Onze kleine meid is nu 10 maanden en heeft regelmatig nog last van luieruitslag. Het valt ons op dat ze er veel meer last van heeft als ze naar de crèche is geweest, terwijl ze daar eigenlijk 'beter' verschonen (enkel met water en niet met van die natte doekjes). Eerst dachten we dat ze haar misschien minder vaak verschoonden maar ze zeggen zelf dat ze om de twee uur de luier verschonen. Ook vinden ze het zelf heel vervelend. Thuis en op de crèche gebruiken we daktozin zalf bij erge luieruitslag. Het enige verschil (afgezien van die natte doekjes) is dat ze op de crèche nog libero luiers hebben en wij thuis pampers gebruiken. Op internet komt libero echter ook steeds als heel goed tevoorschijn. Na enkele dagen crèche heeft ze vaak allemaal rode blaasjes die enorm jeuken. Na enkele dagen thuis is haar huidje weer helemaal gaaf. Hebben jullie nog ideeen? (Thuis: verschonen om de paar uur of eerder natuurlijk als we zien dat ze 'vies' is. Pampers luiers en natte doekjes 'sensitive' van pampers. Crèche: verschonen om de 2 uur. Libero luiers en een nat washandje).
Persoonlijk zou ik dus gewoon eens haar eigen luiers mee geven, misschien kan ze niet tegen het andere merk luiers dat ze op het kdv gebruiken. Zou toch erg fijn zijn als het door dit kleine ding te veranderen je kleine meid geen last meer zou hebben van zere billen ! Aan het aantal verschoonmomenten en het gebruik van een washandje ipv lotion doekjes lijkt het mij niet te liggen. Maar dat van die luiers ken ik van mijn nichtje. De kleine daar is meteen helemaal kapot wanneer hij bijv maar 2 uur een andere luier aan heeft gehad (hij kon niet tegen pampers, huggies, aldi, lidle, etc maar alleen tegen kruidvat, tot ze die een tijd geleden veranderd hebben en hij er ook niet tegen kan, en sinds dien gebruikt ze wasbare luiers omdat er niks anders is waar ie tegen kan).
Ik zou idd als proef eigen luiers meegeven. Wat wel nog kan is dat ze daar wat langer met een poepluier zit; thuis heb je dat geljik in de gaten, op een kdv merken ze dat soms wat later.
idd eigen luiers meegeven. Ik heb t gehad met doekjes, kdv gebruikte kruidvatlotion doekjes en daar kon ze niet tegen. Dus gaf ik ze zelf mee en idd luieruitslag was weg. Dus gewoon eigen luiers meegeven. Je zou ook eens kunnen vragen welk wasmiddel ze gebruiken (als ze de washandjes zelf wassen ipv wasserij)
Eigen luiers en vragen of ze op het KDV niet elke 2 uur verschonen maar gelijk als ze gepoept heeft. Anders wordt het echt alleen maar erger...
hier op kinderdag verblijf gebruiken ze pampers en ik zelf c1000 merk omdat dat de enige luier is waar mijn zoon niet doorheen plast maar daar pampers. nou prima doe je die om maar als ik thuis ben doe ik hem direct uit want dan zit die naar anderhalf uur al vol
Probeer eens Billenbalsem van Welada, lekker dik opsmeren en altijd gebruiken. Dyon had ook altijd erg veel last van luieruitslag en nu ik dit altijd gebruik is het over. Succes
Had onze dochter ook, ik heb ze toen een pakje sensitive doekjes gegeven, want het luiermerk was hetzelfde. Als ze daarna alsnog luieruitslag had, wist ik dat het gewoon kwam omdat ze niet op tijd verschoond was en kaartten we dat aan. Thuis had ze echt zelden tot nooit uitslag. Zou gewoon wat luiers meegeven en het een tijdje aankijken.
Inderdaad, je eigen luiers eens meegeven. Ons KDV gebruikt Pampers, maar daar kan ons jochie niet zo goed tegen. Voor 1 dag gaat het wel, maar als hij (gelukkig zelden) 2 dagen achter elkaar gaat, geef ik zijn eigen luiers mee. Want met zijn LIDL luiers heeft hij amper last.