halverwege iets mis en toen moest het pijnlijkste gedeelte nogmaals, maar niet iets om erg tegenop te zien. Allebei de eileiders leken goed te zijn, op het schermpje kon ik meekijken en ze waren allebei "open". Het leek of er in 1 van de 2 wel iets zat wat leek op een kleine verkleving, maar daarover hoor ik pas over twee weken meer. Het was zo niet direct goed te zien voor de arts. In elk geval moeten er theoretisch zaadjes kunnen komen! En dat is dan natuurlijk wel weer fijn omte horen!!! Dit weekend moesten we flink aan het werk vertelden ze er nog even bij. Groetjes Pina
Wat fijn dat je HSG er goed uit zag! Mooi ook dat ze je konden vertellen dat je aan de klus moet van het weekend! Dan hebben ze vast ook grote eiblaasjes gezien, dat is gelijk mooi megenomen Wie weet is het dan ook na de HSG raak... het gebeurt wel vaker!
Nou ik hoop voor je dat het snel raak is! Hier nog steeds geen verandering, weet zeker dat als ze tegen ons zouden zeggen nu klussen dat hij bij mn vriend automatisch gaat hangen
Zit er stiekem wel een beetje op te hopen! Misschien dat mijn lichaam nu ook beseft dat het echt moet kunnen . Ook de gyn zei dat er kans is dat je na zo'n HSG sneller zwanger zou kunnen raken. Zo'n 40% meer kans dacht ik dat ze zei. Vroeger was er nog meer kans omdat ze toen ander spul gebruikten, maar dat veroorzaakte dan weer andere problemen. Dat was een soort vetoplosser cq gootsteenontstopper waardoor alles weer voor een paar maanden beter doorgaanbaar werd gemaakt. Zie nu in gedachten echt zo'n rode "ploeper" etc. naar binnen gaan, haha, blij dat ik de test al heb gehad, zou er nog raar van gaan dromen!!!
Pina flink aan de klus dus!! Ik duim voor je! Ha ha gootsteenontstopper; je moet er toch niet aan denken ! Vagans hubbie en ik hadden dat toen we de samenlevingstest kregen. De avond ervoor natuurlijk verplicht vrijen. Hubbie had stekende koppijn en echt totaal geen zin. Het werd dus echt een moetje dat behoorlijk lang duurde...... Uiteindelijk wel gelukt maar van liefdevol vrijen was toen ook niet echt sprake. Dat is idd een groot nadeel van de medische molen.
Even een weetje: na een HSG ben je 4 tot 6 mnd extra vruchtbaar. Dus maak er gebruikt van zou ik zeggen!
Als ik hierdoor inderdaad sneller zwanger raak is het zeker dat beetje pijn waard geweest. Het was geen prettig gevoel, maar zou het zo weer doen als het helpt. Groetjes Pina
Hey meiden, Vandaag samenlevingstest nummer twee. Ik zit nu op dag 14 van me cyclus en had mooi helder rekbaar slijm. Helemaal zoals het wezen moet. Maar de gyn kon geen zaadje vinden. Niet dood en niet levend. Nu is er geen paniek in de tent, want het kan natuurlijk zo wezen dat de zaadjes al in je baarmoeder zijn. Dit gebeurd wel vaker en ik moest me er niet druk om maken. En dat ga ik dan ook niet doen. Nu gaan we voor de tweede keer semenonderzoek laten doen en ik rkijg de volgende cyclus het HSG onderzoek. Het viel me trouwens mee een mannelijke gyn. Ging prima. Was een rustige man en duidelijk in alles.
Hey meiden, Zo te lezen zijn jullie ook allemaal al een aardig tijdje bezig! Wij zitten een beetje in hetzelfde schuitje: we zijn in april 2009 gestopt met de pil, inmiddels in ronde 15, maar nog niet zwanger. We hebben net de 1e onderzoeken in het ziekenhuis gehad (zaad = goed, 1e echo geen bijzonderheden) Moet nu bloed prikken voor progesteron en dan 3e cylcusdag weer bloed prikken voor nog een serie hormonen. Ik heb al een info-foldertje van de hsg mee gekregen, als er niks uit het bloedonderzoek komt, is dat de volgende stap. Ik las hier net dat daarna je vrunchtbaarheid is vergroot? Hm, nou dan lijkt me dat geen vervelend onderzoek haha Nu moet ik eerst wachten op mijn nod vrijdag, maar ik vind het prettig om jullie verhalen over de ziekenhuisbezoekjes enzo mee te lezen. Gr handbalster
Op naar de nieuwe onderzoeken dus!! Mijn ervaring is dat mannelijke gyn's juist voorzichtiger zijn dan vrouwelijke... Ook krijg ik van mannelijke gyns altijd een doekje na een inwendige echo om het even schoon te vegen voor ik me aan kleed. Van vrouwelijke gyns heb ik dat nog nooit gekregen Ik moet nog een weekje wachten tot we de afspraak hebben. Ik ben erg benieuwd wat onze opties zijn! Ik zit nu op dag 20 (cyclussen 22 tot 34 dagen) en heb nog steeds geen ei gevonden met ovutesten. Ik test nu al vanaf dag 9... Hij werd gister iets donkerder, maar was nog lang niet positief. Vandaag was hij weer wat lichter...
mama van dewi, wat je eigenlijk moet doen is 's ochtends en 's avonds testen, dan heb je pas echt kans om je ei te vinden. als namelijk jouw ei 's ochtends de lh piek veroorzaakt zal je deze 's avonds niet meer direct terug vinden. Sommige klinieken raden daarom aan om tussen 12 en 15.oou te testen om zo minder testen te verbruiken. Hopelijk heb je hier iets aan succes